Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
gb.JPG
de.JPG

Praca dla polskich studentów na terenie Niemiec

wup.JPG

Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze informuje o możliwości legalnego zatrudnienia polskich studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych na terenie Niemiec w okresie letniej przerwy wakacyjnej w 2017r.

 

W dniach od 01 grudnia 2016r. do 13 stycznia 2017r. Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze oraz Oddział Zamiejscowy WUP w Gorzowie Wlkp. ….więcej informacji

Zostań Ambasadorem Biura Karier !

bk2 official.JPG

 

Biuro Karier UZ organizuje nabór praktykantów na stanowisko Ambasadora/ki. Poszukujemy osób aktywnych, które chcą zaangażować się w działalność biura, wykorzystując własne umiejętności oraz zdobyć nowe doświadczenie w zakresie PR i promocji oraz organizacji dużych imprez.

 

 

Wymagania:

- status studenta UZ,

- stały dostęp do Internetu,

- umiejętność nawiązywania kontaktów, poszukiwania i analizy informacji,

- zdolności organizacyjne,

- samodzielność i kreatywność,

- odpowiedzialność i zaangażowanie.

 

Zakres obowiązków:

  1. Czynny udział w promowaniu działalności Biura Karier UZ na swoim Wydziale (rozwieszanie plakatów, roznoszenie ulotek i innych materiałów informacyjnych, promowanie biura w mediach społecznościowych).
  2. Pomoc w przygotowaniu akcji organizowanych przez Biuro Karier UZ, m. in. Ogólnopolski Tydzień Kariery, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, Targi Pracy, Dzień Służb Mundurowych.
  3. Utrzymywanie stałego kontaktu z Władzami swojego Wydziału, Parlamentem Studenckim, organizacjami studenckimi, starostami, studentami oraz aktualizowanie bazy kontaktowej.
  4. Reprezentowanie Biura Karier UZ na swoim wydziale.
  5. Proponowanie własnych rozwiązań oraz podejmowanie inicjatyw związanych z promocją Biura Karier.
  6. Pomoc w zbieraniu informacji na potrzeby Biura Karier.
  7. Promocja Monitorowania Karier Zawodowych Absolwentów poprzez kolportaż ulotek i plakatów oraz udział w spotkaniach informacyjnych nt. badania na wydziałach.

Oferujemy:

  1. Umowę o praktyki indywidualne w Biurze Karier UZ (po zakończonych praktykach każda z osób otrzyma opinię  z wyszczególnieniem zadań, które realizowała oraz umiejętności, które nabyła).
  2. Udział w szkoleniach i warsztatach.
  3. Możliwość poznania specyfiki lubuskiego i ogólnopolskiego rynku pracy.
  4. Zdobycie wiedzy i doświadczenia w obszarze PR i marketingu oraz organizacyjnym.

Zgłoszenia:

Prosimy o przesyłanie CV oraz  listy propozycji promowania działań Biura Karier UZ (max. 1 strona formatu A4) na adres: Biuro.Karier@uz.zgora.pl. W tytule e-maila prosimy umieścić nazwę wydziału.

konkurs_Clicktrans_pl.jpg

II edycja konkursu stypendialnego

Największy w Polsce serwis aukcji transportowych Clicktrans.pl organizuje drugą edycję ogólnopolskiego konkursu, którego celem jest szerzenie i przekazywanie wiedzy o transporcie. Masz pomysł na nowatorskie zastosowanie w transporcie lub wizję jak będzie wyglądał transport w przyszłości? Weź udział w konkursie stypendialnym Clicktrans.pl i zgarnij jednorazowe stypendium!

Suma nagród wynosi 2000 zł!

Aby wziąć udział w konkursie, napisz artykuł (do 15 tysięcy znaków ze spacjami) na temat:

Jak będzie wyglądał transport w Europie za 20 lat?” i wyślij na adres: stypendia@clicktrans.pl

Zwycięskie prace zostaną opublikowane na http://www.info.clicktrans.pl/

Czekamy na Twoją pracę konkursową do 08 stycznia 2017 r.

Więcej szczegółów i regulamin pod adresem: http://clicktrans.pl/info/konkurs-stypendialny-2-edycja

Coloplast Global Graduate

coloplast.jpg

The Coloplast Global Graduate Programme is a 3-year journey for international graduates with leadership ambition, where you will spend 18 months in a subsidiary and 18 months in a headquarter position.
This highly-competitive programme accelerates your potential through on-the-job learning, mentorships, and customised training.
We accept applications between November and January and the programme starts in September.

Master Graduates or recent Graduates who:

  • have a strong performance track record in terms of grades & experience
  • are hungry and passionate to drive business results
  • are mobile and flexible with a strong desire & capability to live and work abroad
  • live our values and want to make a different for people facing intimate medical conditions
  • are fluent in English and preferably one of our subsidiary's languages
  • have demonstrated personal and professional competencies to allow them to excel at Coloplast.

Applications will be accepted from November to January!

ChallengING – edycja 2017

ING.jpg
ChallengING - to roczny program rozwoju, intensywnej nauki i pracy pełnej wyzwań przy realizacji samodzielnych zadań. Idea programu bazuje na dwóch ścieżkach:
•    analizie predyktywnej (data science i data engineering)
•    projektowaniu i tworzeniu oprogramowania

Ścieżka analizy predyktywnej (rola analityka Big Data i inżyniera danych) programu skierowana jest do osób pasjonujących się obszarem analizy dużych zbiorów danych, potrafiących pozyskać wartościowe informacje z wielu źródeł i na ich podstawie wnioskować o trendach na przyszłość.


