Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
gb.JPG
de.JPG

Aktualności Biura Karier

 Informujemy iż w dniu 27 maja br. nasze biuro będzie nieczynne.

Zapraszamy na najbliższy warsztat

otto2.jpg

Giełda Pracy

gielda pracy.jpg

Programy Rozwojowe Citi i Citi Handlowy

citi.png

Przypominamy, że zostało jeszcze tylko kilka dni na przesłanie aplikacji do Programu Rozwojowego Citi – Investor Services & Custody Graduate Programme.

Chcesz być częścią międzynarodowego zespołu, który odpowiada za administrowanie jednymi z największych funduszy inwestycyjnych? Jesteś zdeterminowany, aby rozwijać się wśród specjalistów i managerów odpowiedzialnych za opracowywanie innowacyjnych procesów biznesowych? Aplikuj do Investor Services & Custody Graduate Programme! Zdobądź wiedzę ekspercką i rozwiń umiejętności niezbędne do osiągnięcia sukcesu zawodowego.

Investor Services & Custody Graduate Programme oferuje niepowtarzalne warunki rozwoju w ramach dynamicznie rozwijającej się struktury. Dla aplikujących do programu otwiera się wiele nowych możliwości. Jeśli potrzebujesz codziennych wyzwań, cenisz sobie pracę w zróżnicowanym środowisku, a do tego posiadasz zdolności analityczne i jesteś studentem ostatnich lat studiów lub absolwentem, ten program jest dla Ciebie!

Citi zainwestuje w Twój rozwój, dając Ci dostęp do najlepszych narzędzi dostępnych na rynku instytucji finansowych! Podczas trwania programu będziesz miał własnego Mentora, który pomoże Ci zaplanować wymarzoną ścieżkę kariery. Jako pracownik Citi, uzyskasz stały dostęp do najlepszych międzynarodowych szkoleń oraz poszerzysz wiedzę z zakresu rynków kapitałowych. Oprócz tego, jako uczestnik programu, zdobędziesz Professional Certificate in International Investment Fund Services. 

Investor Services & Custody Graduate Programe daje Ci globalne możliwości i zdobycie doświadczenia pracując z brokerami i zespołami Citi z całego świata! Podejmij wyzwanie i zadbaj o swoją karierę już dziś. Aplikuj do 31 maja na: http://goo.gl/i60Qfz

Kariera w Ministerstwie Środowiska

ministerstwo środowiska.png

 

Ministerstwo Środowiska zaprasza studentów oraz absolwentów studiów wyższych do zapoznania się z ogłoszeniami w zakresie praktyk/staży/wolontariatów umieszczonymi na stronie www.mos.gov.pl w zakładce: kariera w ministerstwie (dla ułatwienia podaję link do ogłoszeń: https://mos.hrsys.pl/praca/mos/).

 

 

Proces aplikacji wygląda następująco:

1. Wejdź na stronę Ministerstwa Środowiska,

2. Zaaplikuj przez: https://mos.hrsys.pl/praca/mos/),

3. Czekaj na informację zwrotną .

Liderzy Ochrony Zdrowia

loz.jpg

Liderzy Ochrony Zdrowia to bezpłatny projektu edukacyjny kierowany jest do studentów i absolwentów (do 27 roku życia).

 

Szkolenia skierowane są do:
- finansów
- zarządzania
- prawa
- zdrowia publicznego
- kierunków medycznych
- biotechnologii, chemii, farmacji
- osobom zainteresowanym rozwojem kariery zawodowej w branży healthcare.

 

Liderzy Ochrony Zdrowia to:

- bezpłatne weekendowe szkolenia, warsztaty, case’y
- spotkania ze specjalistami z branży
- panele dyskusyjne
- płatne staże w największych firmach i instytucjach w Polsce
- zajęcia dobywają się na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Rekrutacja trwa do końca czerwca – formularz dostępny na stronie: www.paga.org.pl/loz

Zostań Ambasadorem Fundacji Managerskiej CREATIVE

creative.jpg

Program Ambasadorski Fundacji CREATIVE to dokonała możliwość na zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych. Pod opieką mentorów, Ambasadorzy będą realizować ciekawe i innowacyjne zadania. Chętni poznają między innymi tajniki promowania działań organizacji pozarządowych oraz zdobędą zdolność poruszania się w mediach społecznościowych, które stały się obecnie jednym z najchętniej używanych kanałów promocyjnych przez przedsiębiorstwa i administrację. Na każdego z uczestników oprócz opieki mentora, czekają m.in.: prezentacja sylwetki na stronie www, dyplom oraz zaświadczenie ze spisem wykonywanych obowiązków. Najlepsi natomiast otrzymają możliwość udziału we wspólnych projektach.

Szczegółowe informacje dotyczące Programu Ambasadorskiego dostępne są na stronie Fundacji Managerskiej CREATIVE www.funcreative.pl.

Maspex.png

Wakacyjne Staże Studenckie w BBN

BBN.jpg

 

Biuro Bezpieczeństwa Narodowego od 2008 r. organizuje Wakacyjne Staże Studenckie (WSS), poprzedzone kilkustopniowym procesem rekrutacyjnym. W poprzednich edycjach Studenci, którzy pozytywnie przeszli testy kwalifikacyjne, mieli możliwość odbycia miesięcznego stażu w BBN w jednym – wybranym przez siebie – wydziale lub departamencie. W tym roku staże odbywają się w sierpniu i wrześniu.

Program WSS skierowany jest do młodych, ambitnych ludzi, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę z zakresu bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego, w tym szeroko pojętych stosunków międzynarodowych, militarnych oraz pozamilitarnych aspektów bezpieczeństwa, legislacji w tym zakresie, a także analizy informacji, procesu redakcyjnego i pracy z materiałami archiwalnymi.

Program skierowany jest do studentów uczelni publicznych i niepublicznych, którzy ukończyli drugi rok studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, ale nie ukończyli jeszcze 30. roku życia, a których średnia ocen ze wszystkich zaliczonych do tej pory semestrów nie jest niższa niż 4,0 (w skali do 5,00).

Podczas stażu studenci mają niepowtarzalną okazję do zdobycia doświadczenia w pracy w instytucji, która wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem narodowym, bezpośrednio dla prezydenta RP. Mają również szansę wykorzystać posiadaną wiedzę, zdobywając równocześnie nowe umiejętności.


Formularz aplikacyjny oraz wszelkie dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.bbn.gov.pl/staze. Termin przesyłania aplikacji upływa 30 maja 2016 r.

Organizacją Wakacyjnych Staży Studenckich w BBN zajmuje się Wydział Komunikacji Społecznej.

