Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
gb.JPG
de.JPG
stp.JPG

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2014!

 

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to ogólnoświatowa inicjatywa promująca przedsiębiorczość, w Polsce organizowana od 2008 roku, na naszej uczelni po raz trzeci. Tak jak poprzednio organizatorem wszystkich imprez na UZ jest Biuro Karier. 

W dniach 17-21 listopada 2014 roku przeprowadzonych będzie szereg szkoleń, warsztatów, wykładów i konsultacji dla studentów i absolwentów.  Wstęp na wszystkie wydarzenia jest BEZPŁATNY, udział w warsztatach może jednak wymagać wcześniejszej rejestracji.
 

Szczegółowy program wydarzeń:

 

 

PONIEDZIAŁEK 17.XI

 

MASZ POMYSŁ NA BIZNES, WYSTARTUJ Z AKADEMICKIM INKUBATOREM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI – indywidualne konsultacje z Sylwią Hollet, specjalistą AIP dot. wspierania przedsiębiorczości wśród studentów i absolwentów UZ.

12:00 - 13:45, Campus B, A-16, Informatorium BK    

 

WTOREK 18.XI

 

NIE POŁAM NÓG W DRODZE DO KARIERYPRAWO PRACY W PIGUŁCE – spotkanie z Inspektorem Państwowej Inspekcji Pracy dot. najistotniejszych przepisów Kodeksu Pracy.

11:30 – 13:00, Campus B, A-16, s. 217   

 

ŚRODA 19.XI

  

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA A ZACHODNIA IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA – spotkanie z Dariuszem Przybyłkiem,Menadżerem ds. rozwoju i innowacji Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej dot. wspierania przedsiębiorczości w regionie.

11:15 – 12:45, Campus A, A-0, s. 12  

OPEN OFFICE NA WYDZIALE EKONOMII I ZARZĄDZANIA -czyli Biuro Karier  na  Twoim wydziale, sprawdź w czym możemy Ci pomóc, poznaj oferty pracy, praktyk i staży zawodowych.

10:00 – 13:00, Campus A, hol A-0

 

 

CZWARTEK 20.XI

  

BICIE REKORDU GUINNESSA, CZYLI JAK W TYDZIEŃ ZORGANIZOWAĆ IMPREZĘ DLA TYSIĄCA OSÓB – wykład z Kasią Michalak, Koordynatorem ds. Organizacji Imprez.

9:45 – 11:15, Campus B, A-16, s. 8  

AKADEMIA MetaPack - inauguracja współpracy pomiędzy firmą MetaPack a Wydziałem Elektrotechniki, Informatyki i Telekomunikacji.

11:15 – 12:45, Campus A, A-2, s. 315

 

 

PIĄTEK 21.XI

 

WŁASNA FIRMA–MOJA PRZYSZŁOŚĆ– indywidualne konsultacje z Krzysztofem Jurkiem, konsultantem Punktu Konsultacyjnego KSU Agencji Rozwoju Regionalnego dot. administracyjno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej.

10:00 – 13:00, Campus B, A-16, Informatorium BK  Zapisz się!

Kariera w Finansach i Bankowości 2014/15

karwfin14_15.jpg

Redakcja KarierawFinansach.pl wydała już po raz 6. przewodnik „Kariera w Finansach i Bankowości” przeznaczony dla młodych ludzi zainteresowanych pracą w finansach i bankowości. Wersję drukowaną przewodnika możesz odebrać w naszej siedzibie!

 

Czekają na Ciebie aż 176 strony lektury, z której dowiesz się m.in.:

- na jakie niszowe kompetencje stawia sektor nowoczesnych usług biznesowych;

- które języki obce warto znać, by zapewnić sobie sukces na rynku pracy;

- jak wyróżnić się na rynku pracy jeszcze podczas studiów dzięki międzynarodowym kwalifikacjom zawodowym;

- jak będą kształtować się branże sektora finansowego w najbliższych latach;

- które zawody możemy uznać za przyszłościowe.  

 

Dla czytelników redakcja przygotowała również przejrzystą stronę internetową poświęconą przewodnikowi. Poza formatem PDF przewodnika użytkownicy mogą zapoznać się z opisami zawodów, branż i kwalifikacji w wersji rozszerzonej. W tym roku prezentujemy czytelnikom dłuższe wywiady z managerami oraz specjalistami. Przewodnik dostępny jest pod adresem http://www.karierawfinansach.pl.

 

Przekonaj się, jak różnorodny może być sektor finansowy i zadbaj o swoją przyszłość. Zapraszamy do lektury nowego przewodnika.

wupXII.jpg

Aktualności WUP Zielona Góra:

3 grudnia 2014 roku w Zielonej Górzew Regionalnym Centrum Animacji Kultury przy ul. Sienkiewicza 11 w godzinach od 10.00 do 14.00 odbędą się Transgraniczne Dni Informacyjno-Rekrutacyjne w ramach inicjatywy transgranicznej EURES T Odra- Oder.

W targach udział wezmą pracodawcy z Niemiec, którzy przeprowadzą rekrutację pracowników w zawodach kelner, pomoc kuchenna, kucharz, magazynier, komisjoner, pakowacz, operator wózków widłowych, spawacze, elektrycy, pracownicy lotniska, tokarze, operatorzy obrabiarek CNC, pomocnicy opiekunów osób starszych, osoby do przygotowania i wydawania posiłków w restauracji, kierowcy C+E.
Dodatkowo będzie można uzyskać porady pracowników NFZ i Urzędu Skarbowego oraz informacje nt kształcenia dualnego i uznawania kwalifikacji zawodowych w Niemczech.
 
Osoby, które będą brały udział w rekrutacji proszone są o zabranie ze sobą CV w języku niemieckim oraz ewentualnych dokumentów potwierdzających wykształcenie. Kandydaci powinni posługiwać się językiem niemieckim w stopniu komunikatywnym, posiadać wykształcenie ww. zawodach bądź doświadczenie zawodowe.

Zmiany dot. praktyk w nowej ustawie „Prawo o szkolnictwie wyższym”

Praktyki.jpg

 

Praktyka studencka to doświadczenie zawodowe na przyszłość. W jej ramach można zdobyć nowe umiejętności, sprawdzić wiedzę zdobytą na studiach i nawiązać kontakty.
Nowa ustawa „Prawo o szkolnictwie wyższym” wprowadza obowiązek co najmniej trzymiesięcznych praktyk zawodowych na studiach o profilu praktycznym. Ich celem jest uzupełnienie wiedzy zdobywanej na studiach i przygotowanie do przyszłej pracy. Praktyki mogą być finansowane przez uczelnie w ramach dotacji z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz dodatkowo z funduszy europejskich.

 

 

 

Szukasz informacji?

Ulotka dla studentów
Ulotka dla pracodawców
Statystyki dotyczące praktyk
 
Jesienią 2014 r. rusza internetowa baza praktyk studenckich stworzona przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej, więcej na lepszepraktyki.pl

Program „Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie II"

bgk.png

3 listopada 2014 r. w siedzibie Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) zostały podpisane umowy z pośrednikami finansowymi na obsługę II etapu Programu „Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie II".

Celem Programu jest rozwój przedsiębiorczości oraz tworzenie nowych miejsc pracy jako elementów rozwoju rynku pracy, a także przeciwdziałanie bezrobociu - poprzez udzielanie niskooprocentowanych pożyczek na podejmowanie działalności gospodarczej oraz tworzenie nowych miejsc pracy dla osób bezrobotnych.

 

Pilotażowa formuła Programu realizowana jest od grudnia 2013 r. na terenie trzech województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego oraz małopolskiego. W ramach II etapu rozszerzono zasięg Programu na cały kraj oraz rozszerzono katalog osób uprawnionych do ubiegania się o wsparcie - nie będą to już tylko absolwenci szkół i studenci, ale także osoby bezrobotne.

 

Wszyscy, którzy skorzystają z pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej oraz ci którzy zamierzają z niej skorzystać mogą być objęci bezpłatnym doradztwem i/lub szkoleniem. Przedsiębiorcy natomiast będą mogli ubiegać się o pożyczkę na tworzenie nowych miejsc pracy dla osób bezrobotnych.
 


Na realizację II etapu Programu Minister Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył ok. 500 mln zł - na okres do 2021 roku.

Nabór wniosków o pożyczkę w ramach II etapu Programu rozpocznie się w dniu 17 listopada 2014 r.



Główne założenia Programu „Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie II"



Oferowane wsparcie:

  1. Pożyczka na podjęcie działalności gospodarczej- w maksymalnej kwocie do 20-krotności przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w kraju - dla niezatrudnionych i nie wykonujących innej pracy zarobkowej:
    • absolwentów szkół i uczelni wyższych do 4 lat od dnia ukończenia szkoły lub uzyskania tytułu zawodowego;
    • zarejestrowanych bezrobotnych;
    • studentów ostatniego roku studiów wyższych (studiów I i II stopnia, jednolitych studiów magisterskich).
  2. Pożyczka na utworzenie stanowiska pracydla bezrobotnego, w tym bezrobotnego skierowanego przez Powiatowy Urząd Pracy - w maksymalnej kwocie do 6-krotności przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia - dla:
    • osób, które uzyskały pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej;
    • podmiotów, o których mowa w art. 46 ust. 1 pkt 1 i 1a oraz ust. 1a Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, tj.:
    - podmiotów prowadzących działalność gospodarczą,
    - niepublicznych szkół,
    - niepublicznych przedszkoli,
    - osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, zamieszkujących lub mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będących posiadaczami gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym lub prowadzących dział specjalny produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych lub w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, zatrudniających w okresie ostatnich 6 miesięcy, w każdym miesiącu, co najmniej jednego pracownika w pełnym wymiarze czasu pracy,
    • żłobków lub klubów dziecięcych tworzonych i prowadzonych przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, o których mowa w przepisach o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
  3. Bezpłatne doradztwo i szkoleniadla pożyczkobiorców, w szczególności z zakresu:
    • zakładania działalności gospodarczej;
    • form opodatkowania działalności gospodarczej;
    • prowadzenia księgowości.
    oraz dla ubiegających się o pożyczkę - z zasad aplikowania o wsparcie.

Na terenie województw dolnośląskiego i lubuskiego zarządzaniem programem „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie II", którego wartość wynosi 6 161 085,05 zł zajmie się Fundusz Regionu Wałbrzyskiego, instytucja od 22 lat działająca na rzecz promocji przedsiębiorczości i rozwoju biznesu, w tym także wspierania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób rozpoczynających działalność gospodarczą.