Poszukujemy osób, które:

•    są absolwentami / studentami ostatnich lat studiów o profilu: matematyka, statystyka, ekonometria, metody ilościowe, informatyka (lub pokrewnych),
•    miały okazję poznania teorii i/lub praktyki w kilku z poniższych obszarów:
•    statystyka / ekonometria - modele regresyjne, modele szeregów czasowych, analiza bayesowska,
•    data mining / machine learning (drzewa decyzyjne, sieci neuronowe, SVM, modele segmentacyjne),
•    algorytmy ewolucyjne,
•    analiza grafów / sieci społecznościowych,
•    badania operacyjne,
•    analiza symulacyjna,
•    text-mining,
•    mają doświadczenie i/lub wiedzę na temat projektowania i implementacji algorytmów oraz ich testowania i optymalizacji,
•    posiadają znajomość technologii i języków programowania takich jak: R, SAS, SQL, Python, Scala, Java, Bash,
•    znają zagadnienia dotyczące przetwarzania dużych zbiorów danych rozproszonych, np.: Apache Hadoop, HBase, MapReduce, Hive, Spark, Splunk, NoSQL,
•    posiadają komunikatywną znajomość j. angielskiego (czytanie dokumentacji),
•    są zorientowane na osiągnięcia,
•    mają dyspozycyjność do pracy wymiarze min. 3/4 etatu.

Korzystaj z nowych technologii, aby być zawsze o krok do przodu.
Kreuj i upraszczaj z nami, dołączając do programu.
Na Twoje zgłoszenie czekamy do 20.11.2016r.

Więcej informacji o Programie ChallengING na stronie.

Prowadzenie działalności gospodarczej Cię przerasta?

Nie szukaj informacji po omacku.
Kliknij w poniższy adres i przekonaj się, jak wiele rzetelnych wskazówek można znaleźć w sieci.

https://www.biznes.gov.pl

ebiz.jpg
Tech_Leaders_2.jpg
akt_power.jpg

„Aktywizacja z POWERem” jest to projekt realizowany ze środków unijnych w ramach inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych na terenie województwa lubuskiego. Szukamy młodych osób (do 30- go roku życia), które są bierne zawodowo, kształcą się w trybie niestacjonarnym (zaocznie) i mogłyby odbyć szkolenie zawodowe. Uczestnik otrzymuje stypendium szkoleniowe i certyfikat po ukończeniu szkolenia oraz staż zawodowy (płatny, dobrany do indywidualnym potrzeb i możliwości).

 

W aktywizacji zawodowej wspierają naszych uczestników doradcy zawodowi oraz pośrednicy pracy. Projekt trwa do 30- go maja 2017 r. Aktualnie prowadzony jest nabór do projektu, który będzie trwał jeszcze dwa miesiące.

 

Regulamin projektu oraz wszystkie informacje znajdziecie na TEJ stronie.

 

 

 

 

 

BSC 2016 PL.JPG

Berlin Startup Calling 2016 Idea Contest

Wydaje Ci się, że masz absolutnie innowacyjną ideę, która nieodwracalnie zmieni wirtualny świat?
Jesteś pod właściwym adresem!
Visual Meta GmbH, twórca serwisu ShopAlike.pl, daje Ci niepowtarzalną szansę,
by Twoje marzenia stały się rzeczywistością.
Usiądź, spisz swoje pomysły, wybierz ten najlepszy, stwórz ciekawą i oryginalną prezentację,
a następnie prześlij do nas do dnia 31 grudnia 2016 11:59PM GMT+1.


Na najlepszych czekają nagrody o łącznej wartości 15.000 euro.

Więcej na stronie: www.shopalike.pl/berlin-startup-calling-2016

SOLIDWORKS.jpg

Program praktyk studenckich w administracji rządowej

PAR.jpg

Zgodnie z zaleceniem Rady Ministrów rozpoczęła się realizacja programu praktyk studenckich w administracji rządowej i instytucjach im podległych lub przez nie nadzorowanych.

Rządowy program praktyk studenckich w administracji publicznej jest szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowego, ale przede wszystkim pozwoli studentom na wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktycznym działaniu oraz poznanie warunków pracy w administracji. Istotnym celem jest również umożliwienie studentom sprawdzenia zdolności do adaptacji w nowym środowisku, elastyczności zachowań oraz oceny możliwości realizacji własnych planów zawodowych.

Program dotyczy wyłącznie obowiązkowych praktyk, odbywanych zgodnie z tokiem studiów i wynikających z programu studiów.

Ofertę praktyk studenckich pochodzącą z Centralnej Bazy Ofert Pracy można znaleźć na stronie internetowej www.oferty.praca.gov.pl w zakładce PRAKTYKA STUDENCKA.

 

Więcej o programie na stronie: www.nauka.gov.pl

Archiwum Państwowe w Zielonej Górze

Nasz urząd uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty
o wolnych miejscach publikujemy na naszej stronie www.zus.pl oraz na stronie oferty.praca.gov.pl.
 
W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.
 
Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM (http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/praktyki-studenckie-w-administracji-rzadowej-w-2015-roku)
  
Szczegółowych informacji o programie w naszym urzędzie można uzyskać pod numerem telefonu (68) 329 98 01 wew. 206 oraz adresem mailowym: d.duber@archiwum.zgora.pl .

Ministerstwo Sprawiedliwości

Uczestniczymy w rządowym programie praktyk studenckich przyjętym w formie zaleceń Rady Ministrów z 3 marca 2015 r. dotyczącym praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r.

Oferty o wolnych miejscach praktyk w Ministerstwie Sprawiedliwości są publikowane na stronie www.oferty.praca.gov.pl.

Zapraszamy uczelnie i studentów do zapoznania się z ofertą. W przypadku pytań co do zamieszczonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oferty prosimy o kontakt e-mailowy: praktyki.ms@ms.gov.pl lub telefoniczny: (22) 52 12 378.

 

Studenci zainteresowani praktyką studencką w Ministerstwie Sprawiedliwości powinni zgłosić chęć udziału w niej na uczelni, następnie uczelnia przekaże do Ministerstwa Sprawiedliwości komplet dokumentów: skierowanie, program praktyki, CV kandydata oraz formularz aplikacyjny.

Aplikacje zawierające komplet dokumentów prosimy przesyłać na adres: Ministerstwo Sprawiedliwości; Biuro Dyrektora Generalnego; Al. Ujazdowskie 11 00-950 Warszawa

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Nasz urząd uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty
o wolnych miejscach publikujemy na naszej stronie www.zus.pl oraz na stronie oferty.praca.gov.pl.
 