Koordynator projektu: Monika Biernat tel. kom. 721 800 932
Telefon: +48 22 695 18 77
E-mail: staze@bbn.gov.pl

SEMESTR_wiosna-2016.jpg
OF.jpg
CareerAngels_Konkurs.jpg

Wolne miejsca w AIP

AIP.gif

Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Zielonogórskim
(D.S. Piast ul. Podgórna 50 C, 65-512 Zielona Góra) dysponuje wolnymi pomieszczeniami biurowymi, przeznaczonymi do prowadzenia działalności gospodarczej.

Studentów i absolwentów wyższych uczelni, zainteresowanych uruchomieniem własnej firmy zapraszamy do składania wniosków (www.aip.uz.zgora.pl/index.php?konkurs).

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 660 781 536.

EP.jpg

Centrum Przyrodnicze-oferta realizacji praktyk studenckich

Centrum Przyrodnicze.png

 

1. Ogólny opis placówki

Celem działania Centrum Przyrodniczego  jest upowszechnianie krajowych i światowych osiągnięć nauki i techniki, a w szczególności wyjaśnianie natury otaczających nas zjawisk
i procesów przy pomocy narzędzi naukowych. Szereg przygotowanych stanowisk interaktywnych umożliwia, przy pomocy merytorycznie przygotowanych specjalistów, przeprowadzenie doświadczeń lub obserwacji.

 

W skład CP wchodzą:

·          stałe ekspozycje – sala stanowisk interaktywnych,

·          ekspozycje czasowe – sala wystaw czasowych,

·          sala seminaryjna,

·          salki dydaktyczne.

 

Sale ekspozycyjne  zajmują powierzchnię około 1000 m2 na parterze budynku. W sali stanowisk interaktywnych znajduje się ponad 30 stanowisk umożliwiających eksperymentowanie. W sali  wystaw czasowych są zmienne ekspozycje, których tematyka jest zróżnicowana  i odnosi się  do zagadnień z zakresu zoologii, botaniki, ekologii i innych. Na sali ekspozycyjnej wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania technologiczne – urządzenie kinectz oprogramowaniem Touch Anywhere, czy gogle Oculus Rift VR. 

Na I piętrze znajduje się multimedialna sala seminaryjna, w której organizowane są seminaria, wykłady i odczyty. CP przygotowało bogatą ofertę zajęć dedykowanych (ok. 70 projektów), adresowanych do trzech grup wiekowych uczniów.

W CP  realizowane są ponadto  imprezy cykliczne, m.in. Akademia Młodego Biologa, Noc Biologów, spotkania z podróżnikami oraz wydarzenia takie jak Dzień Ziemi, Międzynarodowy Dzień Lasu, Dzień Słońca, pikniki naukowe etc. Niektóre wydarzenia w CP – Dzień Dinozaura, Dzień Kobiet, Mikołajki z reniferem Rudolfem, Walentynki przyrodnicze, itp., mają formę zabawy i zachęcają do wspólnych działań naszych odwiedzających, ale zawsze bawiąc uczą.

 

2. Zakres działań obejmujących praktykę

- obsługa merytoryczna stanowisk na salach ekspozycyjnych,

- przygotowywanie scenariuszy zajęć w ramach planowanych wydarzeń w CP,

- współprowadzenie  zajęć dedykowanych.

 

3. Termin

Praktycznie bez ograniczeń,

Godziny praktyk w dniach i godzinach pracy placówki:

 

4. Liczba studentów

Bez ograniczeń

 

5. Dane kontaktowe

Dr Krystyna Walińska

Dr inż. Agnieszka Janiak-Osajca

Centrum Nauki Keplera - Centrum Przyrodnicze

ul. Gen. Jarosława Dąbrowskiego 14

65-021 Zielona Góra

Tel służbowy. +48 666010034

e-mail: cp.zgora@gmail.com

www.centrumprzyrodnicze.pl

BSC 2016 PL.JPG

Berlin Startup Calling 2016 Idea Contest

Wydaje Ci się, że masz absolutnie innowacyjną ideę, która nieodwracalnie zmieni wirtualny świat?
Jesteś pod właściwym adresem!
Visual Meta GmbH, twórca serwisu ShopAlike.pl, daje Ci niepowtarzalną szansę,
by Twoje marzenia stały się rzeczywistością.
Usiądź, spisz swoje pomysły, wybierz ten najlepszy, stwórz ciekawą i oryginalną prezentację,
a następnie prześlij do nas do dnia 31 grudnia 2016 11:59PM GMT+1.


Na najlepszych czekają nagrody o łącznej wartości 15.000 euro.

Więcej na stronie: www.shopalike.pl/berlin-startup-calling-2016

Ekstraklasa_Tesco2016.jpg
SOLIDWORKS.jpg
Grasz-o-staż-2016.png

XII Letnie Praktyki Badawcze w Polskiej Akademii Nauk

LPB.jpg

Zapraszamy studentów i doktorantów kierunków ścisłych, ekonomicznych i technicznych do wzięcia udziału w XII Letnich Praktykach Badawczych.

Oferujemy:
- udział w różnorodnych projektach,
- rozwiązywanie rzeczywistych problemów firm i instytucji,
- łączenie badań naukowych z biznesem,
- pracę w interdyscyplinarnych zespołach,
- najlepsze brytyjskie wzorce.

Dodatkowo podczas praktyk organizowane są wykłady i szkolenia ze sposobów prezentacji, odpowiedniego tworzenia dokumentacji oraz wiele innych. Każdy projekt zakończony jest stworzonym przez grupę, raportem dla zleceniodawcy.

Wymagania:
- zainteresowania naukowe z dziedzin takich jak matematyka, informatyka, ekonomia, a także nauk technicznych,
- zapał do pracy,
- chęć pogłębiania swojej wiedzy i zdobywania doświadczenia zawodowego.

Zajmiesz się:
- praktycznymi zastosowaniami matematyki (np. modelowanie procesów przemysłowych, biznes, rynki finansowe)
- bezpieczeństwem i analizą złożonych systemów
- zarządzaniem projektami i rozwijaniem start-upów
- modelowaniem nowoczesnych rynków finansowych
- ekonomią wirtualnych światów

Letnie Praktyki Badawcze organizowane są przez: Instytut Badań Systemowych PAN, Centrum Zastosowań Matematyki Instytutu Matematycznego PAN oraz Wyższą Szkołę Informatyki Stosowanej i Zarządzania. Odbywają się w okresie lipiec-wrzesień 2016 r. w Warszawie.