 

Kontakt do pośredników Programu „Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie II"

Fundusz Regionu Wałbrzyskiego
Tel. 74 66 44 810
e-mail: biuro@frw.pl

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą

NPP.jpg

Każdy początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Potrzebna jest determinacja, ciężka praca i… wiedza. Ten ostatni czynnik jest równie niezbędny na starcie, jak kapitał na rozruch biznesu. Przewodnik, który oddajemy do Państwa rąk, powstał w odpowiedzi na potrzebę zgromadzenia w jednej publikacji podstawowych informacji, niezbędnych początkującym przedsiębiorcom oraz takim, którzy szukają sposobów na rozwój swej firmy. Gromadzi on wiedzę o dostępnych na rynku programach i narzędziach pomocy dla przedsiębiorców.

 

W tekście zawarto wiele odniesień do stron internetowych instytucji, które wspólnie tworzą system wsparcia dla przedsiębiorców: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Banku Gospodarstwa Krajowego, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i wielu innych. Ich celem jest rozszerzenie prezentowanej w niniejszej publikacji treści i ułatwienie dostępu do dokumentacji poszczególnych programów wsparcia.

 

Pragniemy zaprosić Państwa do współtworzenia treści przewodnika. Na wszelkie uwagi, spostrzeżenia oraz sugestie dotyczące tematyki, o jaką warto rozbudować jego treść, czekamy pod adresem e-mail: promocja@parp.gov.pl

 

Więcej na stronie: http://www.parp.gov.pl/files/e-book/

Akademia PARP

Akademia PARP.jpg

Akademia PARP to portal edukacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw z systemem bezpłatnych szkoleń internetowych. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Celem Akademii PARP jest darmowe upowszechnienie dostępu do wiedzy biznesowej za pomocą metod zdalnej edukacji (e-learningu) wśród:

  • uczestników z mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP – definicja MMŚP znajduje się na portalu),
  • uczestników z dużych przedsiębiorstw oraz
  • osób planujących własną działalność gospodarczą

Szkolenia internetowe Akademii PARP gwarantują stałą, wysoką jakość kształcenia, są dopasowane merytorycznie do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, a sposób ich przedstawienia jest przystępny i praktyczny. Dzięki Akademii PARP, uczestnicy z polskich małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy mogą sobie pozwolić na najlepsze szkolenia, które operują przykładami z praktyki biznesowej i są dostosowane do realiów gospodarczych w Polsce.

Obecnie na portalu Akademii PARP dostępnych jest osiemdziesiąt jeden szkoleń, na bieżąco aktualizowanych i uzupełnianych, m .in.:

  1. Planowanie własnej kariery zawodowej
  2. E-biznes
  3. Jak założyć własną firmę?
  4. Zarządzanie kryzysowe
  5. Ochrona własności intelektualnej
  6. Komunikacja marketingowa i public relations
  7. Jak rozwijać firmę
  8. Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
  9. Zabezpieczanie transakcji handlowych
  10. Zamówienia publiczne
  11. Umiejętności osobiste
  12. Umiejętności kierownicze
  13. Finanse dla niefinansistów
  14. Techniki sprzedaży
  15. Pozyskiwanie funduszy UE na projekty w MŚP
  16. ABC Eksportera
  17. Telesprzedaż
  18. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
  19. Podstawy planowania finansowego
  20. Media społecznościowe w biznesie
  21. Umiejętności interpersonalne
  22. Umiejętności indywidualne - jak znaleźć w sobie motywację?
  23. Podstawy planowania własnej kariery zawodowej
  24. Kluczowe momenty w negocjacjach
  25. Budowanie wizerunku firmy
  26. Ryzyko w działalności gospodarczej
  27. Organizacja pracy sekretariatu
  28. Nawiązywanie kontaktów
  29. Savoir-vivre w biznesie
  30. Planowanie założenia firmy
  31. Planowanie projektu dofinansowanego z funduszy UE
  32. Podstawy sporządzania biznesplanu

W ramach szkoleń uczestnicy mogą korzystać ze wsparcia infolinii z opiekunami kontaktującymi się telefonicznie lub poprzez e-mail, przez 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu. Dodatkową możliwością jest dostęp do ekspertów merytorycznych - tutorów. Fora i czaty internetowe dają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz pracę w grupach. Oprócz szkoleń internetowych odbyło się blisko 40 warsztatów regionalnych w różnych miastach Polski, a także szkolenia stacjonarne i blended dla branży szkoleniowej.

Akademia PARP to również nowoczesna i lekka konwencja szkoleniowa tzw. edutainment czyli "uczyć bawiąc, bawić ucząc". W ramach działu "Rozrywka i wiedza" przeprowadzonych zostało 5 edycji symulacyjnej gry menedżerskiej dla przedsiębiorców "Gwiezdne szkolenia", służącej zespołowemu ćwiczeniu umiejętności i postaw przedsiębiorczych w warunkach biznesowych. Ponadto, w dziale uruchamiane są łatwe do przyswojenia pigułki wiedzy, gry decyzyjne i psychozabawy adresujące bieżące tematy szkoleniowe, szczególnie interesujące dla sektora MMŚP.

Więcej na stronie: http://www.akademiaparp.gov.pl/

Krajowy System Usług

KSU.png

Nadrzędnym celem Krajowego Systemu Usług jest wspieranie rozwoju i promocja przedsiębiorczości w Polsce.  Wszystkie ośrodki współpracujące z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach KSU działają na podstawie wypracowanych Standardów Usług, dzięki czemu przedsiębiorca może być pewien, że otrzyma usługę najwyższej jakości. Przedsiębiorca chcący skorzystać z usługi doradztwa biznesowego ma do wyboru:  ośrodki Krajowej Sieci Innowacji, ośrodki realizujące specjalistyczne usługi systemowe, a także ośrodki testujące nowe usługi pilotażowe. Dodatkowo, we współpracy z Krajowym System Usług działa kilkadziesiąt funduszy pożyczkowych i funduszy poręczeniowych, które są zrzeszone w Polskim Związku Funduszy Pożyczkowych i Krajowym Stowarzyszeniu Funduszy Poręczeniowych. Wiele organizacji tworzących KSU współpracuje jednocześnie z innymi znanymi sieciami, takimi jak Enterprise Europe Network (konsorcja dawnych Centrów Euro Info, EIC i Ośrodków Przekazu Innowacji, IRC).

 

Pomoc dla firm oferowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach KSU jest bardzo szeroka, obejmuje m.in. takie obszary jak: zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, zarządzanie energią, wdrożenie w przedsiębiorstwach rozwiązań innowacyjnych, rozwiązań z zakresu nowych technologii oraz rozwiązań służących ochronie środowiska, udzielanie pożyczek oraz poręczeń. Już ponad 200 podmiotów zarejestrowanych w KSU świadczy usługi na rzecz polskich przedsiębiorców. Rozmieszczenie w całej ośrodków KSI KSU, ośrodków realizujących usługi specjalistyczne, funduszy pożyczkowych i funduszy poręczeniowych współpracujących z KSU gwarantuje przedsiębiorcom łatwy dostęp do doradców. Doradcy KSU korzystają z systematycznych obowiązkowych szkoleń z zakresu działania przedsiębiorstw i doradztwa dla firm, dzięki czemu mogą zaoferować profesjonalną pomoc dla firm i wsparcie w wielu obszarach prowadzenia działalności gospodarczej.
 


Usługi dla przedsiębiorców świadczone w ramach KSU:

  • Ośrodki Krajowej Sieci Innowacji KSU świadczą usługi proinnowacyjne dla przedsiębiorców;
  • Ośrodki realizujące specjalistyczne systemowe usługi biznesowe;
  • Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe współpracujące z KSU świadczą usługi finansowe dla przedsiębiorców (pożyczki oraz poręczenia kredytów lub pożyczek).

Więcej na stronie: http://ksu.parp.gov.pl/pl/

Weź udział w ósmej edycji konkursu Henkel Innovation Challenge!

Henkel IC.jpg

Zbuduj dwuosobowy zespół, a następnie opracujcie wizjonerską koncepcję produktu lub nowej technologii dla jednego z trzech sektorów działalności biznesowej firmy: kosmetyków, środków piorących i czystości oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych, która będzie odpowiadała trendom konsumenckim w 2050 roku.

 

Konkuruj z najlepszymi studentami z całego świata o możliwość spotkania z CEO firmy Henkel, wygraj bilet dookoła świata o wartości 10.000 Euro i wreszcie zawalcz o wspaniałe perspektywy rozwoju zawodowego – odbycie stażu w polskim oddziale Henkla.

Korzyści płynące z uczestnictwa:

  • Materiałyedukacyjnei seminaria internetowe oraz indywidualna opieka mentorskanajlepszych managerów firmy Henkel
  • Zdobycie sieci kontaktów, konkurowanie z najlepszymi studentami z całego świata, zabawa
  • Zyskanie prawdziwego doświadczenia biznesowego, trening umiejętności
  • Poznanie jednej z wiodących firm na świecie, zdobycie informacji i wiedzy z pierwszej ręki
  • Okazja do spotkania CEO firmy Henkel i wygranie biletu dookoła świata o wartości 10.000 Euro
  • Szansa na odbycie stażu w polskim oddziale firmy Henkel

 

Aby wziąć udział w konkursie zarejestruj swój dwuosobowy zespół do 10 grudnia 2014r. na stronie www.henkelchallenge.comi odpowiedz na konkursowe wyzwanie. Zgłoszenia mogą przesyłać studenci dowolnych uczelni i kierunków, a więc również i Ty!

 

Zapraszamy do udziału! Zgłoś się teraz!

 

Więcej informacji można znaleźć pod adresami:

Strona konkursu: www.henkelchallenge.comhttp://www.henkelchallenge.com/

Facebook: www.facebook.com/henkelchallenge

Twitter:www.twitter.com/henkelchallenge

Informacje o możliwościach kariery: www.henkel.com/careers

Program SKILLS - Coaching dla doktorantów

fnp.jpg

Celem programu jest udzielenie młodym naukowcom wsparcia w podejmowaniu wyzwań zawodowych i osiąganiu kolejnych etapów kariery naukowej, w procesie podejmowania decyzji oraz w rozwiązywaniu problemów pojawiających się w pracy zawodowej.


Program umożliwia pracę pod okiem doświadczonego coacha.