W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.
Szczegółowe informacje o programie praktyk w naszym urzędzie można uzyskać pod numerem telefonu 68 3294228 – Pani Edyta Kupaj oraz adresem mailowym: praktyki.zielonagora@zus.pl.
 
Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM (http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/praktyki-studenckie-w-administracji-rzadowej-w-2015-roku)
  

Ministerstwo Sprawiedliwości

Uczestniczymy w rządowym programie praktyk studenckich przyjętym w formie zaleceń Rady Ministrów z 3 marca 2015 r. dotyczącym praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r.

Oferty o wolnych miejscach praktyk w Ministerstwie Sprawiedliwości są publikowane na stronie www.oferty.praca.gov.pl.

Zapraszamy uczelnie i studentów do zapoznania się z ofertą. W przypadku pytań co do zamieszczonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oferty prosimy o kontakt e-mailowy: praktyki.ms@ms.gov.pl lub telefoniczny: (22) 52 12 378.

 

Studenci zainteresowani praktyką studencką w Ministerstwie Sprawiedliwości powinni zgłosić chęć udziału w niej na uczelni, następnie uczelnia przekaże do Ministerstwa Sprawiedliwości komplet dokumentów: skierowanie, program praktyki, CV kandydata oraz formularz aplikacyjny.

Aplikacje zawierające komplet dokumentów prosimy przesyłać na adres: Ministerstwo Sprawiedliwości; Biuro Dyrektora Generalnego; Al. Ujazdowskie 11 00-950 Warszawa

Lubuski Urząd Wojewódzki

Uprzejmie przypominamy, że Lubuski Urząd Wojewódzki uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty o wolnych miejscach praktyk w urzędzie publikowane są na stronie oferty.praca.gov.pl .

W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.

 

Szczegółowe informacje o programie praktyk w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim można uzyskać pod numerem telefonu (95) 711 52 61 oraz adresem mailowym praktyki.luw@lubuskie.uw.gov.pl.

 

Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM.

Urząd Statystyczny w Zielonej Górze

Urząd w Zielonej Górze uczestniczy w programie praktyk w administracji rządowej w 2015 roku. Oferty dotyczące wolnych miejsc publikujemy na stronie http://oferty.praca.gov.pl/ oraz na stronie Biura Karier w zakładce oferty praktyk 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

 

Szczegółowe informacje o programie praktyk w Urzędzie Statystycznym w Zielonej Górze można uzyskać pod numerem telefonu 68 3223 131 oraz pod adresem mailowym Praktyki.USZGR@stat.gov.pl 

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą

NPP.jpg

Każdy początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Potrzebna jest determinacja, ciężka praca i… wiedza. Ten ostatni czynnik jest równie niezbędny na starcie, jak kapitał na rozruch biznesu. Przewodnik, który oddajemy do Państwa rąk, powstał w odpowiedzi na potrzebę zgromadzenia w jednej publikacji podstawowych informacji, niezbędnych początkującym przedsiębiorcom oraz takim, którzy szukają sposobów na rozwój swej firmy. Gromadzi on wiedzę o dostępnych na rynku programach i narzędziach pomocy dla przedsiębiorców.

 

W tekście zawarto wiele odniesień do stron internetowych instytucji, które wspólnie tworzą system wsparcia dla przedsiębiorców: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Banku Gospodarstwa Krajowego, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i wielu innych. Ich celem jest rozszerzenie prezentowanej w niniejszej publikacji treści i ułatwienie dostępu do dokumentacji poszczególnych programów wsparcia.

 

Pragniemy zaprosić Państwa do współtworzenia treści przewodnika. Na wszelkie uwagi, spostrzeżenia oraz sugestie dotyczące tematyki, o jaką warto rozbudować jego treść, czekamy pod adresem e-mail: promocja@parp.gov.pl

 

Więcej na stronie: http://www.parp.gov.pl/files/e-book/

Akademia PARP

Akademia PARP.jpg

Akademia PARP to portal edukacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw z systemem bezpłatnych szkoleń internetowych. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Celem Akademii PARP jest darmowe upowszechnienie dostępu do wiedzy biznesowej za pomocą metod zdalnej edukacji (e-learningu) wśród:

  • uczestników z mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP – definicja MMŚP znajduje się na portalu),
  • uczestników z dużych przedsiębiorstw oraz
  • osób planujących własną działalność gospodarczą

Szkolenia internetowe Akademii PARP gwarantują stałą, wysoką jakość kształcenia, są dopasowane merytorycznie do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, a sposób ich przedstawienia jest przystępny i praktyczny. Dzięki Akademii PARP, uczestnicy z polskich małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy mogą sobie pozwolić na najlepsze szkolenia, które operują przykładami z praktyki biznesowej i są dostosowane do realiów gospodarczych w Polsce.

Obecnie na portalu Akademii PARP dostępnych jest osiemdziesiąt jeden szkoleń, na bieżąco aktualizowanych i uzupełnianych, m .in.:

  1. Planowanie własnej kariery zawodowej
  2. E-biznes
  3. Jak założyć własną firmę?
  4. Zarządzanie kryzysowe
  5. Ochrona własności intelektualnej
  6. Komunikacja marketingowa i public relations
  7. Jak rozwijać firmę
  8. Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
  9. Zabezpieczanie transakcji handlowych
  10. Zamówienia publiczne
  11. Umiejętności osobiste
  12. Umiejętności kierownicze
  13. Finanse dla niefinansistów
  14. Techniki sprzedaży
  15. Pozyskiwanie funduszy UE na projekty w MŚP
  16. ABC Eksportera
  17. Telesprzedaż
  18. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
  19. Podstawy planowania finansowego
  20. Media społecznościowe w biznesie
  21. Umiejętności interpersonalne
  22. Umiejętności indywidualne - jak znaleźć w sobie motywację?
  23. Podstawy planowania własnej kariery zawodowej
  24. Kluczowe momenty w negocjacjach
  25. Budowanie wizerunku firmy
  26. Ryzyko w działalności gospodarczej
  27. Organizacja pracy sekretariatu
  28. Nawiązywanie kontaktów
  29. Savoir-vivre w biznesie
  30. Planowanie założenia firmy
  31. Planowanie projektu dofinansowanego z funduszy UE
  32. Podstawy sporządzania biznesplanu

W ramach szkoleń uczestnicy mogą korzystać ze wsparcia infolinii z opiekunami kontaktującymi się telefonicznie lub poprzez e-mail, przez 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu. Dodatkową możliwością jest dostęp do ekspertów merytorycznych - tutorów. Fora i czaty internetowe dają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz pracę w grupach. Oprócz szkoleń internetowych odbyło się blisko 40 warsztatów regionalnych w różnych miastach Polski, a także szkolenia stacjonarne i blended dla branży szkoleniowej.