Aplikacje (krótkie CV, list motywacyjny oraz rekomendację od pracownika naukowego/pracodawcy) należy wysyłać na adres: praktyki@ibspan.waw.pl, podając w temacie numer referencyjny IBS/BK/2016. Zgłoszenia są oceniane na bieżąco. Ilość miejsc na praktykach jest ograniczona.


Więcej informacji dotyczących Letnich Praktyk Badawczych znajduje się na stronie: www.praktyki.ibspan.waw.pl

 

Konkurs_Clicktrans.jpg

I edycja konkursu stypendialnego

 

Uwaga Studencie ostatniego roku!

Największy w Polsce serwis aukcji transportowych Clicktrans.pl organizuje ogólnopolski konkurs, którego celem jest szerzenie i przekazywanie wiedzy o ekologii w transporcie. Masz pomysł na nowatorskie zastosowanie w transporcie, które jest jednocześnie przyjazne środowisku?

 

Weź udział w konkursie stypendialnym Clicktrans.pl i zgarnij jednorazowe stypendium!
Suma nagród wynosi 2000 zł!

Aby wziąć udział w konkursie, napisz artykuł (do 15 tysięcy znaków ze spacjami) na temat:
Ekologia w transporcie drogowym w Europie – nowe rozwiązania, szanse i wyzwania” i wyślij na adres:  stypendia@clicktrans.pl

Zwycięskie prace zostaną opublikowane na: www.info.clicktrans.pl

Czekamy na Twoją pracę konkursową do 31 maja 2016 r.

Więcej szczegółów i regulamin pod adresem: http://clicktrans.pl/Konkurs-stypendialny,pid,396.html
 

LUMEL My First Experience

lumel.jpg

Będąc uczestnikiem programu „LUMEL My First Experience” będziesz miał możliwość
wykorzystania w praktyce wiedzy, którą nabyłeś podczas studiów i zdobycia kwalifikacji, które wyróżnią Cię na wymagającym rynku pracy.

Osoby, które wezmą udział w projekcie „LUMEL My First Experience” będą mogły odbyć staż:
- w Dziale Logistyki zajmującym się planowaniem i analizowaniem polityki
magazynowej, organizowaniem zaopatrzenia, produkcji, koordynacją dystrybucji i transportu towarów.
- w Dziale Technologicznym, który konstruuje, wytwarza oraz opracowuje dokumentację techniczną do produkcji form do odlewów ciśnieniowych oraz do narzędzi wykorzystywanych do obróbki powierzchniowej. Zajmuje się wdrażaniem do produkcji nowych części i wyrobów oraz usprawnianiem procesów technologicznych.
- w Dziale Badań i Rozwoju, który zajmuje się projektowaniem urządzeń automatyki
przemysłowej przeznaczonych do pomiarów, przetwarzania i regulacji, a także rejestracji oraz transmisji i wizualizacji procesów przemysłowych. Konstruuje i modernizuje wyroby wykorzystując najnowocześniejsze technologie.

Chcemy do współpracy zaprosić 8 stażystów i zaproponować im udział w 6 miesięcznym
płatnym stażu, w ramach którego otrzymają wynagrodzenie w wysokości 500 PLN
miesięcznie.

Istnieje również możliwość zorganizowania stażu w innych działach: Produkcyjnym, Jakości.

NAJLEPSI STAŻYŚCI PO ZAKOŃCZONYM PROGRAMIE OTRZYMAJĄ RÓWNIEŻ PROPOZYCJĘ ZATRUDNIENIA.

Dzięki programowi „LUMEL My First Experience” będziesz miał okazję realizować samodzielne zadania, wynikające z realnych potrzeb biznesowych firmy pod okiem naszych najlepszych specjalistów.

Więcej na stronie: www.lumel.com.pl/pl/praca/

Trwa rekrutacja na praktyki zagraniczne w ramach Programu Erasmus+

erasmus+.jpg

O wyjazd w ramach programu Erasmus+ może starać się osoba oficjalnie zarejestrowana na kierunku studiów prowadzącym do otrzymania dyplomu licencjata/ inżyniera, magistra lub doktora.

Studenci realizujący wyjazd na praktykę otrzymują stypendium Programu Erasmus+ dofinansowujące koszty podroży i pobytu za granicą. Praktyka musi być zgodna z kierunkiem studiów i odbywać się  w pełnym wymiarze godzin.

Student wyjeżdżający na wymianę w ramach programu  powinien posiadać dobre wyniki w nauce i znajomość języka obcego zgodną z wymogami językowymi uczelni/instytucji przyjmującej –  co najmniej na poziomie B1, a w przypadku studentów filologii obcych co najmniej na poziomie B2.

 

Więcej na stronie:/www.erasmus.uz.zgora.pl/wyjazd-na-praktyke/

Praktyki w Komitecie Regionów

komitet regionalny.png

 

Każdego roku Komitet Regionów organizuje pięciomiesięczne praktyki dla absolwentów studiów uniwersyteckich. Szkolenia obejmują pracę na rzecz Komitetu Regionów i trwają od 16 lutego do 15 lipca (praktyki wiosenne) i od 16 września do 15 lutego (praktyki jesienne).

Praktyki w Komitecie Regionów mają na celu:
- zapewnienie bezpośrednich doświadczeń związanych z pracą w KR
- dostarczenie praktycznej wiedzy na temat pracy poszczególnych departamentów KR
- pracę w środowisku wielokulturowym i wielojęzycznym
- wykorzystanie w praktyce wiedzy nabytej podczas studiów lub praktyki zawodowej
- umożliwienie stażystom możliwości zorganizowania wizyty studyjnej do europejskiego, lokalnego lub regionalnego organu, w związku z priorytetami politycznymi Komitetu

Praktykanci są wybierani spośród obywateli państw członkowskich UE, jednak możliwe jest również przyjęcie ograniczonej liczby kandydatów pochodzących z państw znajdujących się poza UE

Kandydaci powinni:

- posiadać dyplom studiów uniwersyteckich lub jego odpowiednik otrzymany przed upływem terminu zgłoszeń;
- wykazać się dogłębną znajomością jednego z roboczych języków UE (angielski lub francuski);
- mieć nie więcej niż 30 lat. Jednak, w uzasadnionych przypadkach, na wniosek kandydata limit wiekowy może zostać zniesiony. W tym celu należy zwrócić się z pisemną prośbą do biura praktyk z odpowiednim uzasadnieniem .