 

Adresaci:

-pracownicy naukowi zamieszkali w Polsce i zatrudnieni na umowę o pracę w jednostce naukowej posiadającej siedzibę na terenie RP,

- posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, absolwenci studiów doktoranckich do 12 miesięcy od uzyskania stopnia doktora.

 

Oferta
Naukowcom zakwalifikowanym do programu zapewniamy finansowanie procesu coachingowego składającego się z od 3 do 6 sesji coachingowych trwających 90-120 minut. Sesje z wykwalifikowanym coachem współpracującym z FNP będą odbywać się co do zasady raz w miesiącu, w miejscu i terminie wskazanym przez uczestnika.

 

Czytaj więcej...

Studentko! Studencie!

universum 480x290.jpg

Zdefiniuj swoje oczekiwania wobec przyszłej kariery. Oceń pracodawców i wybierz tego, który Twoim zdaniem zasługuje na miano Idealnego! Sprawdź, który z nich najlepiej wpisuje się w Twoje wyobrażenie o idealnej pracy. Wypowiedz się na temat swoich oczekiwań i pomóż pracodawcom dostosować się do aspiracji współczesnego studenta.

Wystarczy kliknąć w link:

 

http://uledge.co/UniZielonaGora

 

 

Wypełnij ankietę i tak jak Ania z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego wygraj 3000 zł lub atrakcyjne nagrody rzeczowe.

 

Nie czekaj! Klikaj!

Wolontariat w fundacji Ja, My, Oni

ja,my,oni.jpg

Wolontariusze są bardzo ważnym filarem realizowanej działalności, gdyż bez ich wsparcia, motywacji i chęci do działania, większość projektów nie mogłaby być przygotowywana i realizowana. Jako organizacja nowocześnie zarządzana, inwestujemy w naszych wolontariuszy i podejmujemy wszelkie możliwe działania zmierzające do zapewnienia osobom ciekawie spędzonego czasu w oparciu o dużą dozę samodzielności i atrakcyjność realizowanych projektów.

 

Każda osoba, która podejmie z nami współpracę w oparciu o wolontariat może liczyć na:

  • wsparcie w rozwoju umiejętności;
  • atrakcyjnie spędzony czas wolny;
  • możliwość nauki;
  • możliwość realizacji w III sektorze;
  • dużą dozę samodzielności;
  • odpowiedzialność projektową;
  • możliwość późniejszego zatrudnienia.

 

Nasza Fundacja ceni osoby aktywne, kreatywne, dążące do rozwoju zawodowego opartego na realizacji idei III sektora. Każdego wolontariusza traktujemy indywidualne oraz zapewniamy zadania w oparciu o predyspozycje osobowościowe. Naszą misją jest postrzeganie Fundacji przez każdego wolontariusza jako ORGANIZACJI PRZYJAZNEJ WOLONATRIUSZOM, czyli spełniającej poniższe kryteria:

  • nasi wolontariusze znają misję, cele i działania organizacji;
  • w organizacji funkcjonuje koordynator przygotowany do pracy z wolontariuszami;
  • opracowany jest regulamin pracy wolontariuszy, zawierający zasady funkcjonowania w placówce, oraz ich prawa i obowiązki;
  • każdy wolontariusz podejmujący współpracę z organizacją ma opisany indywidualny program pracy uwzględniający m.in. zakres prac, czas, sposoby i formy ich realizacji;
  • wolontariusze są przygotowywani do swoich zadań;
  • istnieje atmosfera partnerstwa i życzliwości w pracy z wolontariuszami;
  • wolontariusze mają możliwość rozwoju i samorealizacji, uczestniczenia w szkoleniach, akcjach i uroczystościach organizowanych przez placówkę;
  • organizacja na co dzień dba o wolontariuszy, nagradza ich, dziękuje im za pomoc, wspiera w trudnych chwilach.

Każda osoba, która chce zdobywać doświadczenie w Fundacji i jest otwarta na nowe pomysły oraz chętna do zdobywania wiedzy, powinna skontaktować się z odpowiednim oddziałem Fundacji mailowo i przesłać swoje podstawowe dane osobowe (imię, nazwisko, adres, numer telefonu) z dopiskiem, iż jest zainteresowana wolontariatem.

Po otrzymaniu maila skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy na temat Twoich możliwości współpracy oraz zasad współpracy. Każdego naszego wolontariusza chcemy poznać osobiście, dlatego zaplanujemy takie spotkanie w Zielonej Górze, Wrocławiu lub innym mieście.

Osoby, które chciałyby odbyć w Fundacji praktyki studenckie, również zachęcamy do kontaktu mailowego i następnie omówimy zasady współpracy.

Pragniemy zaznaczyć, iż poszukujemy osób chętnych do zaangażowania się w działalność organizacji i realizowane projekty.

 

W przypadku zainteresowania współpracą zachęcamy do kontaktu:

Erasmus ważnym krokiem na drodze do kariery!

erasmus+.jpg

Międzynarodowe doświadczenie pozwala łatwiej rozwijać karierę zawodową. Komisja Europejska przedstawiła wyniki raportu, dotyczącego wpływu programu Erasmus na zatrudnienie i mobilności zawodową jego uczestników.


Przypomniała, że w latach 2014-2020 cztery miliony osób będą mogły uzyskać stypendia z nowego programu wymiany Erasmus+, co da im możliwość poznania życia w innym kraju poprzez studia, staż, nauczanie lub wolontariat. Budżet programu to ok. 15 mld euro.

 

Według unijnej komisarz więcej niż jedna trzecia stażystów programu Erasmus otrzymuje ofertę pracy w przedsiębiorstwie, w którym odbywali staż. Młode osoby po stażu za granicą są też bardziej przedsiębiorcze niż ich rówieśnicy, którzy pozostają w kraju; według raportu jedna na dziesięć takich osób założyła własną firmę, a ponad trzy spośród czterech ma takie plany lub zakłada taką możliwość.

 

Badania wykazały też, że 64 proc. pracodawców jest zdania, iż pracownikom z międzynarodowym doświadczeniem powierza się większą odpowiedzialność. Oznacza to, że mają oni większe szanse na awans.

 

Jak informuje KE, testy przeprowadzone przed wyjazdem studentów na zagraniczne stypendium z programu Erasmus i po ich powrocie pokazały, iż studia czy staż za granicą pomagają kształtować pewne cenione przez pracodawców cechy charakteru, jak tolerancja, zaufanie, umiejętność rozwiązywania problemów, ciekawość, znajomość własnych mocnych i słabych stron. 92 proc. pracodawców chętniej zatrudnia osoby, wyróżniające się takimi cechami charakteru.

 

40 proc. spośród uczestników programu Erasmus co najmniej raz zmieniło po otrzymaniu dyplomu kraj zamieszkania lub pracy; to niemal dwa razy więcej w porównaniu z tymi, którzy podczas studiów nie byli mobilni.

 

Z raportu wynika, że 33 proc. byłych studentów Erasmusa ma partnera z innego kraju, podczas gdy dla tych, którzy studiowali w kraju, odsetek ten wynosi 13 proc.; 27 proc. studentów Erasmusa poznaje swojego długoletniego partnera właśnie podczas pobytu na stypendium. Na tej podstawie KE szacuje, że od roku 1987 parom, które poznały się, uczestnicząc w programie Erasmus, urodziło się około miliona dzieci.

 

Badanie efektów programu Erasmus miało charakter zarówno ilościowy, jak i jakościowy. Sondaże internetowe objęły 34 kraje (państwa członkowskie UE, Macedonię, Islandię, Liechtenstein, Norwegię, Szwajcarię, Turcję). Przeanalizowano odpowiedzi od ponad 75 tys. studentów i absolwentów, z których ponad 55 tys. studiowało lub odbywało staż za granicą. Ponadto w sondażach internetowych udział wzięło 5 tys. pracowników, tysiąc uczelni oraz 650 pracodawców (55 proc. z małych i średnich przedsiębiorstw). Badania jakościowe (wywiady, grupy dyskusyjne, warsztaty) przeprowadzono w ośmiu państwach: Bułgarii, Czechach, Finlandii, Niemczech, na Litwie, w Portugalii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 

 

 

Zainteresowany?

Więcej o Erasmusie+ na Uniwersytecie Zielonogórskim znajdziesz tutaj:
http://www.erasmus.uz.zgora.pl/

 

pup-482x302.jpg

Program aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych

Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze w ramach dodatkowych środków z rezerwy Funduszu Pracy realizuje: Program aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w wieku od 30 do 50 lat.
 
Celem programu jest aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w wieku od 30 do 50 roku życia, które z różnych względów nie kwalifikują się do objęcia wsparciem w ramach programów realizowanych obecnie przez Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze.
Program skierowany jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zielonej Górze oraz w filiach w Nowogrodzie Bobrzańskim i Sulechowie.
 
Okres realizacji programu: październik 2014 r. – grudzień 2014 r.
 
Formy wsparcia:
- pośrednictwo pracy
- poradnictwo zawodowe
- REFUNDACJA pracodawcy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy (5 osób)
- JEDNORAZOWE ŚRODKI dla bezrobotnych na podjęcie działalności gospodarczej (5 osób).
 
Przewidywane efekty:
- aktywizacja zawodowa 10 osób bezrobotnych,
- podjęcie zatrudnienia lub samozatrudnienia przez 10 osób bezrobotnych.
 
Zapraszamy osoby bezrobotne oraz pracodawców do udziału w programie
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy PUP w Zielonej Górze.
 
 
Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze                                                  
ul. Sienkiewicza 9                                                 
tel. 68 456 56 50

Podejmij współpracę z Falubazem

falubaz.PNG

 

Poszukujemy fanów klubu Falubaz Zielona Góra chętnych do wzięcia udziału w projekcie  „Mistrzowie Płacą Złotem”!

 

Szukamy komunikatywnych osób w każdym wieku, które mają łatwość w nawiązywaniu nowych kontaktów. Oczekujemy dyspozycyjności i zaangażowania, w zamian oferujemy współpracę z firmą będącą liderem na polskim rynku finansowym. Dajemy niezbędne do pracy narzędzia, wsparcie merytoryczne, organizacyjne oraz atrakcyjne wynagrodzenie uzależnione od stopnia zaangażowania.

 

Jeśli jesteś zainteresowany prześlij swoją aplikację na adres dominika.bartosiak@opendirect.pl
z dopiskiem „Tylko Falubaz”!