Akademia PARP to również nowoczesna i lekka konwencja szkoleniowa tzw. edutainment czyli "uczyć bawiąc, bawić ucząc". W ramach działu "Rozrywka i wiedza" przeprowadzonych zostało 5 edycji symulacyjnej gry menedżerskiej dla przedsiębiorców "Gwiezdne szkolenia", służącej zespołowemu ćwiczeniu umiejętności i postaw przedsiębiorczych w warunkach biznesowych. Ponadto, w dziale uruchamiane są łatwe do przyswojenia pigułki wiedzy, gry decyzyjne i psychozabawy adresujące bieżące tematy szkoleniowe, szczególnie interesujące dla sektora MMŚP.

Więcej na stronie: http://www.akademiaparp.gov.pl/

Erasmus ważnym krokiem na drodze do kariery!

erasmus+.jpg

Międzynarodowe doświadczenie pozwala łatwiej rozwijać karierę zawodową. Komisja Europejska przedstawiła wyniki raportu, dotyczącego wpływu programu Erasmus na zatrudnienie i mobilności zawodową jego uczestników.


Przypomniała, że w latach 2014-2020 cztery miliony osób będą mogły uzyskać stypendia z nowego programu wymiany Erasmus+, co da im możliwość poznania życia w innym kraju poprzez studia, staż, nauczanie lub wolontariat. Budżet programu to ok. 15 mld euro.

 

Według unijnej komisarz więcej niż jedna trzecia stażystów programu Erasmus otrzymuje ofertę pracy w przedsiębiorstwie, w którym odbywali staż. Młode osoby po stażu za granicą są też bardziej przedsiębiorcze niż ich rówieśnicy, którzy pozostają w kraju; według raportu jedna na dziesięć takich osób założyła własną firmę, a ponad trzy spośród czterech ma takie plany lub zakłada taką możliwość.

 

Badania wykazały też, że 64 proc. pracodawców jest zdania, iż pracownikom z międzynarodowym doświadczeniem powierza się większą odpowiedzialność. Oznacza to, że mają oni większe szanse na awans.

 

Jak informuje KE, testy przeprowadzone przed wyjazdem studentów na zagraniczne stypendium z programu Erasmus i po ich powrocie pokazały, iż studia czy staż za granicą pomagają kształtować pewne cenione przez pracodawców cechy charakteru, jak tolerancja, zaufanie, umiejętność rozwiązywania problemów, ciekawość, znajomość własnych mocnych i słabych stron. 92 proc. pracodawców chętniej zatrudnia osoby, wyróżniające się takimi cechami charakteru.

 

40 proc. spośród uczestników programu Erasmus co najmniej raz zmieniło po otrzymaniu dyplomu kraj zamieszkania lub pracy; to niemal dwa razy więcej w porównaniu z tymi, którzy podczas studiów nie byli mobilni.

 

Z raportu wynika, że 33 proc. byłych studentów Erasmusa ma partnera z innego kraju, podczas gdy dla tych, którzy studiowali w kraju, odsetek ten wynosi 13 proc.; 27 proc. studentów Erasmusa poznaje swojego długoletniego partnera właśnie podczas pobytu na stypendium. Na tej podstawie KE szacuje, że od roku 1987 parom, które poznały się, uczestnicząc w programie Erasmus, urodziło się około miliona dzieci.

 

Badanie efektów programu Erasmus miało charakter zarówno ilościowy, jak i jakościowy. Sondaże internetowe objęły 34 kraje (państwa członkowskie UE, Macedonię, Islandię, Liechtenstein, Norwegię, Szwajcarię, Turcję). Przeanalizowano odpowiedzi od ponad 75 tys. studentów i absolwentów, z których ponad 55 tys. studiowało lub odbywało staż za granicą. Ponadto w sondażach internetowych udział wzięło 5 tys. pracowników, tysiąc uczelni oraz 650 pracodawców (55 proc. z małych i średnich przedsiębiorstw). Badania jakościowe (wywiady, grupy dyskusyjne, warsztaty) przeprowadzono w ośmiu państwach: Bułgarii, Czechach, Finlandii, Niemczech, na Litwie, w Portugalii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 

 

 

Zainteresowany?

Więcej o Erasmusie+ na Uniwersytecie Zielonogórskim znajdziesz tutaj:
http://www.erasmus.uz.zgora.pl/

 

Kreatywne CV – zaskocz rekrutera pomysłowością

monsterpolska_2.PNG

 

 

Praktyka pokazuje, że rekruter poświęca zaledwie 10 sekund na każdy życiorys. To niewiele czasu,  aby CV wywarło pozytywny efekt na przyszłym pracodawcy. Warto więc stworzyć dokument, który z jednej strony będzie zawierał wszystkie niezbędne elementy, ale z drugiej będzie nosił rys indywidualizmu i pomysłowości. To cecha, która przydaje się w każdej pracy.

 

Zadbaj o czytelność

Kilka sekund jakie rekruter poświęca na pobieżne skanowanie tekstu, ma na celu wychwycenie kluczowych informacji. By ułatwić mu zadanie - w CV, nawet kreatywnym, kolorystyka i szata graficzna nie może dominować nad treścią. Nie warto upiększać nic na siłę, stosować jaskrawych kolorów, dużej liczby ramek, grafik, wyróżnień, czy też innych ozdobników. Należy za to zadbać o czytelną czcionkę, pomysłowy rozkład informacji, przejrzyste nagłówki oraz wyszczególnienie tych umiejętności, które rekruter powinien zauważyć już na początku. Lepiej prezentuje się dokument z jasnym tłem, w układzie pionowym, który zdecydowanie ułatwia czytanie oraz lepsze wychwycenie kluczowych treści.