Stażyści KR mają prawo do miesięcznej dotacji. Kwota dotacji jest równa 25% wynagrodzenia urzędniczego w danym roku (etap 1) i jest wypłacana na początku stażu za cały 5-miesięczny okres. Miesięczny dodatek w wysokości 100 euro jest przyznawany stażystom, których małżonkowie nie są nigdzie zatrudnieni oraz stażystom, którzy mają na utrzymaniu dzieci (100 euro za dziecko na miesiąc). Dotacja uzupełniająca w wysokości do 50% kwoty miesięcznej dotacji może być przyznana niepełnosprawnemu stażyście.

Terminy nadsyłania zgłoszeń:
- 31 marca (dla praktyk odbywających się w okresie 16 września - 15 lutego)
- 30 września (dla praktyk odbywających się w okresie 6 lutego - 15 lipca).

Aplikacje można nadsyłać jedynie poprzez Internet, poprzez formularz aplikacyjny on-line

 

Komitet Regionów oferuje także możliwość odbycia krótkich wizyt studyjnych osobom, których działalność zawodowa, akademicka lub naukowa wskazuje na potrzebę zaznajomienia się z pracą i polityką Komitetu Regionów. Szczegółowe informacje na stronie: www.eurodesk.pl

Tubądzin Design Awards

tubedzin.png

 

Do 10 października 2016 roku trwa konkurs dla projektantów, architektów i studentów Tubądzin Design Awards (TDA). Jego celem jest wspieranie rozwoju projektantów, którzy aktywnie realizują swoje pomysły.

 

Konkurs składa się z trzech etapów:

 

I etap: 15.11.2015 – 29.02.2016

II etap: 1.03. – 30.06.2016

III etap: 1.07. – 10.10.2016

 

 

W każdym z nich nagradzamy zwycięzców z poszczególnych kategorii (wnętrza indywidualne, inwestycje, projekty koncepcyjne). Z laureatami poszczególnych etapów spotkamy się 25 listopada 2016 r. w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi podczas Wielkiego Finału połączonego z uroczystą Galą. Wśród nagród głównych znalazły się:

  • Grand Prix 10 000 zł,
  • 10 wyjazdów do Mediolanu na Salone de Mobile,
  • warsztaty w DOROTA KOZIARA STUDIO w Mediolanie,
  • publikacje w ELLE Decoration,
  • nagrody specjalne Partnerów Tubądzin Design Awards.

By zostać uczestnikiem konkursu wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej: www.tubadzin.pl/design/index.php i zgłosić minimum jeden projekt, w co najmniej jednym z etapów konkursu. Projekty ocenia jury w składzie: Dorota Koziara (przewodnicząca jury), Małgorzata Szczepańska, prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Maciej Mańkowski oraz Tomek Smus. Więcej informacji o samym konkursie i regulaminie na stronie internetowej konkursu.

Program Management Trainee w Jerónimo Martins

JM TwojaKariera.jpg

Jerónimo Martins jest międzynarodową grupą pochodzenia portugalskiego specjalizującą się w dystrybucji i produkcji żywności. Jesteśmy obecni w trzech krajach: Portugalii, Polsce i Kolumbii.

Głównym celem Management Trainee Programme jest zaoferowanie najlepszym absolwentom możliwości przyspieszonego rozwoju kariery zawodowej w branży handlu detalicznego. Naszą ofertę kierujemy do osób, które wkrótce ukończą lub już ukończyły różne kierunki studiów, od humanistycznych, przez techniczne, aż po biznesowe – stawiamy na różnorodność.


Nasza oferta:       
- możliwość budowania kariery w różnych obszarach biznesowych (Zakupy Finanse, HR, Marketing, Logistyka i Łańcuch Dostaw, Operacja, IT, Rozwój Jakości Produktu itp.),
- możliwość osobistego i zawodowego rozwoju dzięki odpowiedzialnym zadaniom już na samym początku Twojej kariery,
- zdobycie pełnego zrozumienia naszego biznesu i jego różnych wymiarów dzięki kompleksowemu programowi wdrożeniowemu
- zaangażowanie specjalistów i menedżerów wyższego szczebla w Twój rozwój zawodowy,
- zbudowanie dynamicznej i wszechstronnej kariery w firmie, będącej liderem rynkowym w Portugalii i w Polsce, obecnym od niedawna również na rynku kolumbijskim,
- stała umowa o pracę, atrakcyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów.

Profil kandydata:
- studia magisterskie (kierunki biznesowe, techniczne, humanistyczne),
- nie więcej niż 2 lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów,
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (min. B2/C1 w skali europejskiej),
- dodatkowym atutem będzie doświadczenie zagraniczne zdobyte dzięki wyjazdom akademickim lub zawodowym,
- proaktywna postawa przejawiająca się działalnością dodatkową (organizacje studenckie, praktyki i staże, wolontariat itp.),
- dynamizm, ciekawość i chęć uczenia się każdego dnia,
- umiejętność wpływania na innych oraz inspirowania do działania,
- chęć i pasja do sięgania jeszcze wyżej i osiągania jeszcze więcej,
- mobilność na terenie całego kraju w celach szkoleniowych i rozwojowych w trakcie i po zakończeniu programu,
- dyspozycyjność do podjęcia pracy w pełnym wymiarze godzin od lipca 2016.

Bycie uczestnikiem programu Management Trainee oznacza budowanie kariery i zdobywanie wiedzy poprzez unikalne połączenie doświadczeń on-the-job oraz dedykowanego programu szkoleniowego, trwającego 12 miesięcy, a następnie objęcie samodzielnego stanowiska w ramach struktury naszej grupy.
 

Więcej na stronie: http://karierawjm.pl

praktyki-psychologia.jpg

Najnowszy raport już jest!


 

Poniżej prezentujemy raport - Wizerunek Uniwersytetu Zielonogórskiego, ocena efektów kształcenia oraz własnej aktywności ekonomicznej w przekonaniach absolwentów. Edycja 2015 

 

 

 WEJŚCIE 

uzetikus1.jpg
banner statyczny_750x200.png

W roku akademickim 2015/2016 po raz kolejny EY (dawniej Ernst & Young) ma przyjemność zaprosić studentów do udziału w naszych konkursach: EY Financial Challenger oraz EYe on Tax!

Wierzymy, iż udział w konkursach to praktyczna możliwość sprawdzenia i uzupełnienia wiedzy zdobytej podczas studiów. Uczestnicy mierzą się z zdaniami stawianymi profesjonalistom z branży, mają także okazję rozwiązywać problemy z jakimi spotykają się w swojej codziennej pracy Eksperci z EY. Jest to również doskonała okazja do nawiązania biznesowych znajomości, które z pewnością zaprocentują w przyszłości. Udział w konkursach to z naszej perspektywy także ważny element CV studenta, co w wielu przypadkach bezpośrednio przekłada się na skrócony procesu rekrutacji.  