Zaprogramuj swoją karierę z Credit Agricole!

credit.jpg

 

Wiedza teoretyczna wyniesiona ze studiów to podstawowy bagaż, który zabierasz ze sobą wkraczając na ścieżkę kariery zawodowej. Na tej długiej i krętej drodze zbierzesz w praktyce mnóstwo doświadczeń, które ukształtują Cię jako pracownika. Credit Agricole wspiera młodych ludzi na początku ich kariery, oferując możliwość rozwoju w nietypowy sposób – zapraszając do konkursu Career Hacking.

Tylko trzy kroki dzielą Cię od niesamowitej przygody, możliwości zebrania doświadczeń i poznania fascynujących ludzi.

 

Przedstaw się z najlepszej strony.

Zgłoś się do konkursu poprzez aplikację Career Hacking. Prześlij krótką prezentację o sobie, w której pokażesz jakie masz doświadczenie, pasje czy wykształcenie. Po prostu: zaprezentuj się z jak najlepszej strony. Dwudziestu autorów najlepszych autoprezentacji zostanie zaproszonych na warsztaty kariery - Hackaton we Wrocławiu. Zgłoszenia konkursowe przyjmowane są do 31.10.2014r.

 

Weź udział w Hackatonie we Wrocławiu

Dwudniowe spotkanie szkoleniowe to okazja do poznania młodych osób z całej Polski, którzy chcą, tak jak Ty, rozwijać swoje umiejętności. Uczestnicy dobrani w zespoły będą mieć za zadanie rozwiązać brief biznesowy. Każdy z finalistów otrzyma certyfikat udziału w Hackatonie, indywidualny raport preferencji stylu pracy oraz zestaw inspirujących książek. Pięć wyróżniających się osób, Credit Agricole zabierze na ekscytującą wycieczkę do… Paryża! Wszelkie koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia pokrywa Bank.

 

Wyjedź na edukacyjną wycieczkę do Paryża 

Laureaci wyjadą w grudniu do stolicy Francji nie tylko po to, aby zwiedzić miasto, posmakować lokalnych przysmaków i spojrzeć na miasto z wieży Eiffla, ale również zwiedzić placówki Credit Agricole w Montrouge, Technolab i spotkać się z najważniejszymi osobistościami banku. Od uczestników nie wymagamy znajomości języków obcych!

 

Udział w konkursie Career Hacking to przede wszystkim możliwość sprawdzenia w praktyce swoich umiejętności nabytych w trakcie studiów. Twój przyszły pracodawca z pewnością doceni Twoje proaktywne podejście do kreowania swojej kariery, dlatego nie zapomnij dodać pozycji Career Hacking do swojego CV. Jednak w pierwszej kolejności, zapraszamy do aplikacji: https://www.facebook.com/CreditAgricoleBankPolska/app_1478911652348595.

 

Powodzenia!

Kreatywne CV – zaskocz rekrutera pomysłowością

monsterpolska_2.PNG

 

 

Praktyka pokazuje, że rekruter poświęca zaledwie 10 sekund na każdy życiorys. To niewiele czasu,  aby CV wywarło pozytywny efekt na przyszłym pracodawcy. Warto więc stworzyć dokument, który z jednej strony będzie zawierał wszystkie niezbędne elementy, ale z drugiej będzie nosił rys indywidualizmu i pomysłowości. To cecha, która przydaje się w każdej pracy.

 

Zadbaj o czytelność

Kilka sekund jakie rekruter poświęca na pobieżne skanowanie tekstu, ma na celu wychwycenie kluczowych informacji. By ułatwić mu zadanie - w CV, nawet kreatywnym, kolorystyka i szata graficzna nie może dominować nad treścią. Nie warto upiększać nic na siłę, stosować jaskrawych kolorów, dużej liczby ramek, grafik, wyróżnień, czy też innych ozdobników. Należy za to zadbać o czytelną czcionkę, pomysłowy rozkład informacji, przejrzyste nagłówki oraz wyszczególnienie tych umiejętności, które rekruter powinien zauważyć już na początku. Lepiej prezentuje się dokument z jasnym tłem, w układzie pionowym, który zdecydowanie ułatwia czytanie oraz lepsze wychwycenie kluczowych treści.

 

Dodaj infografikę

Graficzne udoskonalenie CV to jeden ze sposobów na wyróżnienie swojego CV. W sieci łatwo znaleźć gotowe ikonki, które możesz wykorzystać przygotowując CV. Z ich pomocą możesz przedstawić swoje wykształcenie, doświadczenie zawodowe czy zainteresowania. Kolorową skalę można wykorzystać do pokazania chociażby stopnia znajomości języków obcych, a ilustracje liczb posłużą do podkreślenia kluczowych lat czy miesięcy doświadczeń. Rozmieszczając je w swoim życiorysie pamiętaj o umiarze. Obrazów nie może być za dużo, tak by rekruter nie miał poczucia chaosu i przytłoczenia informacjami. Pamiętaj, że infografiki mają wzbogacać treść, a nie być elementem dominującym. Całość musi być odpowiednio przemyślana i zawsze dopasowana do stanowiska – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Wykorzystaj stronę www

Umieszczenie w CV informacji o sobie na własnej stronie internetowej wymaga co prawda większego wysiłku, jednak w niektórych branżach rozwiązanie to jest bardzo skuteczne. Jeśli ubiegasz się o pracę chociażby grafika, fotografa czy redaktora, możesz publikować próbki swoich prac, w formie portfolio. W tym przypadku dopisz link do własnej strony www. Jeśli prowadzisz ciekawego bloga, także pochwal się tym rekruterowi. Wykorzystaj te formy jako promocję własnej twórczości – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Pamiętaj jednak, że rekruterzy odbierają dziennie setki maili, często ograniczając się do przeczytania tylko ich treści. Warto zachęcić ich więc  do pobrania załączonych plików, ciekawie i intrygująco konstruując treść wiadomości.


Pomyśl o wersji video

Wizytówka kandydata w postaci nagrania video bez wątpienia bardziej zapada w pamięć rekruterowi. W materiale cyfrowym można podkreślić swoje umiejętności, opisać dotychczasowe sukcesy, czy po prostu zareklamować się potencjalnemu pracodawcy. Może być to poważna autoprezentacja lub forma bardziej humorystycznego przedstawienia swojej osoby. Wybór zależy od charakteru pracy, o jaki się ubiegamy.

Szkolenia antykorupcyjne

CBA.jpg

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, Centralne Biuro Antykorupcyjne uruchomi pierwszą w Polsce, ogólnodostępną, internetową platformę e-learningową, zawierającą szkolenia antykorupcyjne dedykowane przedstawicielom administracji publicznej, biznesu oraz młodzieży. Liczymy, że ta inicjatywa przyczyni się do podniesienia poziomu społecznej świadomości i percepcji korupcji oraz zachęci do podjęcia dyskusji nt. specyfiki przestępczości korupcyjnej i jej skali, skuteczności krajowego prawodawstwa oraz prowadzonej polityki antykorupcyjnej.


Tworząc szkolenie e-learningowe staraliśmy się aby wiedza została przekazana w sposób przystępny, atrakcyjny wizualnie i przyjazny użytkownikowi platformy internetowej. Podzieliliśmy zawartość na 3 bloki tematyczne tj.: korupcja w administracji publicznej, w biznesie a także społeczne skutki korupcji, jednakże zwracając uwagę na wielopłaszczyznowość zjawiska korupcji, gorąco zachęcamy do udziału we wszystkich modułach. Każdy z modułów zakończony będzie testem wiedzy, którego pomyślne zaliczenie, oprócz satysfakcji uczestnika, skutkować będzie stosownym certyfikatem.



Uczestnicząc w pierwszym module zdobędziesz informację nt. prawnych i instytucjonalnych instrumentów walki z korupcją, będziesz mógł również usystematyzować i poszerzyć posiadaną już wiedzę na temat przepisów antykorupcyjnych oraz metod przeciwdziałania korupcji. Dowiesz się także, co powinien
i co może zrobić każdy pracownik administracji publicznej, by ograniczyć to zjawisko.



Biorąc udział w drugim komponencie, poświęconym funkcjonującym w obrocie prawnym oraz gospodarczym, systemowym i instytucjonalnym rozwiązaniom antykorupcyjnym, zapoznasz się z analizą skutków ekonomicznych dla państwa i społeczeństwa w przypadku wystąpienia korupcji na styku administracji i sektora prywatnego.



Z trzeciego modułu dowiesz się jak korupcja może wpływać na deficyt budżetowy lub czy jej skala może mieć związek z bezrobociem i kryzysem. Zaprezentowana zostanie również aktywność instytucji powołanych do walki z korupcją oraz przedstawiona rola, jaką do odegrania mają organizacje pozarządowe.


Serdecznie zapraszamy: https://szkolenia-antykorupcyjne.edu.pl/

 

Staże w Parlamencie Europejskim

ue.jpg

 

Biuro Regionalne Woj. Lubuskiego w Brukseli informuje o prowadzonym naborze na staże w Parlamencie Europejskim. Parlament oferuje kilka opcji odbycia stażu:

 

Staż dla absolwentów: kierunek ogólny lub dziennikarski(stypendium im. Roberta Schumana) –staż pięciomiesięczny– termin składania wniosków: 15 października 2014  (na staż rozpoczynający się 1 marca 2015)

 

 Staże szkoleniowe: staże obowiązkowe (w ramach studiów) i nieobowiązkowe – staż do czterech miesięcy – termin składania wniosków: 1 października 2014 (na staż rozpoczynający się 1 stycznia2015 ) oraz od 1 grudnia 2014 do 1 lutego 2015 (na staż rozpoczynający się 1 maja 2015)

 

Program staży dla osób niepełnosprawnych– staż pięciomiesięczny – termin składania wniosków: 15 października 2014  (na staż rozpoczynający się 1 marca 2015)

 

Staże w dziedzinie tłumaczeń pisemnych przeznaczone dla posiadaczy dyplomów szkół wyższych, staż odbywa się w Luksemburgu– staż trzymiesięczny z możliwością przedłużenia o maksymalnie trzy miesiące- termin składania wniosków: 15 listopada 2014  (na staż rozpoczynający się 1 kwietnia 2015)

 

Staże szkoleniowe w dziedzinie tłumaczeń pisemnych, staż odbywa się w Luksemburgu – staż od jednego do trzech miesięcy z możliwością przedłużenia o maksymalnie trzy miesiące- termin składania wniosków: 15 listopada 2014  (na staż rozpoczynający się 1 kwietnia 2015) oraz od 15 grudnia 2014 do 15 lutego 2015 (na staż rozpoczynający się 1 lipca 2015).