 

Dodaj infografikę

Graficzne udoskonalenie CV to jeden ze sposobów na wyróżnienie swojego CV. W sieci łatwo znaleźć gotowe ikonki, które możesz wykorzystać przygotowując CV. Z ich pomocą możesz przedstawić swoje wykształcenie, doświadczenie zawodowe czy zainteresowania. Kolorową skalę można wykorzystać do pokazania chociażby stopnia znajomości języków obcych, a ilustracje liczb posłużą do podkreślenia kluczowych lat czy miesięcy doświadczeń. Rozmieszczając je w swoim życiorysie pamiętaj o umiarze. Obrazów nie może być za dużo, tak by rekruter nie miał poczucia chaosu i przytłoczenia informacjami. Pamiętaj, że infografiki mają wzbogacać treść, a nie być elementem dominującym. Całość musi być odpowiednio przemyślana i zawsze dopasowana do stanowiska – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Wykorzystaj stronę www

Umieszczenie w CV informacji o sobie na własnej stronie internetowej wymaga co prawda większego wysiłku, jednak w niektórych branżach rozwiązanie to jest bardzo skuteczne. Jeśli ubiegasz się o pracę chociażby grafika, fotografa czy redaktora, możesz publikować próbki swoich prac, w formie portfolio. W tym przypadku dopisz link do własnej strony www. Jeśli prowadzisz ciekawego bloga, także pochwal się tym rekruterowi. Wykorzystaj te formy jako promocję własnej twórczości – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Pamiętaj jednak, że rekruterzy odbierają dziennie setki maili, często ograniczając się do przeczytania tylko ich treści. Warto zachęcić ich więc  do pobrania załączonych plików, ciekawie i intrygująco konstruując treść wiadomości.


Pomyśl o wersji video

Wizytówka kandydata w postaci nagrania video bez wątpienia bardziej zapada w pamięć rekruterowi. W materiale cyfrowym można podkreślić swoje umiejętności, opisać dotychczasowe sukcesy, czy po prostu zareklamować się potencjalnemu pracodawcy. Może być to poważna autoprezentacja lub forma bardziej humorystycznego przedstawienia swojej osoby. Wybór zależy od charakteru pracy, o jaki się ubiegamy.

Tajna broń rekrutera – o wirtualnych formach poszukiwania pracowników

monsterpolska_2.PNG

 

Rozmowa kwalifikacyjna to wciąż najczęściej stosowana metoda sprawdzenia kandydata. Jednak coraz częściej tradycyjne spotkania zastępują nowoczesne ich formy - rekrutacja przez telefon lub videokonferencja. Dlatego warto się do nich odpowiednio przygotować.

 

Rozmowa online

Komunikatory typu Skype, umożliwiające organizację tzw. videokonferencji, to zarówno dla pracodawcy, jak i kandydatów oszczędność czasu i kosztów. Są pomocne zwłaszcza w sytuacji, gdy kandydat mieszka w innym mieście czy nawet kraju. Do przeprowadzenia rozmowy on-line wystarczy dostęp do Internetu oraz laptop, komputer czy tablet z zainstalowanym odpowiednim programem oraz kamerką. Zakładając konto w programie umożliwiającym połączenia video, warto zwrócić uwagę na login - najlepiej, by był złożony z imienia i nazwiska, bez zdrobnień czy mało profesjonalnych członów.

Pytania podczas rozmowy przez Internet, nie różnią się od tych, zadawanych podczas tradycyjnego spotkania kwalifikacyjnego i wymagają od kandydata odpowiedniego przygotowania. Pamiętajmy, aby zadbać o istotne szczegóły, tj. otoczenie oraz strój. Pomieszczenie powinno być więc czyste oraz ciche, a tło ściany - jasne i gładkie. Warto uprzedzić domowników, by na czas trwania rozmowy nie zachowywali się głośno, ani nie wchodzili do pokoju. Przetestuj ustawienie kamery tak, by oświetlenie było jak najbardziej naturalne, a lampa nie była skierowana na twarz. Zrób co w Twojej mocy, aby kamera internetowa i mikrofon były w pełni sprawne, a sprzęt podłączony do źródła prądu. Nie wahaj się powiadomić także rekrutera o ewentualnych problemach technicznych. Nie chcesz przecież ryzykować nieprawidłowej odpowiedzi na pytanie, którego po prostu nie usłyszałeś - zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Zawsze bardzo ważny jest kontakt wzrokowy. Naturalna tendencją jest patrzenie w oczy rozmówcy. W przypadku rozmów online - ze względu na to, że kamera umieszczona jest nad monitorem, najlepszym rozwiązaniem jest spoglądanie bezpośrednio w nią.

 

Rozmowa telefoniczna

Zazwyczaj tego typu rozwiązania poprzedzają spotkanie rekrutacyjne z pracodawcą. Jak w przypadku każdej rozmowy kwalifikacyjnej - nawet wstępnej, także ta wymaga przygotowania. Podstawą jest ustalenie dogodnej dla obu stron godziny. W drugiej kolejności warto zadbać o zapewniające dobry zasięg miejsce do rozmowy. Warto także przygotować listę nurtujących pytań do rekrutera. W przypadku rozmowy telefonicznej ważny jest odpowiedni ton głosu - osoba rekrutująca nie widzi kandydata, więc brzmienie głosu będzie pierwszym kryterium oceny. Absolutnie nie wolno podczas rozmowy jeść czegokolwiek czy żuć gumy. Te odgłosy wyraźnie słychać prze telefon i nie jest to profesjonalne zachowanie. Możemy także wcześniej wydrukować nasze CV i mieć je przed sobą, by łatwiej opisywać doświadczenie zawodowe. Nie unikniemy pytań o umiejętności, oczekiwania finansowe czy wiedzę o firmie, do której aplikowaliśmy. Warto dla pewności spisać więc odpowiedzi na kartce, bo taka „ściągawka" pozwoli nam łatwiej zebrać myśli - podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Często bywa jednak tak, że rekruter dzwoni niespodziewanie i zaskakuje kandydata w niekomfortowym do rozmowy miejscu np. na zakupach. Jeśli ma być to dłuższa rozmowa -  należy przeprosić i umówić się na kontynuowanie dyskusji w innym, dogodnym terminie.
 