 

Ostrzysz zęby na transakcje czy może masz prawo widzieć więcej w podatkach? Wybierz konkurs dla siebie, zarejestruj zespół i zgarnij nagrodę z puli 64 000 zł oraz płatne praktyki w EY.

EYe on Tax: www.EYeonTax.pl

EY Financial Challenger: www.EYFC.pl

Program praktyk studenckich w administracji rządowej

PAR.jpg

Zgodnie z zaleceniem Rady Ministrów rozpoczęła się realizacja programu praktyk studenckich w administracji rządowej i instytucjach im podległych lub przez nie nadzorowanych.

Rządowy program praktyk studenckich w administracji publicznej jest szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowego, ale przede wszystkim pozwoli studentom na wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktycznym działaniu oraz poznanie warunków pracy w administracji. Istotnym celem jest również umożliwienie studentom sprawdzenia zdolności do adaptacji w nowym środowisku, elastyczności zachowań oraz oceny możliwości realizacji własnych planów zawodowych.

Program dotyczy wyłącznie obowiązkowych praktyk, odbywanych zgodnie z tokiem studiów i wynikających z programu studiów.

Ofertę praktyk studenckich pochodzącą z Centralnej Bazy Ofert Pracy można znaleźć na stronie internetowej www.oferty.praca.gov.pl w zakładce PRAKTYKA STUDENCKA.

 

Więcej o programie na stronie: www.nauka.gov.pl

Archiwum Państwowe w Zielonej Górze

Nasz urząd uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty
o wolnych miejscach publikujemy na naszej stronie www.zus.pl oraz na stronie oferty.praca.gov.pl.
 
W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.
 
Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM (http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/praktyki-studenckie-w-administracji-rzadowej-w-2015-roku)
  
Szczegółowych informacji o programie w naszym urzędzie można uzyskać pod numerem telefonu (68) 329 98 01 wew. 206 oraz adresem mailowym: d.duber@archiwum.zgora.pl .

Ministerstwo Sprawiedliwości

Uczestniczymy w rządowym programie praktyk studenckich przyjętym w formie zaleceń Rady Ministrów z 3 marca 2015 r. dotyczącym praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r.

Oferty o wolnych miejscach praktyk w Ministerstwie Sprawiedliwości są publikowane na stronie www.oferty.praca.gov.pl.

Zapraszamy uczelnie i studentów do zapoznania się z ofertą. W przypadku pytań co do zamieszczonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oferty prosimy o kontakt e-mailowy: praktyki.ms@ms.gov.pl lub telefoniczny: (22) 52 12 378.

 

Studenci zainteresowani praktyką studencką w Ministerstwie Sprawiedliwości powinni zgłosić chęć udziału w niej na uczelni, następnie uczelnia przekaże do Ministerstwa Sprawiedliwości komplet dokumentów: skierowanie, program praktyki, CV kandydata oraz formularz aplikacyjny.

Aplikacje zawierające komplet dokumentów prosimy przesyłać na adres: Ministerstwo Sprawiedliwości; Biuro Dyrektora Generalnego; Al. Ujazdowskie 11 00-950 Warszawa

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Nasz urząd uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty
o wolnych miejscach publikujemy na naszej stronie www.zus.pl oraz na stronie oferty.praca.gov.pl.
 
W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.
Szczegółowe informacje o programie praktyk w naszym urzędzie można uzyskać pod numerem telefonu 68 3294228 – Pani Edyta Kupaj oraz adresem mailowym: praktyki.zielonagora@zus.pl.
 
Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM (http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/praktyki-studenckie-w-administracji-rzadowej-w-2015-roku)
  

Ministerstwo Sprawiedliwości

Uczestniczymy w rządowym programie praktyk studenckich przyjętym w formie zaleceń Rady Ministrów z 3 marca 2015 r. dotyczącym praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r.

Oferty o wolnych miejscach praktyk w Ministerstwie Sprawiedliwości są publikowane na stronie www.oferty.praca.gov.pl.

Zapraszamy uczelnie i studentów do zapoznania się z ofertą. W przypadku pytań co do zamieszczonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oferty prosimy o kontakt e-mailowy: praktyki.ms@ms.gov.pl lub telefoniczny: (22) 52 12 378.

 

Studenci zainteresowani praktyką studencką w Ministerstwie Sprawiedliwości powinni zgłosić chęć udziału w niej na uczelni, następnie uczelnia przekaże do Ministerstwa Sprawiedliwości komplet dokumentów: skierowanie, program praktyki, CV kandydata oraz formularz aplikacyjny.

Aplikacje zawierające komplet dokumentów prosimy przesyłać na adres: Ministerstwo Sprawiedliwości; Biuro Dyrektora Generalnego; Al. Ujazdowskie 11 00-950 Warszawa

Lubuski Urząd Wojewódzki

Uprzejmie przypominamy, że Lubuski Urząd Wojewódzki uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty o wolnych miejscach praktyk w urzędzie publikowane są na stronie oferty.praca.gov.pl .

W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.

 

Szczegółowe informacje o programie praktyk w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim można uzyskać pod numerem telefonu (95) 711 52 61 oraz adresem mailowym praktyki.luw@lubuskie.uw.gov.pl.

 

Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM.

Urząd Statystyczny w Zielonej Górze

Urząd w Zielonej Górze uczestniczy w programie praktyk w administracji rządowej w 2015 roku. Oferty dotyczące wolnych miejsc publikujemy na stronie http://oferty.praca.gov.pl/ oraz na stronie Biura Karier w zakładce oferty praktyk 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

 

Szczegółowe informacje o programie praktyk w Urzędzie Statystycznym w Zielonej Górze można uzyskać pod numerem telefonu 68 3223 131 oraz pod adresem mailowym Praktyki.USZGR@stat.gov.pl 

NOKIA Academy

Nokia.jpg

NOKIA Academy to projekt prowadzony we wrocławskim centrum technologicznym Nokii.

 

Akademia skierowana jest do ambitnych osób, chcących się rozwijać i zgłębiać umiejętności związane z testowaniem.

Szukamy osób z potencjałem, które szybko się uczą, chcą zdobyć unikatową wiedzę i zasilić szeregi naszych specjalistów.

Otwieramy pierwszą w tym roku NOKIA Academy! Dzięki nam i swojej pracy osiągniesz umiejętności testerskie, które pozwolą Ci realizować się w nowych obszarach zawodowych.