 

Szczegółowe informacje w j. polskim o warunkach stażu, kryteriach i zasadach prowadzonego naboru  znajdą Państwo na stronie Parlamentu Europejskiego: http://www.europarl.europa.eu/aboutparliament/pl/007cecd1cc/Traineeships.html

Polscy innowatorzy zawalczą o milion złotych

tvp konkurs.jpg


Od października w TVP1 oglądać będzie można nowy program „Talent zgłoś się!”. Polscy wynalazcy i innowatorzy prezentować w nim będą swoje rozwiązania. Zwycięzca show otrzyma 1 mln zł. Castingi planowane są we wrześniu i w październiku w czterech miastach.



W nowym talent show realizowanym przez telewizję publiczną oglądać będzie można zmagania innowatorów, naukowców i ludzi przedsiębiorczych, którzy chcą przekuć swoje pomysły w realny biznes. Castingi dla wszystkich, którzy chcą zawalczyć o nagrody, odbędą się w czterech polskich miastach: 13 września w Gdańsku, 20 września w Katowicach, 27 września w Warszawie i 4 października w Poznaniu. Udział w nich mogą wziąć wszystkie osoby, które uważają, że mają dobry pomysł na biznes - niekoniecznie muszą mieć już gotowy prototyp swojego rozwiązania.



W programie przedstawiona ma być droga, jaką pokonują innowatorzy, by przekonać do siebie przyszłych inwestorów lub klientów. Osoby, które chciałyby wziąć udział w show powinny przygotować zwięzłą prezentację zawierającą najciekawsze i najistotniejsze fakty dotyczące innowacyjnego rozwiązania.



W kapitule konkursu zasiadać będą biznesmeni, przedstawiciele rynku kapitałowego oraz celebryci. W jury znaleźć ma się m.in. Prezes Krajowej Izby Gospodarczej Andrzej Arendarski, założyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości Dariusz Żuk, Założyciel MCI Management SA Tomasz Czechowicz, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, a także: Marek Kondrat, Roman Młodkowski, Tomasz Karolak i Anna Mucha. Prowadzącymi będą Paulina Chylewska i Radek Brzózka.



Program będzie można oglądać od października we wtorki o godz. 20.10 w TVP 1.

Partnerem merytorycznym programu jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Szczegóły dotyczące zgłoszeń dostępne są na stronie: http://talentzglossie.pl/

Rusza III edycja Prezydenckiego Programu Eksperckiego

prezydent.PNG


Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zaprasza młodych doktorów, doktorantów i specjalistów - ekspertów do udziału w III edycji Prezydenckiego Programu Eksperckiego – Laboratorium Idei.



Celem Programu jest wykorzystanie potencjału intelektualnego i doświadczenia specjalistów różnych dziedzin nauki na rzecz rozwoju i modernizacji Polski oraz wsparcie merytoryczne Kancelarii Prezydenta RP w pracach dotyczących najistotniejszych z punktu widzenia Prezydenta RP obszarów polityki zagranicznej i bezpieczeństwa, zagadnień gospodarczych, społecznych, prawno – konstytucyjnych i obywatelskich. Program skierowany jest do ekspertów specjalizujących się w obszarach polityki zagranicznej i krajowej szczególnie istotnych z punktu widzenia urzędu Prezydenta RP, takich jak:


polityka zagraniczna,
konkurencyjność gospodarki,
rodzina,
nowoczesny patriotyzm,
dobre prawo,
bezpieczeństwo.



Uczestnicy Programu będą zaangażowani w prace merytoryczne o strategicznym znaczeniu dla Prezydenta RP.



Aplikacje należy składać do 20 września 2014 roku.


W razie pytań prosimy o kontakt z Kancelarią Prezydenta RP - elektronicznie: laboratorium.idei@prezydent.pl lub telefonicznie: 721 800 255(w godz. 14.30-16.30).


Więcej informacj
i

Praktyki studenckie w Ministerstwie Finansów

mf.jpg

 

Ministerstwo Finansów – Biuro Dyrektora Generalnego w ramach współpracy z uczelniami wyższymi zarówno publicznymi jak i niepublicznymi zajmuje się organizacją i koordynacją studenckich praktyk zawodowych w departamentach / biurach Ministerstwa Finansów, głównie dla studentów ostatnich lat studiów ( 4-5 rok jednolitych studiów magisterskich lub 1-2 rok studiów II stopnia - uzupełniających magisterskich) oraz studiów doktoranckich.

 
Do odbywania praktyk w Ministerstwie Finansów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
 
Praktyki w Ministerstwie Finansów są bezpłatne. Ministerstwo Finansów nie pokrywa kosztów przejazdów, ubezpieczenia, utrzymania oraz zakwaterowania w czasie trwania praktyki.
 
Praktyki w Ministerstwie Finansów organizowane są w ciągu całego roku kalendarzowego.
 
Praktyki studenckie w Ministerstwie Finansów trwają minimum 2 tygodnie i zwyczajowo rozpoczynają się w poniedziałek o godz. 9.00.
 
Ilość miejsc na praktyki i czas ich trwania jest związany z bieżącymi pracami departamentu/biura i spełnienie przez studenta wymaganych kryteriów nie może być traktowane jako zobowiązanie MF do przyjęcia na praktykę.
 
Podczas trwania praktyki studenci zapoznają się ze strukturą organizacyjną Ministerstwa Finansów oraz z zakresem działania komórek organizacyjnych, jak również włączają się w realizację bieżących zadań departamentów /biur.
 
Po zakończeniu odbywania praktyki Ministerstwo Finansów wydaje zaświadczenie potwierdzające odbycie praktyki.
 
Wiedza i kwalifikacje zdobyte przez studentów, są wkładem Ministerstwa Finansów w przygotowanie zawodowe absolwentów wyższych uczelni.
 
Proces rekrutacji przebiega w dwóch etapach:
1. Wydział Rozwoju Zawodowego na podstawie dokumentów aplikacyjnych dokonuje wstępnej selekcji zgłoszeń pod kątem zgodności kierunku studiów oraz zainteresowań osoby ubiegającej się o praktykę z profilem działania departamentu/biura, w którym będzie ona realizowana.
2. Zaakceptowane w pierwszym etapie aplikacje zostają następnie wysyłane do deklarowanych w formularzu aplikacyjnym departamentów/biur. Na tym poziomie podejmowana jest ostateczna decyzja o przyjęciu, bądź odrzuceniu oferty o czym studenci zostają informowani przez Biuro Dyrektora Generalnego, pisemnie lub telefonicznie.
 
Wymagany ( w oryginale) komplet dokumentów:
1. Formularz aplikacyjny dla praktykantów (do pobrania) .
2. CV
3. Zaświadczenie z uczelni o statusie studenta.
4. Dowód ubezpieczenia NW na okres praktyki.
 
Powyższe dokumenty, na co najmniej trzy tygodnie przed preferowanym terminem rozpoczęcia praktyki, należy przesłać na adres:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Rozwoju Zawodowego - Praktyka
ul. Świętokrzyska 12
00 - 916 Warszawa
lub złożyć osobiście w Biurze Przepustek Ministerstwa Finansów - adres jw.
 
Dodatkowych informacji nt. przedmiotowych praktyk udziela – Biuro Dyrektora Generalnego pok. 4163/4 Pani Iwona Białobrzewska tel. 0-22 694-51-75

Instrukcja obsługi szefa

monsterpolska_2.PNG

 

Szef to też człowiek, ale do dobrych kontaktów z nim warto przywiązać szczególną uwagę. Mogą się okazać kluczem do sukcesu zawodowego lub znacząco utrudnić funkcjonowanie w firmie. Zadbanie o nie powinno być jednym z naszych priorytetów. Ekspert portalu monsterpolska.pl radzi, jak rozmawiać z przełożonym, aby współpraca układała się pomyślnie i jakich zwrotów unikać, by nie narazić się na krytykę.

Właściwie dobrane słowa bywają kluczem do zjednania sobie ludzi. Okazuje się, że nie tylko zwroty grzecznościowe np. „proszę” czy „dziękuję”, mogą skutecznie nam w tym pomóc.

 

„Jak mogę pomóc firmie osiągnąć cele biznesowe?”

To jeden z najbardziej pożądanych przez przełożonego zwrotów, jakie mogą paść z ust pracownika. Pytania o misję czy plany firmy oraz propozycja aktywnej pomocy w ich osiągnięciu, to sygnał, że jesteśmy skoncentrowani nie tylko na własnej karierze, ale też na rozwoju organizacji, której jesteśmy częścią – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Warto o tym pamiętać także na rozmowie kwalifikacyjnej. Przedstawiając swoje atuty, dobrze jest pokazać, jak zaprocentują na rzecz firmy, do której aplikujemy.

 

 „Chętnie to zrobię”

Energiczny i zaangażowany członek zespołu to marzenie każdego managera. Z pracownikiem, który dobrowolnie poszukuje nowych form aktywności zawodowej, szef będzie chętniej współpracował. Taka osoba prawdopodobnie szybciej przyczyni się też do sukcesu firmy niż ktoś, kto jedynie bezrefleksyjnie wykonuje powierzone zadania i nie wykazuje się inicjatywą.

 

„Zgadzam się, …”

Własne zdanie często jest przejawem kreatywności oraz analitycznego myślenia. Wypowiadając je należy pamiętać o neutralnym podejściu i koncentracji na zagadnieniu, a nie na osobie, która danym tematem się zajmuje. Przydatne mogą okazać się zwroty takie jak:  „To świetny początek procesu i warto rozwinąć go w kierunku…” lub „Powinniśmy wykorzystać ten projekt, jednak sądzę, że można wzbogacić go…”.

W codziennej komunikacji z przełożonym warto też unikać pewnych sformułowań, które na pewno nie pomogą nam w pracy. Co więcej, mogą rzutować na naszą relację z szefem.