8 nawyków, które mogą niszczyć karierę

kariera1.jpg

Czasem jest tak, że to sami pracownicy są swoimi największymi wrogami i wstrzymują postęp własnej kariery. Portal Business Insider wyodrębnił osiem nawyków, które uniemożliwiają nasz awans.



1. Niepromowanie własnej pracy

Możesz wykonywać kawał dobre roboty, ale jeśli nikt o tym nie wie, nie pomoże to twojej reputacji, nie podniesie ci pensji, ani nie pomoże w awansie..

Upewnij się, że manager wie o twoich dokonaniach. W szczególności o tych wykraczających poza twoje standardowe obowiązki.


2. Przejście do defensywy

Przejście do defensywy w sytuacji, gdy opinia o wynikach naszej pracy jest mniej niż zadowalająca, może być strzałem w stopę.

Wiele osób nie wchodzi w znaczące interakcje z osobami, które są defensywne. Oznacza to, że współpracownicy mogą zacząć cię unikać. To może zniszczyć relacje potrzebne do czynienia postępów w karierze, ponieważ traci się dostęp do informacji pomagających w rozwoju.

 


3. Podejmowanie pospiesznych decyzji

Niezależnie od tego czy wyjdziesz z pracy, bo szef powiedział coś co ci się nie spodobało, czy też decydujesz się przyjąć ofertę pracy, której nie przemyślałeś dokładnie, impulsywne decyzje mogą kosztować rozwój kariery zawodowej.


4. Brak asertywności

Wygłaszanie profesjonalnych decyzji w profesjonalny sposób, to klucz do sukcesu zawodowego. Bezkrytyczne przyjmowanie narzucanych rozwiązań w pewnych sytuacjach zamiast świętego spokoju może oznaczać poważne konsekwencje zawodowe.


5. Przesadny negatywizm

Jeśli ciągle narzekasz na nowe projekty, politykę firmy, funkcjonowanie działu IT, roztaczasz negatywną aurę wokół siebie.

To samo dotyczy narzekania czy złośliwych żartów odnośnie szefa czy innych kolegów z pracy.



6. Kłamanie

Jeśli zostaniesz złapany na kłamstwie, choćby małym, niszczysz swoją wiarygodność, której możesz już nigdy nie odzyskać. Przez kolejne trzy lata możesz być rzetelny i skrupulatny, ale i tak zostaniesz zapamiętany jako osoba, której w pełni nie można zaufać.


7. Chroniczna dezorganizacja

Ludzie zwracają uwagę na to czy robisz to co zapowiedziałeś w terminie i to niezależnie czy chodzi o małe rzeczy, czy duże projekty.

Jeśli dotrzymujesz słowa, zyskujesz reputację osoby solidnej. Jeśli nie dotrzymujesz słowa ludzie będą przekonani, że nie można na ciebie liczyć.



8. Nieuczenie się nowych technologii

Może wydawać ci się, że twoje metody pracy są dobre, dlatego nie musisz się uczyć nowych technologii, ale to może oznaczać, że wkrótce zostaniesz w tyle za kolegami, którzy nie maja takich oporów.

 

źródło:Businessinsider.com

7 błędów, które popełniają pracodawcy podczas rekrutacji

rekrutacja.jpg


Czy jako przedsiębiorca lub rekruter dbasz o to, aby kandydaci czuli się dobrze w procesie rekrutacyjnym? Czy jako kandydat jesteś świadomy tego, że charakter procesu rekrutacji świadczy o poziomie firmy, do której aplikujesz? Opisane niżej 7 błędów rekruterów zmieni Twoje spojrzenie na każdą rozmowę kwalifikacyjną.



Niedawno na inicjatywę Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji przeprowadzono dwa badania dotyczące candidate experience. W badaniach wzięło udział 3021 kandydatów oraz 554 osoby zajmujące się rekrutacją w firmach. Celem tych badań było sprawdzenie opinii i wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji.

Co ciekawe, opinie firm były zupełnie rozbieżne z opiniami kandydatów… Otóż 73% firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, podczas gdy aż 68% kandydatów twierdzi, że firmy specjalnie się nimi nie przejmują. Sam zdecyduj, komu wierzysz bardziej.

Nie będziemy w tym artykule dociekać prawdy (w końcu każdy ma swoją), ale zajmiemy się czymś bardziej konstruktywnym. Temat jest niezwykle ważny, zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony. Przedstawiam Ci zatem 7 błędów, które firmy popełniają podczas rekrutacji.

Dla przedsiębiorców może to być okazja do zmiany swoich zwyczajów o 180 stopni, a dla kandydatów – sposób na rozpoznanie, z firmą na jakim poziomie mają do czynienia. Do dzieła:


1. Brak informacji o statusie rekrutacji


Tylko 45% firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie o dotarciu aplikacji kandydata do firmy. W pozostałych przypadkach kandydat nie ma pojęcia, czy jego zgłoszenie zostało odebrane, czy może zagubiło się gdzieś w sieci lub trafiło do spamu.

Co czwarty kandydat deklaruje, że został poinformowany o odrzuceniu jego kandydatury. Cała reszta czeka, obgryzając całymi dniami paznokcie z gasnącą nadzieją na to, że zaraz zadzwoni telefon


Aplikowanie o pracę to proces, podczas którego wchodzi w grę wiele emocji, najczęściej tych mniej przyjemnych. Brak informacji o statusie rekrutacji to niehumanitarne zagranie. Jako rekruter, postaw się w pozycji niepoinformowanego kandydata i zadbaj o to, aby następnym razem wiedział o każdym etapie procesu.