Kto może dołączyć do NOKIA Academy?

NOKIA Academy kierowana jest do osób, które spełniają wszystkie poniższe kryteria:

  • są dyspozycyjne do pracy na cały etat (w biznesowych godzinach pracy);
  • są studentami ostatniego roku studiów licencjackich/magisterskich lub są absolwentami studiów (niekoniecznie technicznych);
  • swobodnie komunikują się w języku angielskim w mowie i piśmie;
  • mają przynajmniej podstawową wiedzę w jednym z wymienionych poniżej obszarów (wiedza z kursów na uczelni jest wystarczająca):
  • programowanie,
  • testowanie,
  • telekomunikacja,
  • matematyka,
  • algorytmika,
  • fizyka.

 pamiętaj, żeby opisać ten aspekt w CV załączonym do zgłoszenia

NOKIA Academy – krok po kroku: http://nokiawroclaw.pl/akademia/

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą

NPP.jpg

Każdy początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Potrzebna jest determinacja, ciężka praca i… wiedza. Ten ostatni czynnik jest równie niezbędny na starcie, jak kapitał na rozruch biznesu. Przewodnik, który oddajemy do Państwa rąk, powstał w odpowiedzi na potrzebę zgromadzenia w jednej publikacji podstawowych informacji, niezbędnych początkującym przedsiębiorcom oraz takim, którzy szukają sposobów na rozwój swej firmy. Gromadzi on wiedzę o dostępnych na rynku programach i narzędziach pomocy dla przedsiębiorców.

 

W tekście zawarto wiele odniesień do stron internetowych instytucji, które wspólnie tworzą system wsparcia dla przedsiębiorców: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Banku Gospodarstwa Krajowego, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i wielu innych. Ich celem jest rozszerzenie prezentowanej w niniejszej publikacji treści i ułatwienie dostępu do dokumentacji poszczególnych programów wsparcia.

 

Pragniemy zaprosić Państwa do współtworzenia treści przewodnika. Na wszelkie uwagi, spostrzeżenia oraz sugestie dotyczące tematyki, o jaką warto rozbudować jego treść, czekamy pod adresem e-mail: promocja@parp.gov.pl

 

Więcej na stronie: http://www.parp.gov.pl/files/e-book/

Akademia PARP

Akademia PARP.jpg

Akademia PARP to portal edukacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw z systemem bezpłatnych szkoleń internetowych. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Celem Akademii PARP jest darmowe upowszechnienie dostępu do wiedzy biznesowej za pomocą metod zdalnej edukacji (e-learningu) wśród:

  • uczestników z mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP – definicja MMŚP znajduje się na portalu),
  • uczestników z dużych przedsiębiorstw oraz
  • osób planujących własną działalność gospodarczą

Szkolenia internetowe Akademii PARP gwarantują stałą, wysoką jakość kształcenia, są dopasowane merytorycznie do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, a sposób ich przedstawienia jest przystępny i praktyczny. Dzięki Akademii PARP, uczestnicy z polskich małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy mogą sobie pozwolić na najlepsze szkolenia, które operują przykładami z praktyki biznesowej i są dostosowane do realiów gospodarczych w Polsce.

Obecnie na portalu Akademii PARP dostępnych jest osiemdziesiąt jeden szkoleń, na bieżąco aktualizowanych i uzupełnianych, m .in.:

  1. Planowanie własnej kariery zawodowej
  2. E-biznes
  3. Jak założyć własną firmę?
  4. Zarządzanie kryzysowe
  5. Ochrona własności intelektualnej
  6. Komunikacja marketingowa i public relations
  7. Jak rozwijać firmę
  8. Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
  9. Zabezpieczanie transakcji handlowych
  10. Zamówienia publiczne
  11. Umiejętności osobiste
  12. Umiejętności kierownicze
  13. Finanse dla niefinansistów
  14. Techniki sprzedaży
  15. Pozyskiwanie funduszy UE na projekty w MŚP
  16. ABC Eksportera
  17. Telesprzedaż
  18. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
  19. Podstawy planowania finansowego
  20. Media społecznościowe w biznesie
  21. Umiejętności interpersonalne
  22. Umiejętności indywidualne - jak znaleźć w sobie motywację?
  23. Podstawy planowania własnej kariery zawodowej
  24. Kluczowe momenty w negocjacjach
  25. Budowanie wizerunku firmy
  26. Ryzyko w działalności gospodarczej
  27. Organizacja pracy sekretariatu
  28. Nawiązywanie kontaktów
  29. Savoir-vivre w biznesie
  30. Planowanie założenia firmy
  31. Planowanie projektu dofinansowanego z funduszy UE
  32. Podstawy sporządzania biznesplanu

W ramach szkoleń uczestnicy mogą korzystać ze wsparcia infolinii z opiekunami kontaktującymi się telefonicznie lub poprzez e-mail, przez 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu. Dodatkową możliwością jest dostęp do ekspertów merytorycznych - tutorów. Fora i czaty internetowe dają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz pracę w grupach. Oprócz szkoleń internetowych odbyło się blisko 40 warsztatów regionalnych w różnych miastach Polski, a także szkolenia stacjonarne i blended dla branży szkoleniowej.

Akademia PARP to również nowoczesna i lekka konwencja szkoleniowa tzw. edutainment czyli "uczyć bawiąc, bawić ucząc". W ramach działu "Rozrywka i wiedza" przeprowadzonych zostało 5 edycji symulacyjnej gry menedżerskiej dla przedsiębiorców "Gwiezdne szkolenia", służącej zespołowemu ćwiczeniu umiejętności i postaw przedsiębiorczych w warunkach biznesowych. Ponadto, w dziale uruchamiane są łatwe do przyswojenia pigułki wiedzy, gry decyzyjne i psychozabawy adresujące bieżące tematy szkoleniowe, szczególnie interesujące dla sektora MMŚP.

Więcej na stronie: http://www.akademiaparp.gov.pl/

Wolontariat w fundacji Ja, My, Oni

ja,my,oni.jpg

Wolontariusze są bardzo ważnym filarem realizowanej działalności, gdyż bez ich wsparcia, motywacji i chęci do działania, większość projektów nie mogłaby być przygotowywana i realizowana. Jako organizacja nowocześnie zarządzana, inwestujemy w naszych wolontariuszy i podejmujemy wszelkie możliwe działania zmierzające do zapewnienia osobom ciekawie spędzonego czasu w oparciu o dużą dozę samodzielności i atrakcyjność realizowanych projektów.