 

„Poprzednia praca była lepsza”

Porównanie obecnego do byłego pracodawcy, zwłaszcza jeśli ma na celu wytknięcie wad, na pewno nie zaskarbi sympatii nowego szefa. Pracownicy, którzy nadmiernie eksponują w ten sposób swoje niezadowolenie, nie tylko wywołują negatywne emocje, ale także nie budzą zaufania. Pewne uwagi warto czasem zachować dla siebie. Można za to wnieść doświadczenie z poprzedniej organizacji i odpowiednio je zakomunikować, przedstawiając rozwiązania, które dobrze się sprawdzały w poprzedniej firmie, podzielić się ze współpracownikami wiedzą – proponuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

„Kolega nie angażuje się w pracę”

Istnieją takie zachowania, które niemalże od razu wywołują niechęć współpracowników. Jednym z nich jest donosicielstwo. Często jest to także najprostsza droga do zniechęcenia do siebie przełożonego. Doceni on raczej lojalność i pracowitość u innych, niż kogoś, kto rozsiewa plotki. Takie zachowanie rodzi tylko negatywną atmosferę
i przekłada się na słabsze wyniki zespołu.

 

„To nie należy do moich obowiązków!”

Zdarza się niekiedy, że z różnych powodów pracownik musi przejąć projekt kolegi lub dostaje nadprogramowe zadanie. Jeśli za każdym razem kategorycznie odmawia pomocy to jest to dla szefa niepokojący sygnał. Zazwyczaj jest to odbierane jako negatywne nastawienie, lenistwo lub brak zaangażowania.  Warto więc unikać takich zwrotów jak: „Czy nie może zrobić tego ktoś inny?”, „Czy dostanę podwyżkę lub awans, gdy wykonam to zadanie?”, „Nie należy to do zakresu moich obowiązków” radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Jeśli liczba zadań niepokojąco rośnie, warto szczerze porozmawiać z przełożonym. Na pewno odniesienie to lepszy skutek niż wyżej wymienione zwroty. 
 

logo_pnwm.jpg

Praktyka w ramach trójstronnego projektu w dziedzinie pedagogiki medialnej

 

Stowarzyszenie „Duży zły wilk” (Grand méchant loup | Böser Wolf) poszukuje od zaraz praktykanta do trójstronnego projektu dla młodych reporterów z okazji setnej rocznicy wybuchu pierwszej wojny światowej.

 
Opis praktyki

Zadaniem praktykanta jest pomoc przy rozbudowie trójjęzycznego portalu internetowego „Europa 1914-2014 – Co wiedzą dzieci i młodzież o swoich sąsiadach? Niemcy, Francja i Polska dzisiaj oraz przed 100 laty z okazji setnej rocznicy wybuchu pierwszej wojny światowej w sierpniu 1914”. Ponadto pomoc oraz przy aktualizacji strony internetowej projektu przy współpracy z niemieckimi, francuskimi oraz polskimi partnerami.
 
Zadania:
• lektorat,
• organizacja, zbieranie oraz sortowanie materiałów,
• archiwizacja,
• obróbka zdjęć,
• kwerenda,
• transkrypcja dokumentów audio,
• cięcie filmów,
• tłumaczenia.
 
Profil:
• umiejętność obsługi komputera i internetu,
• chęć do pracy z dziećmi i dla dzieci
• podstawy HTLM mile widziane, nie są jednak wymogiem,
• znajomość języka polskiego jako języka ojczystego,
• dobra znajomość niemieckiego,
• podstawy obróbki zdjęć (Photoshop) mile widziane, nie są jednak wymogiem,
• talent organizacyjny, inicjatywa własna, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, wytrwałość,
• ukończony 2. rok studiów.
 
Czas trwania praktyk/miejsce praktyk:
• praktyka trwa 2-3 miesiące,
• opcja A: 4 dni w tygodniu (pon., wt., śr., czw., godz. 10-18) / praca w naszym biurze w dzielnicy Berlin-Schöneberg,
• opcja B: praca online 2 dni w tygodniu.
 
Praktykant nie otrzymuje honorarium. Praktykant może złożyć podanie o zwrot poniesionych kosztów w ramach dofinansowania praktyk w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży. Przy składaniu wniosku pomocą służy stowarzyszenie „Duży zły wilk” (Grand méchant loup | Böser Wolf).
 
Stowarzyszenie

Od czasu powstania przed 10 laty, stowarzyszenie „Duży zły wilk” (Grand méchant loup | Böser Wolf) aktywnie wspiera kompetencję medialną oraz dziennikarskie umiejętności dzieci, tworząc tym samym niekonwencjonalne metody edukacji.
 
Projekt ma charakter europejski i buduje mosty między narodami oraz kulturami. Od 2009 roku stowarzyszenie jako projekt pilotażowy pełnomocników rządu federalnego ds. Kultury i Mediów (Sieć dla dzieci) oraz Ministerium ds. Rodziny tworzy stronę internetową www.boeser-wolf.schule.de.
 
Zgłoszenia
 
Prosimy wysłać przekonujące podanie o pracę wraz z CV na adres lub drogą e-mailową:
Christiane Baumann
Grand Méchant Loup | Böser Wolf
Apostel-Paulus-Straße 7 / 10823 Berlin
e-mail: info@boeserwolf.eu
www.boeser-wolf.schule.de
 

Tajna broń rekrutera – o wirtualnych formach poszukiwania pracowników

monsterpolska_2.PNG

 

Rozmowa kwalifikacyjna to wciąż najczęściej stosowana metoda sprawdzenia kandydata. Jednak coraz częściej tradycyjne spotkania zastępują nowoczesne ich formy - rekrutacja przez telefon lub videokonferencja. Dlatego warto się do nich odpowiednio przygotować.

 

Rozmowa online

Komunikatory typu Skype, umożliwiające organizację tzw. videokonferencji, to zarówno dla pracodawcy, jak i kandydatów oszczędność czasu i kosztów. Są pomocne zwłaszcza w sytuacji, gdy kandydat mieszka w innym mieście czy nawet kraju. Do przeprowadzenia rozmowy on-line wystarczy dostęp do Internetu oraz laptop, komputer czy tablet z zainstalowanym odpowiednim programem oraz kamerką. Zakładając konto w programie umożliwiającym połączenia video, warto zwrócić uwagę na login - najlepiej, by był złożony z imienia i nazwiska, bez zdrobnień czy mało profesjonalnych członów.

Pytania podczas rozmowy przez Internet, nie różnią się od tych, zadawanych podczas tradycyjnego spotkania kwalifikacyjnego i wymagają od kandydata odpowiedniego przygotowania. Pamiętajmy, aby zadbać o istotne szczegóły, tj. otoczenie oraz strój. Pomieszczenie powinno być więc czyste oraz ciche, a tło ściany - jasne i gładkie. Warto uprzedzić domowników, by na czas trwania rozmowy nie zachowywali się głośno, ani nie wchodzili do pokoju. Przetestuj ustawienie kamery tak, by oświetlenie było jak najbardziej naturalne, a lampa nie była skierowana na twarz. Zrób co w Twojej mocy, aby kamera internetowa i mikrofon były w pełni sprawne, a sprzęt podłączony do źródła prądu. Nie wahaj się powiadomić także rekrutera o ewentualnych problemach technicznych. Nie chcesz przecież ryzykować nieprawidłowej odpowiedzi na pytanie, którego po prostu nie usłyszałeś - zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Zawsze bardzo ważny jest kontakt wzrokowy. Naturalna tendencją jest patrzenie w oczy rozmówcy. W przypadku rozmów online - ze względu na to, że kamera umieszczona jest nad monitorem, najlepszym rozwiązaniem jest spoglądanie bezpośrednio w nią.

 

Rozmowa telefoniczna

Zazwyczaj tego typu rozwiązania poprzedzają spotkanie rekrutacyjne z pracodawcą. Jak w przypadku każdej rozmowy kwalifikacyjnej - nawet wstępnej, także ta wymaga przygotowania. Podstawą jest ustalenie dogodnej dla obu stron godziny. W drugiej kolejności warto zadbać o zapewniające dobry zasięg miejsce do rozmowy. Warto także przygotować listę nurtujących pytań do rekrutera. W przypadku rozmowy telefonicznej ważny jest odpowiedni ton głosu - osoba rekrutująca nie widzi kandydata, więc brzmienie głosu będzie pierwszym kryterium oceny. Absolutnie nie wolno podczas rozmowy jeść czegokolwiek czy żuć gumy. Te odgłosy wyraźnie słychać prze telefon i nie jest to profesjonalne zachowanie. Możemy także wcześniej wydrukować nasze CV i mieć je przed sobą, by łatwiej opisywać doświadczenie zawodowe. Nie unikniemy pytań o umiejętności, oczekiwania finansowe czy wiedzę o firmie, do której aplikowaliśmy. Warto dla pewności spisać więc odpowiedzi na kartce, bo taka „ściągawka" pozwoli nam łatwiej zebrać myśli - podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Często bywa jednak tak, że rekruter dzwoni niespodziewanie i zaskakuje kandydata w niekomfortowym do rozmowy miejscu np. na zakupach. Jeśli ma być to dłuższa rozmowa -  należy przeprosić i umówić się na kontynuowanie dyskusji w innym, dogodnym terminie.
 

8 nawyków, które mogą niszczyć karierę

kariera1.jpg

Czasem jest tak, że to sami pracownicy są swoimi największymi wrogami i wstrzymują postęp własnej kariery. Portal Business Insider wyodrębnił osiem nawyków, które uniemożliwiają nasz awans.



1. Niepromowanie własnej pracy

Możesz wykonywać kawał dobre roboty, ale jeśli nikt o tym nie wie, nie pomoże to twojej reputacji, nie podniesie ci pensji, ani nie pomoże w awansie..

Upewnij się, że manager wie o twoich dokonaniach. W szczególności o tych wykraczających poza twoje standardowe obowiązki.


2. Przejście do defensywy

Przejście do defensywy w sytuacji, gdy opinia o wynikach naszej pracy jest mniej niż zadowalająca, może być strzałem w stopę.

Wiele osób nie wchodzi w znaczące interakcje z osobami, które są defensywne. Oznacza to, że współpracownicy mogą zacząć cię unikać. To może zniszczyć relacje potrzebne do czynienia postępów w karierze, ponieważ traci się dostęp do informacji pomagających w rozwoju.

 


3. Podejmowanie pospiesznych decyzji

Niezależnie od tego czy wyjdziesz z pracy, bo szef powiedział coś co ci się nie spodobało, czy też decydujesz się przyjąć ofertę pracy, której nie przemyślałeś dokładnie, impulsywne decyzje mogą kosztować rozwój kariery zawodowej.


4. Brak asertywności

Wygłaszanie profesjonalnych decyzji w profesjonalny sposób, to klucz do sukcesu zawodowego. Bezkrytyczne przyjmowanie narzucanych rozwiązań w pewnych sytuacjach zamiast świętego spokoju może oznaczać poważne konsekwencje zawodowe.