2. Zbytnie przywiązywanie się do treści CV


CV to papier, który ma bardzo okrojoną i niepełną treść o kandydacie. Wykształcenie i doświadczenie nie są jedynymi czynnikami, które należy brać pod uwagę podczas rekrutacji.

Liczy się również to, kim jest i jaka jest osoba, która stara się o pracę. Umiejętności i doświadczenie to coś, co można zdobyć w krótkim czasie – natomiast osobowość to coś, co zmienia się latami. Jeśli trafisz na kogoś, kto ma ogromny zapał do pracy, wielką chęć uczenia się, zaraża pozytywną energią wszystkich dookoła i ma kreatywną inicjatywę – przymknij oko na niektóre braki w CV, zostaną one szybko nadrobione.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji zatrudniłem osobę na ważne stanowisko ani razu nie widząc jej CV. Jedyne czego potrzebowałem to wynik zleconego przeze mnie zadania i dwa spotkania, które pokazały mi, że mam do czynienia z wyjątkową osobą. Z perspektywy czasu wiem, że to była jedna z najlepszych decyzji w historii moich rekrutacji.

Jeśli chcesz poznać kandydata z nieco innej, ciekawszej strony niż tylko tej czysto zawodowej, naucz się zadawać dobre, dające do myślenia pytania. Dobrą okazją do tego będzie 1-dniowy warsztat Life Coaching, który organizujemy z Life Architect 21 czerwca w Krakowie (oraz 23 sierpnia w Warszawie i 30 sierpnia w Gdańsku).


3. Za mała ilość spotkań

Duża część firm podejmuje decyzję po jednym spotkaniu z kandydatem. Te firmy zapominają, że podczas pierwszego spotkania kandydat zwykle jest zestresowany i przygotowany na odklepanie formułek z książek typu “100 najpopularniejszych pytań do kandydatów podczas rekrutacji”.

Z kandydatami, których bierzesz pod uwagę, spotkaj się dwa lub nawet trzy razy. Zadaj im kilka niestandardowych pytań, poznaj ich od tej bardziej prywatnej strony (np. “Co musiałoby się stać, aby był Pan zachwycony swoją pracą?”, lub “Co Pana w pracy najbardziej blokuje?”). Często drugie lub trzecie spotkanie może zupełnie zmienić wrażenie, które odniosłeś za pierwszym razem (zarówno na lepsze, jak i na gorsze).

Zwróć też uwagę na atmosferę spotkań. Twoja dbałość o szczegóły i o komfort kandydata ma duży wpływ zarówno na jego samopoczucie, jak i na opinię o Twojej firmie. Kluczem do sukcesu w tym zakresie jest dobre miejsce rekrutacji oraz odpowiednia osoba rekrutująca. Powinna być uprzejma, otwarta, pełna ciekawości, uśmiechnięta i dociekliwa.


4. Brak pomysłu na sprawdzenie umiejętności kandydata


W psychologii efekt aureoli (efekt halo) to tendencja do przypisywania osobie cech osobowości na podstawie pozytywnego lub negatywnego pierwszego wrażenia.

Zwykle po pierwszym spotkaniu (a nawet po pierwszej minucie spotkania!) mam już wyrobioną opinię o kandydacie. Wielokrotnie ta opinia zupełnie się zmieniała po tym, jak sprawdziłem zaproponowane później zadanie rekrutacyjne.

Po pierwszej serii spotkań zaproponuj wybranym kandydatom wykonanie zadania, które będzie miało na celu sprawdzenie ich umiejętności.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji poprosiłem 4 kandydatów o przygotowanie projektu 1-dniowego szkolenia, które ma się odbyć na początku stycznia. Mieli oni za zadanie przygotować pomysł na szkolenie, jego krótki opis, wycenę kosztów organizacji i planowane przychody, a także ramowy plan organizacji eventu.

Wyniki takiego zadania były dla mnie bezcenną pomocą przy ocenie faktycznych umiejętności kandydatów, czego nigdy bym nie wyczytał z CV.



5. Brak informacji o powodach braku zatrudnienia


Firmy tego nie robią, bo nie chcą sprawić przykrości kandydatowi (lub po prostu im się nie chce). Jednak jako rekruter musisz wiedzieć, że to dla kandydata bezcenna informacja. Skoro nie dostał pracy u Ciebie, będzie szukał dalej. Po co ma więc popełniać te same błędy, przez które Ty go nie wybrałeś?

Niezależnie od tego, jaki był powód odrzucenia kandydata, wiedza na temat powodu braku zatrudnienia może być dla niego kluczem do naprawienia swoich słabych stron.

Zawsze przekaż informację o tym, dlaczego nie zdecydowałeś sie na współpracę w danym przypadku. Aż 77% kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować kandydata, dlaczego nie dostał pracy.

 


6. Niepytanie kandydatów o wrażenia z rekrutacji


Feedback przyda się również rekrutującym. Im bardziej przyjazny dla kandydata będzie proces rekrutacji, tym będzie on bardziej efektywny. Stres po drugiej stronie bardzo utrudni Ci podjęcie decyzji, bo kandydat, który jest spięty i czuje się niekomfortowo nie jest sobą.

Podczas jednej z rekrutacji, którą miałem okazję przeprowadzać mniej więcej rok temu, do rozmów kwalifikacyjnych zaprosiłem dwóch moich pracowników (płci męskiej). Wyobraź sobie kobietę, która stara się o pracę i podczas rekrutacji odpowiada na pytania trzech facetów… Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak bardzo może to zestresować drugą stronę, dopóki nie spytałem o wrażenia z rekrutacji.

Według wspomnianych badań na temat candidate experience 64% firm pyta kandydatów lub nowych pracowników o wrażenia z procesu rekrutacji.

 



7. Zapominanie o kandydacie po rekrutacji

69% firm tylko i wyłącznie zachowuje CV kandydatów w swojej bazie danych (nie robiąc nic więcej poza faktem przechowywania tych danych), a 21% informuje poprzednich kandydatów o kolejnych rekrutacjach.