 

Każda osoba, która podejmie z nami współpracę w oparciu o wolontariat może liczyć na:

  • wsparcie w rozwoju umiejętności;
  • atrakcyjnie spędzony czas wolny;
  • możliwość nauki;
  • możliwość realizacji w III sektorze;
  • dużą dozę samodzielności;
  • odpowiedzialność projektową;
  • możliwość późniejszego zatrudnienia.

 

Nasza Fundacja ceni osoby aktywne, kreatywne, dążące do rozwoju zawodowego opartego na realizacji idei III sektora. Każdego wolontariusza traktujemy indywidualne oraz zapewniamy zadania w oparciu o predyspozycje osobowościowe. Naszą misją jest postrzeganie Fundacji przez każdego wolontariusza jako ORGANIZACJI PRZYJAZNEJ WOLONATRIUSZOM, czyli spełniającej poniższe kryteria:

  • nasi wolontariusze znają misję, cele i działania organizacji;
  • w organizacji funkcjonuje koordynator przygotowany do pracy z wolontariuszami;
  • opracowany jest regulamin pracy wolontariuszy, zawierający zasady funkcjonowania w placówce, oraz ich prawa i obowiązki;
  • każdy wolontariusz podejmujący współpracę z organizacją ma opisany indywidualny program pracy uwzględniający m.in. zakres prac, czas, sposoby i formy ich realizacji;
  • wolontariusze są przygotowywani do swoich zadań;
  • istnieje atmosfera partnerstwa i życzliwości w pracy z wolontariuszami;
  • wolontariusze mają możliwość rozwoju i samorealizacji, uczestniczenia w szkoleniach, akcjach i uroczystościach organizowanych przez placówkę;
  • organizacja na co dzień dba o wolontariuszy, nagradza ich, dziękuje im za pomoc, wspiera w trudnych chwilach.

Każda osoba, która chce zdobywać doświadczenie w Fundacji i jest otwarta na nowe pomysły oraz chętna do zdobywania wiedzy, powinna skontaktować się z odpowiednim oddziałem Fundacji mailowo i przesłać swoje podstawowe dane osobowe (imię, nazwisko, adres, numer telefonu) z dopiskiem, iż jest zainteresowana wolontariatem.

Po otrzymaniu maila skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy na temat Twoich możliwości współpracy oraz zasad współpracy. Każdego naszego wolontariusza chcemy poznać osobiście, dlatego zaplanujemy takie spotkanie w Zielonej Górze, Wrocławiu lub innym mieście.

Osoby, które chciałyby odbyć w Fundacji praktyki studenckie, również zachęcamy do kontaktu mailowego i następnie omówimy zasady współpracy.

Pragniemy zaznaczyć, iż poszukujemy osób chętnych do zaangażowania się w działalność organizacji i realizowane projekty.

 

W przypadku zainteresowania współpracą zachęcamy do kontaktu:

Erasmus ważnym krokiem na drodze do kariery!

erasmus+.jpg

Międzynarodowe doświadczenie pozwala łatwiej rozwijać karierę zawodową. Komisja Europejska przedstawiła wyniki raportu, dotyczącego wpływu programu Erasmus na zatrudnienie i mobilności zawodową jego uczestników.


Przypomniała, że w latach 2014-2020 cztery miliony osób będą mogły uzyskać stypendia z nowego programu wymiany Erasmus+, co da im możliwość poznania życia w innym kraju poprzez studia, staż, nauczanie lub wolontariat. Budżet programu to ok. 15 mld euro.

 

Według unijnej komisarz więcej niż jedna trzecia stażystów programu Erasmus otrzymuje ofertę pracy w przedsiębiorstwie, w którym odbywali staż. Młode osoby po stażu za granicą są też bardziej przedsiębiorcze niż ich rówieśnicy, którzy pozostają w kraju; według raportu jedna na dziesięć takich osób założyła własną firmę, a ponad trzy spośród czterech ma takie plany lub zakłada taką możliwość.

 

Badania wykazały też, że 64 proc. pracodawców jest zdania, iż pracownikom z międzynarodowym doświadczeniem powierza się większą odpowiedzialność. Oznacza to, że mają oni większe szanse na awans.

 

Jak informuje KE, testy przeprowadzone przed wyjazdem studentów na zagraniczne stypendium z programu Erasmus i po ich powrocie pokazały, iż studia czy staż za granicą pomagają kształtować pewne cenione przez pracodawców cechy charakteru, jak tolerancja, zaufanie, umiejętność rozwiązywania problemów, ciekawość, znajomość własnych mocnych i słabych stron. 92 proc. pracodawców chętniej zatrudnia osoby, wyróżniające się takimi cechami charakteru.

 

40 proc. spośród uczestników programu Erasmus co najmniej raz zmieniło po otrzymaniu dyplomu kraj zamieszkania lub pracy; to niemal dwa razy więcej w porównaniu z tymi, którzy podczas studiów nie byli mobilni.

 

Z raportu wynika, że 33 proc. byłych studentów Erasmusa ma partnera z innego kraju, podczas gdy dla tych, którzy studiowali w kraju, odsetek ten wynosi 13 proc.; 27 proc. studentów Erasmusa poznaje swojego długoletniego partnera właśnie podczas pobytu na stypendium. Na tej podstawie KE szacuje, że od roku 1987 parom, które poznały się, uczestnicząc w programie Erasmus, urodziło się około miliona dzieci.

 

Badanie efektów programu Erasmus miało charakter zarówno ilościowy, jak i jakościowy. Sondaże internetowe objęły 34 kraje (państwa członkowskie UE, Macedonię, Islandię, Liechtenstein, Norwegię, Szwajcarię, Turcję). Przeanalizowano odpowiedzi od ponad 75 tys. studentów i absolwentów, z których ponad 55 tys. studiowało lub odbywało staż za granicą. Ponadto w sondażach internetowych udział wzięło 5 tys. pracowników, tysiąc uczelni oraz 650 pracodawców (55 proc. z małych i średnich przedsiębiorstw). Badania jakościowe (wywiady, grupy dyskusyjne, warsztaty) przeprowadzono w ośmiu państwach: Bułgarii, Czechach, Finlandii, Niemczech, na Litwie, w Portugalii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 

 

 

Zainteresowany?

Więcej o Erasmusie+ na Uniwersytecie Zielonogórskim znajdziesz tutaj:
http://www.erasmus.uz.zgora.pl/

 

Kreatywne CV – zaskocz rekrutera pomysłowością

monsterpolska_2.PNG

 

 

Praktyka pokazuje, że rekruter poświęca zaledwie 10 sekund na każdy życiorys. To niewiele czasu,  aby CV wywarło pozytywny efekt na przyszłym pracodawcy. Warto więc stworzyć dokument, który z jednej strony będzie zawierał wszystkie niezbędne elementy, ale z drugiej będzie nosił rys indywidualizmu i pomysłowości. To cecha, która przydaje się w każdej pracy.