5. Przesadny negatywizm

Jeśli ciągle narzekasz na nowe projekty, politykę firmy, funkcjonowanie działu IT, roztaczasz negatywną aurę wokół siebie.

To samo dotyczy narzekania czy złośliwych żartów odnośnie szefa czy innych kolegów z pracy.



6. Kłamanie

Jeśli zostaniesz złapany na kłamstwie, choćby małym, niszczysz swoją wiarygodność, której możesz już nigdy nie odzyskać. Przez kolejne trzy lata możesz być rzetelny i skrupulatny, ale i tak zostaniesz zapamiętany jako osoba, której w pełni nie można zaufać.


7. Chroniczna dezorganizacja

Ludzie zwracają uwagę na to czy robisz to co zapowiedziałeś w terminie i to niezależnie czy chodzi o małe rzeczy, czy duże projekty.

Jeśli dotrzymujesz słowa, zyskujesz reputację osoby solidnej. Jeśli nie dotrzymujesz słowa ludzie będą przekonani, że nie można na ciebie liczyć.



8. Nieuczenie się nowych technologii

Może wydawać ci się, że twoje metody pracy są dobre, dlatego nie musisz się uczyć nowych technologii, ale to może oznaczać, że wkrótce zostaniesz w tyle za kolegami, którzy nie maja takich oporów.

 

źródło:Businessinsider.com

18 rzeczy, które zrujnują twoją rozmowę o pracę

anioł.jpeg


Serwis Business Insider przygotował listę najczęstszych błędów popełnianych podczas rozmowy o pracę. Sprawdź, czego nie należy robić, aby z sukcesem ubiegać się o wymarzone stanowisko.


1. Nie przychodź na rozmowę pół godziny wcześniej. To sprawia, że osoba rekrutująca czuje presję, aby szybciej skończyć, to co robi. Wystarczy, jak przyjdziesz pięć minut przed umówioną godziną.


2. Oczywiście spóźnienie też jest niedopuszczalne. I nie uratuje cię wysyłanie e-maila bądź SMS-a 30 minut po planowanym rozpoczęciu rozmowy. Jeśli spóźnisz się kilka minut, przeproś po przyjeździe.


3. Nie przynoś własnego kubka kawy lub koktajlu na rozmowę. To nie jest profesjonalne i może sprawić, że osoba rekrutująca... pozazdrości ci napoju.

4. Nie dotykaj twarzy, nie kręć włosami, wąsami i nie drap się po brodzie. To obrzydliwe i rozpraszające.

5. Nie czekaj więcej niż 24 godziny z napisaniem e-maila z podziękowaniem za rozmowę. Wiadomość powinna być krótka i konkretna.

6. Powstrzymaj się przed wysyłaniem podziękowań pocztą tradycyjną. Mamy 2014 rok.

7. Nie odmawiaj, kiedy zostaniesz poproszony o napisanie testu albo wykonania jakiegoś innego ćwiczenia. Jeżeli stwierdzisz, że nie masz czasu, zobaczysz czerwoną kartkę.

8. Nie opowiadaj o sukcesach twojego ojca lub matki. To sprawi, że rekruter pomyśli, że to rodzic stoi za znalezieniem wszystkich twoich poprzednich miejsc pracy.

9. Nie pokazuj się na rozmowie z mokrymi włosami. Lepiej przyjechać spóźnionym kilka minut, ale z suchym włosami.


10. Nie przychodź na rozmowę z nieświeżym oddechem.


11. Nigdy nie mów, że nie wiesz, co chcesz w życiu robić. To sprawia, że wydajesz się człowiekiem zagubionym. Mów, że wiesz czym chciałbyś się zajmować i jest to właśnie praca, o którą się ubiegasz.

12. Nigdy nie mów: "Naprawdę potrzebuję pracy". Potrzebujesz TEJ pracy.

13. Jeżeli spotykasz się z rekruterem na kawę, albo obiad, nie zamawiaj jako pierwszy. Poczekaj aż zrobi to on.

14. Nie mieszaj podstawowych faktów. Nie mów np., że Business Insider jest znakomitym "czasopismem" (jest to serwis internetowy-red.).

15. Jeśli ubiegasz się o pracę w redakcji, nie mów swojemu rozmówcy, że twoim życiowym celem jest bycie projektantem mody bądź piosenkarzem. To samo odnosi się do każdej pracy w każdej dziedzinie.

16. Nie przychodź na rozmowę nie poświęcając uprzednio odpowiednio dużo czasu, aby dowiedzieć się czegoś o firmie. Inteligentny rekruter sprawdzi twoją wiedzę na jej temat.

17. Nie mów na koniec rozmowy, że nie masz żadnych pytań. Musisz zadać przynajmniej jedno pytanie i powinno być bardziej kreatywne niż "Jaka jest kultura organizacyjna w firmie"? Pytanie, którego musisz unikać to też: "Czy ludzie z firmy imprezują razem po pracy?".

Pamiętaj, że pytania powinny dotyczyć czegokolwiek związanego z pracą. Nie pytaj więc osoby rekrutującej jaki jest jej ulubiony film. Nie pytaj też, czy łatwo jest przejść na inne stanowisko w firmie. Rekruter pomyśli wtedy, że interesuje cię inna posada. Nie zadawaj też pytania: "Jak szybko mogę awansować". Zamiast tego spytaj: "Jak jest droga kariery dla kogoś o mojej pozycji".

18. Nigdy nie mów źle o poprzednim pracodawcy. Uwaga w stylu: "Mój stary szef był najgorszy" to natychmiastowa dyskwalifikacja.

 

Źródło: Business Insider

7 błędów, które popełniają pracodawcy podczas rekrutacji

rekrutacja.jpg


Czy jako przedsiębiorca lub rekruter dbasz o to, aby kandydaci czuli się dobrze w procesie rekrutacyjnym? Czy jako kandydat jesteś świadomy tego, że charakter procesu rekrutacji świadczy o poziomie firmy, do której aplikujesz? Opisane niżej 7 błędów rekruterów zmieni Twoje spojrzenie na każdą rozmowę kwalifikacyjną.



Niedawno na inicjatywę Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji przeprowadzono dwa badania dotyczące candidate experience. W badaniach wzięło udział 3021 kandydatów oraz 554 osoby zajmujące się rekrutacją w firmach. Celem tych badań było sprawdzenie opinii i wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji.

Co ciekawe, opinie firm były zupełnie rozbieżne z opiniami kandydatów… Otóż 73% firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, podczas gdy aż 68% kandydatów twierdzi, że firmy specjalnie się nimi nie przejmują. Sam zdecyduj, komu wierzysz bardziej.

Nie będziemy w tym artykule dociekać prawdy (w końcu każdy ma swoją), ale zajmiemy się czymś bardziej konstruktywnym. Temat jest niezwykle ważny, zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony. Przedstawiam Ci zatem 7 błędów, które firmy popełniają podczas rekrutacji.

Dla przedsiębiorców może to być okazja do zmiany swoich zwyczajów o 180 stopni, a dla kandydatów – sposób na rozpoznanie, z firmą na jakim poziomie mają do czynienia. Do dzieła:


1. Brak informacji o statusie rekrutacji


Tylko 45% firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie o dotarciu aplikacji kandydata do firmy. W pozostałych przypadkach kandydat nie ma pojęcia, czy jego zgłoszenie zostało odebrane, czy może zagubiło się gdzieś w sieci lub trafiło do spamu.

Co czwarty kandydat deklaruje, że został poinformowany o odrzuceniu jego kandydatury. Cała reszta czeka, obgryzając całymi dniami paznokcie z gasnącą nadzieją na to, że zaraz zadzwoni telefon


Aplikowanie o pracę to proces, podczas którego wchodzi w grę wiele emocji, najczęściej tych mniej przyjemnych. Brak informacji o statusie rekrutacji to niehumanitarne zagranie. Jako rekruter, postaw się w pozycji niepoinformowanego kandydata i zadbaj o to, aby następnym razem wiedział o każdym etapie procesu.



2. Zbytnie przywiązywanie się do treści CV


CV to papier, który ma bardzo okrojoną i niepełną treść o kandydacie. Wykształcenie i doświadczenie nie są jedynymi czynnikami, które należy brać pod uwagę podczas rekrutacji.

Liczy się również to, kim jest i jaka jest osoba, która stara się o pracę. Umiejętności i doświadczenie to coś, co można zdobyć w krótkim czasie – natomiast osobowość to coś, co zmienia się latami. Jeśli trafisz na kogoś, kto ma ogromny zapał do pracy, wielką chęć uczenia się, zaraża pozytywną energią wszystkich dookoła i ma kreatywną inicjatywę – przymknij oko na niektóre braki w CV, zostaną one szybko nadrobione.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji zatrudniłem osobę na ważne stanowisko ani razu nie widząc jej CV. Jedyne czego potrzebowałem to wynik zleconego przeze mnie zadania i dwa spotkania, które pokazały mi, że mam do czynienia z wyjątkową osobą. Z perspektywy czasu wiem, że to była jedna z najlepszych decyzji w historii moich rekrutacji.

Jeśli chcesz poznać kandydata z nieco innej, ciekawszej strony niż tylko tej czysto zawodowej, naucz się zadawać dobre, dające do myślenia pytania. Dobrą okazją do tego będzie 1-dniowy warsztat Life Coaching, który organizujemy z Life Architect 21 czerwca w Krakowie (oraz 23 sierpnia w Warszawie i 30 sierpnia w Gdańsku).


3. Za mała ilość spotkań

Duża część firm podejmuje decyzję po jednym spotkaniu z kandydatem. Te firmy zapominają, że podczas pierwszego spotkania kandydat zwykle jest zestresowany i przygotowany na odklepanie formułek z książek typu “100 najpopularniejszych pytań do kandydatów podczas rekrutacji”.

Z kandydatami, których bierzesz pod uwagę, spotkaj się dwa lub nawet trzy razy. Zadaj im kilka niestandardowych pytań, poznaj ich od tej bardziej prywatnej strony (np. “Co musiałoby się stać, aby był Pan zachwycony swoją pracą?”, lub “Co Pana w pracy najbardziej blokuje?”). Często drugie lub trzecie spotkanie może zupełnie zmienić wrażenie, które odniosłeś za pierwszym razem (zarówno na lepsze, jak i na gorsze).