Kandydat, który nie był odpowiedni na jedno stanowisko, może być idealnie dopasowany do innego stanowiska. Warto rozpocząć rekrutację od tych, z którymi już się widziałeś. Tym bardziej, jeśli masz z tego spotkania jakieś notatki.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która już raz wyraziła zainteresowanie Twoją firmą, wyrazi to zainteresowanie ponownie. Chyba, że popełniłeś 6 poprzednich błędów…



Kandydacie - bądź świadomy tych błędów i oczekuj od potencjalnego pracodawcy dobrego traktowania. Jeśli będzie on nagminnie popełniał wyżej opisane błędy, nie omieszkaj się mu o tym szczerze powiedzieć. A jeśli się po rekrutacji w ogóle nie odezwie, mam świetny pomysł – po prostu wyślij mu link do tego artykułu.

Przedsiębiorco i rekruterze - traktuj swoich kandydatów tak, jak chciałbyś, aby traktowano Ciebie. Pokaż, że szanujesz ich wysiłek i że reprezentujesz miejsce pracy, którego warto być częścią.

 

Staż przepustką do sukcesu na rynku pracy? To możliwe.

monsterpolska_2.PNG

 

Okres wakacji to czas, w którym studenci i absolwenci decydują się na podjęcie pracy. Jak wynika z badań Eurobarometru, prawie połowa respondentów z krajów UE, odbyła przynajmniej jeden staż lub praktykę i dla wielu z nich było to pierwsze doświadczenie zawodowe. Ekspert monsterpolska.pl radzi, jak szukać korzystnych form zdobycia szlifów zawodowych i jednocześnie wynieść z nich cenne doświadczenia.

 

Mit o stażystach, których rola ogranicza się do parzenia kawy i kserowania dokumentów, odchodzi w zapomnienie. Coraz więcej firm traktuje młodych adeptów na równi z innymi członkami zespołu, powierzając im realizację bieżących projektów. Uczestnictwo w stażach, praktykach czy wolontariatach to szansa do zapoznania się z rynkiem pracy i zdefiniowania wymagań wobec przyszłego pracodawcy.

 

Określ oczekiwania

Początki bywają trudne dla każdego pracownika. Najważniejsze to mieć plan, który pomoże przyczynić się do osiągnięcia celów zawodowych. Staż to jedna z form inwestycji w swoją przyszłość. Ubiegając się o praktyki pokaż swój zapał i energię do działania. Młodzi pracownicy potrafią wnieść do firmy wiele świeżości i nowych pomysłów, dlatego dobrze sprzedaj swoje umiejętności oraz pokaż mocne strony. Daj się poznać jako kandydat, któremu zależy na osiągnięciu sukcesu, a pierwszym krokiem będzie staż w danej firmie - radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Nie wszystkie staże są płatne i dlatego warto o to dopytać podczas spotkania. Firmy mają różne podejście do tematu wynagradzania stażystów. Często oferują darmowy miesiąc próbny, a kolejne już płatne. W przypadku staży nie płaca powinna być jednak najważniejsza. Na rozmowie zapytaj więc o zakres obowiązków oraz Twój udział w realizowanych projektach. Tylko w praktyce zdobędziesz bowiem niezbędne doświadczenie. Dzięki temu unikniesz rozczarowania.

 

Szukaj aktywnie

Znalezienie satysfakcjonującego stażu wymaga od kandydata wnikliwej analizy rynku. Najszybciej oferty praktyk znajdziesz portalach pracy. Na monsterpolska.pl dostępne są zawsze aktualne ogłoszenia, a dodając swoje CV do bazy kandydatów, ułatwisz potencjalnemu pracodawcy dotarcie do siebie. Odwiedzaj także targi pracy. Uzyskasz tam niezbędne informacje z pierwszej ręki i poznasz przedstawicieli konkretnych firm - zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Studenci i absolwenci mogą skorzystać również z pomocy Biura Karier swojej macierzystej uczelni lub udać się do Urzędu Pracy. W obu przypadkach doradcy zawodowi pomogą w wyborze najlepszej ścieżki rozwoju i wskażą właściwe kierunki działania.

 

Pomyśl o wolontariacie

Rynek pracy nie ogranicza się tylko do staży - początkujący pracownicy mają możliwość skorzystania z bogatej oferty wolontariatów. Taka formy współpracy jest bezpłatna i opiera się na bezinteresownej pomocy. Jeśli nie jesteś pewien, co chcesz robić w życiu, wolontariat da Ci możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach. Możesz chociażby prowadzić stronę internetową jakiejś firmy, pisać artykuły do gazety, prowadzić biuro lub organizować zajęcia dla dzieci - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. W przypadku trudności ze znalezieniem pracy, wolontariat stanie się dodatkowym atutem. Będzie to forma efektywnego wykorzystania czasu z pożytkiem dla siebie i innych.

 

Pracuj sezonowo

W okresie letnim, jak co roku wiele firm poszukuje pracowników do prac sezonowych. Warto skorzystać więc z takiej szansy. Przedsiębiorstwa z branży gastronomicznej, turystycznej czy rolniczej chętnie zatrudniają nowe osoby na czas wakacji - do pracy chociażby jako kelner, recepcjonista czy przy zbiorach. Praca ta zazwyczaj nie wymaga dużego doświadczenia czy kompetencji. Wbrew pozorom pozwala ona jednak na zdobycie cennych umiejętności, przydatnych na późniejszych szczeblach kariery. Uczy sztuki negocjacji np. w przypadku ustalania wysokości pensji czy pozwala nabrać swobody w efektywnej komunikacji - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Nie zrażaj się

Nikt na początku nie jest doskonały w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że jako początkujący pracownik masz prawo popełniać błędy. Nie bój się pytać, jeśli masz wątpliwości. Korzystając z doświadczeń współpracowników szybciej przyswoisz nową wiedzę, a dzięki praktyce zostaniesz specjalistą  - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Najlepszym stażystom firmy proponują stałą posadę i dalszy rozwój w strukturach organizacji, dlatego warto pracować wytrwale i sumiennie. Wysiłek potrafi zostać doceniony i nagrodzony.