Zwróć też uwagę na atmosferę spotkań. Twoja dbałość o szczegóły i o komfort kandydata ma duży wpływ zarówno na jego samopoczucie, jak i na opinię o Twojej firmie. Kluczem do sukcesu w tym zakresie jest dobre miejsce rekrutacji oraz odpowiednia osoba rekrutująca. Powinna być uprzejma, otwarta, pełna ciekawości, uśmiechnięta i dociekliwa.


4. Brak pomysłu na sprawdzenie umiejętności kandydata


W psychologii efekt aureoli (efekt halo) to tendencja do przypisywania osobie cech osobowości na podstawie pozytywnego lub negatywnego pierwszego wrażenia.

Zwykle po pierwszym spotkaniu (a nawet po pierwszej minucie spotkania!) mam już wyrobioną opinię o kandydacie. Wielokrotnie ta opinia zupełnie się zmieniała po tym, jak sprawdziłem zaproponowane później zadanie rekrutacyjne.

Po pierwszej serii spotkań zaproponuj wybranym kandydatom wykonanie zadania, które będzie miało na celu sprawdzenie ich umiejętności.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji poprosiłem 4 kandydatów o przygotowanie projektu 1-dniowego szkolenia, które ma się odbyć na początku stycznia. Mieli oni za zadanie przygotować pomysł na szkolenie, jego krótki opis, wycenę kosztów organizacji i planowane przychody, a także ramowy plan organizacji eventu.

Wyniki takiego zadania były dla mnie bezcenną pomocą przy ocenie faktycznych umiejętności kandydatów, czego nigdy bym nie wyczytał z CV.



5. Brak informacji o powodach braku zatrudnienia


Firmy tego nie robią, bo nie chcą sprawić przykrości kandydatowi (lub po prostu im się nie chce). Jednak jako rekruter musisz wiedzieć, że to dla kandydata bezcenna informacja. Skoro nie dostał pracy u Ciebie, będzie szukał dalej. Po co ma więc popełniać te same błędy, przez które Ty go nie wybrałeś?

Niezależnie od tego, jaki był powód odrzucenia kandydata, wiedza na temat powodu braku zatrudnienia może być dla niego kluczem do naprawienia swoich słabych stron.

Zawsze przekaż informację o tym, dlaczego nie zdecydowałeś sie na współpracę w danym przypadku. Aż 77% kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować kandydata, dlaczego nie dostał pracy.

 


6. Niepytanie kandydatów o wrażenia z rekrutacji


Feedback przyda się również rekrutującym. Im bardziej przyjazny dla kandydata będzie proces rekrutacji, tym będzie on bardziej efektywny. Stres po drugiej stronie bardzo utrudni Ci podjęcie decyzji, bo kandydat, który jest spięty i czuje się niekomfortowo nie jest sobą.

Podczas jednej z rekrutacji, którą miałem okazję przeprowadzać mniej więcej rok temu, do rozmów kwalifikacyjnych zaprosiłem dwóch moich pracowników (płci męskiej). Wyobraź sobie kobietę, która stara się o pracę i podczas rekrutacji odpowiada na pytania trzech facetów… Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak bardzo może to zestresować drugą stronę, dopóki nie spytałem o wrażenia z rekrutacji.

Według wspomnianych badań na temat candidate experience 64% firm pyta kandydatów lub nowych pracowników o wrażenia z procesu rekrutacji.

 



7. Zapominanie o kandydacie po rekrutacji

69% firm tylko i wyłącznie zachowuje CV kandydatów w swojej bazie danych (nie robiąc nic więcej poza faktem przechowywania tych danych), a 21% informuje poprzednich kandydatów o kolejnych rekrutacjach.

Kandydat, który nie był odpowiedni na jedno stanowisko, może być idealnie dopasowany do innego stanowiska. Warto rozpocząć rekrutację od tych, z którymi już się widziałeś. Tym bardziej, jeśli masz z tego spotkania jakieś notatki.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która już raz wyraziła zainteresowanie Twoją firmą, wyrazi to zainteresowanie ponownie. Chyba, że popełniłeś 6 poprzednich błędów…



Kandydacie - bądź świadomy tych błędów i oczekuj od potencjalnego pracodawcy dobrego traktowania. Jeśli będzie on nagminnie popełniał wyżej opisane błędy, nie omieszkaj się mu o tym szczerze powiedzieć. A jeśli się po rekrutacji w ogóle nie odezwie, mam świetny pomysł – po prostu wyślij mu link do tego artykułu.

Przedsiębiorco i rekruterze - traktuj swoich kandydatów tak, jak chciałbyś, aby traktowano Ciebie. Pokaż, że szanujesz ich wysiłek i że reprezentujesz miejsce pracy, którego warto być częścią.

 

Staż przepustką do sukcesu na rynku pracy? To możliwe.

monsterpolska_2.PNG

 

Okres wakacji to czas, w którym studenci i absolwenci decydują się na podjęcie pracy. Jak wynika z badań Eurobarometru, prawie połowa respondentów z krajów UE, odbyła przynajmniej jeden staż lub praktykę i dla wielu z nich było to pierwsze doświadczenie zawodowe. Ekspert monsterpolska.pl radzi, jak szukać korzystnych form zdobycia szlifów zawodowych i jednocześnie wynieść z nich cenne doświadczenia.

 

Mit o stażystach, których rola ogranicza się do parzenia kawy i kserowania dokumentów, odchodzi w zapomnienie. Coraz więcej firm traktuje młodych adeptów na równi z innymi członkami zespołu, powierzając im realizację bieżących projektów. Uczestnictwo w stażach, praktykach czy wolontariatach to szansa do zapoznania się z rynkiem pracy i zdefiniowania wymagań wobec przyszłego pracodawcy.

 

Określ oczekiwania

Początki bywają trudne dla każdego pracownika. Najważniejsze to mieć plan, który pomoże przyczynić się do osiągnięcia celów zawodowych. Staż to jedna z form inwestycji w swoją przyszłość. Ubiegając się o praktyki pokaż swój zapał i energię do działania. Młodzi pracownicy potrafią wnieść do firmy wiele świeżości i nowych pomysłów, dlatego dobrze sprzedaj swoje umiejętności oraz pokaż mocne strony. Daj się poznać jako kandydat, któremu zależy na osiągnięciu sukcesu, a pierwszym krokiem będzie staż w danej firmie - radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Nie wszystkie staże są płatne i dlatego warto o to dopytać podczas spotkania. Firmy mają różne podejście do tematu wynagradzania stażystów. Często oferują darmowy miesiąc próbny, a kolejne już płatne. W przypadku staży nie płaca powinna być jednak najważniejsza. Na rozmowie zapytaj więc o zakres obowiązków oraz Twój udział w realizowanych projektach. Tylko w praktyce zdobędziesz bowiem niezbędne doświadczenie. Dzięki temu unikniesz rozczarowania.

 

Szukaj aktywnie

Znalezienie satysfakcjonującego stażu wymaga od kandydata wnikliwej analizy rynku. Najszybciej oferty praktyk znajdziesz portalach pracy. Na monsterpolska.pl dostępne są zawsze aktualne ogłoszenia, a dodając swoje CV do bazy kandydatów, ułatwisz potencjalnemu pracodawcy dotarcie do siebie. Odwiedzaj także targi pracy. Uzyskasz tam niezbędne informacje z pierwszej ręki i poznasz przedstawicieli konkretnych firm - zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Studenci i absolwenci mogą skorzystać również z pomocy Biura Karier swojej macierzystej uczelni lub udać się do Urzędu Pracy. W obu przypadkach doradcy zawodowi pomogą w wyborze najlepszej ścieżki rozwoju i wskażą właściwe kierunki działania.

 

Pomyśl o wolontariacie

Rynek pracy nie ogranicza się tylko do staży - początkujący pracownicy mają możliwość skorzystania z bogatej oferty wolontariatów. Taka formy współpracy jest bezpłatna i opiera się na bezinteresownej pomocy. Jeśli nie jesteś pewien, co chcesz robić w życiu, wolontariat da Ci możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach. Możesz chociażby prowadzić stronę internetową jakiejś firmy, pisać artykuły do gazety, prowadzić biuro lub organizować zajęcia dla dzieci - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. W przypadku trudności ze znalezieniem pracy, wolontariat stanie się dodatkowym atutem. Będzie to forma efektywnego wykorzystania czasu z pożytkiem dla siebie i innych.

 

Pracuj sezonowo

W okresie letnim, jak co roku wiele firm poszukuje pracowników do prac sezonowych. Warto skorzystać więc z takiej szansy. Przedsiębiorstwa z branży gastronomicznej, turystycznej czy rolniczej chętnie zatrudniają nowe osoby na czas wakacji - do pracy chociażby jako kelner, recepcjonista czy przy zbiorach. Praca ta zazwyczaj nie wymaga dużego doświadczenia czy kompetencji. Wbrew pozorom pozwala ona jednak na zdobycie cennych umiejętności, przydatnych na późniejszych szczeblach kariery. Uczy sztuki negocjacji np. w przypadku ustalania wysokości pensji czy pozwala nabrać swobody w efektywnej komunikacji - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Nie zrażaj się

Nikt na początku nie jest doskonały w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że jako początkujący pracownik masz prawo popełniać błędy. Nie bój się pytać, jeśli masz wątpliwości. Korzystając z doświadczeń współpracowników szybciej przyswoisz nową wiedzę, a dzięki praktyce zostaniesz specjalistą  - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Najlepszym stażystom firmy proponują stałą posadę i dalszy rozwój w strukturach organizacji, dlatego warto pracować wytrwale i sumiennie. Wysiłek potrafi zostać doceniony i nagrodzony.

Praca w instytucjach Unii Europejskiej

epso.png

Europejski Urząd Doboru Kadr (ESPO) odpowiada za selekcję kandydatów do pracy w instytucjach oraz agencjach Unii Europejskiej (m.in. w Parlamencie Europejskim, Radzie Unii Europejskiej, Komisji Europejskiej, Trybunale Sprawiedliwości, Trybunale Obrachunkowym, Europejskiej Służbie Działań Zewnętrznych, Europejskim Komitecie Ekonomiczno-Społecznym, Komitecie Regionów, w biurze Europejskiego Inspektora Ochrony Danych i Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich). Wszystkie instytucje mogą zatrudniać pracowników spośród kandydatów wyselekcjonowanych przez EPSO. Urząd EPSO został utworzony 26 lipca 2002 r. i zaczął działać 1 stycznia 2003 r.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na stronie http://europa.eu/epso/index_pl.htm .