 

Zadbaj o czytelność

Kilka sekund jakie rekruter poświęca na pobieżne skanowanie tekstu, ma na celu wychwycenie kluczowych informacji. By ułatwić mu zadanie - w CV, nawet kreatywnym, kolorystyka i szata graficzna nie może dominować nad treścią. Nie warto upiększać nic na siłę, stosować jaskrawych kolorów, dużej liczby ramek, grafik, wyróżnień, czy też innych ozdobników. Należy za to zadbać o czytelną czcionkę, pomysłowy rozkład informacji, przejrzyste nagłówki oraz wyszczególnienie tych umiejętności, które rekruter powinien zauważyć już na początku. Lepiej prezentuje się dokument z jasnym tłem, w układzie pionowym, który zdecydowanie ułatwia czytanie oraz lepsze wychwycenie kluczowych treści.

 

Dodaj infografikę

Graficzne udoskonalenie CV to jeden ze sposobów na wyróżnienie swojego CV. W sieci łatwo znaleźć gotowe ikonki, które możesz wykorzystać przygotowując CV. Z ich pomocą możesz przedstawić swoje wykształcenie, doświadczenie zawodowe czy zainteresowania. Kolorową skalę można wykorzystać do pokazania chociażby stopnia znajomości języków obcych, a ilustracje liczb posłużą do podkreślenia kluczowych lat czy miesięcy doświadczeń. Rozmieszczając je w swoim życiorysie pamiętaj o umiarze. Obrazów nie może być za dużo, tak by rekruter nie miał poczucia chaosu i przytłoczenia informacjami. Pamiętaj, że infografiki mają wzbogacać treść, a nie być elementem dominującym. Całość musi być odpowiednio przemyślana i zawsze dopasowana do stanowiska – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Wykorzystaj stronę www

Umieszczenie w CV informacji o sobie na własnej stronie internetowej wymaga co prawda większego wysiłku, jednak w niektórych branżach rozwiązanie to jest bardzo skuteczne. Jeśli ubiegasz się o pracę chociażby grafika, fotografa czy redaktora, możesz publikować próbki swoich prac, w formie portfolio. W tym przypadku dopisz link do własnej strony www. Jeśli prowadzisz ciekawego bloga, także pochwal się tym rekruterowi. Wykorzystaj te formy jako promocję własnej twórczości – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Pamiętaj jednak, że rekruterzy odbierają dziennie setki maili, często ograniczając się do przeczytania tylko ich treści. Warto zachęcić ich więc  do pobrania załączonych plików, ciekawie i intrygująco konstruując treść wiadomości.


Pomyśl o wersji video

Wizytówka kandydata w postaci nagrania video bez wątpienia bardziej zapada w pamięć rekruterowi. W materiale cyfrowym można podkreślić swoje umiejętności, opisać dotychczasowe sukcesy, czy po prostu zareklamować się potencjalnemu pracodawcy. Może być to poważna autoprezentacja lub forma bardziej humorystycznego przedstawienia swojej osoby. Wybór zależy od charakteru pracy, o jaki się ubiegamy.

Tajna broń rekrutera – o wirtualnych formach poszukiwania pracowników

monsterpolska_2.PNG

 

Rozmowa kwalifikacyjna to wciąż najczęściej stosowana metoda sprawdzenia kandydata. Jednak coraz częściej tradycyjne spotkania zastępują nowoczesne ich formy - rekrutacja przez telefon lub videokonferencja. Dlatego warto się do nich odpowiednio przygotować.

 

Rozmowa online

Komunikatory typu Skype, umożliwiające organizację tzw. videokonferencji, to zarówno dla pracodawcy, jak i kandydatów oszczędność czasu i kosztów. Są pomocne zwłaszcza w sytuacji, gdy kandydat mieszka w innym mieście czy nawet kraju. Do przeprowadzenia rozmowy on-line wystarczy dostęp do Internetu oraz laptop, komputer czy tablet z zainstalowanym odpowiednim programem oraz kamerką. Zakładając konto w programie umożliwiającym połączenia video, warto zwrócić uwagę na login - najlepiej, by był złożony z imienia i nazwiska, bez zdrobnień czy mało profesjonalnych członów.

Pytania podczas rozmowy przez Internet, nie różnią się od tych, zadawanych podczas tradycyjnego spotkania kwalifikacyjnego i wymagają od kandydata odpowiedniego przygotowania. Pamiętajmy, aby zadbać o istotne szczegóły, tj. otoczenie oraz strój. Pomieszczenie powinno być więc czyste oraz ciche, a tło ściany - jasne i gładkie. Warto uprzedzić domowników, by na czas trwania rozmowy nie zachowywali się głośno, ani nie wchodzili do pokoju. Przetestuj ustawienie kamery tak, by oświetlenie było jak najbardziej naturalne, a lampa nie była skierowana na twarz. Zrób co w Twojej mocy, aby kamera internetowa i mikrofon były w pełni sprawne, a sprzęt podłączony do źródła prądu. Nie wahaj się powiadomić także rekrutera o ewentualnych problemach technicznych. Nie chcesz przecież ryzykować nieprawidłowej odpowiedzi na pytanie, którego po prostu nie usłyszałeś - zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Zawsze bardzo ważny jest kontakt wzrokowy. Naturalna tendencją jest patrzenie w oczy rozmówcy. W przypadku rozmów online - ze względu na to, że kamera umieszczona jest nad monitorem, najlepszym rozwiązaniem jest spoglądanie bezpośrednio w nią.

 

Rozmowa telefoniczna

Zazwyczaj tego typu rozwiązania poprzedzają spotkanie rekrutacyjne z pracodawcą. Jak w przypadku każdej rozmowy kwalifikacyjnej - nawet wstępnej, także ta wymaga przygotowania. Podstawą jest ustalenie dogodnej dla obu stron godziny. W drugiej kolejności warto zadbać o zapewniające dobry zasięg miejsce do rozmowy. Warto także przygotować listę nurtujących pytań do rekrutera. W przypadku rozmowy telefonicznej ważny jest odpowiedni ton głosu - osoba rekrutująca nie widzi kandydata, więc brzmienie głosu będzie pierwszym kryterium oceny. Absolutnie nie wolno podczas rozmowy jeść czegokolwiek czy żuć gumy. Te odgłosy wyraźnie słychać prze telefon i nie jest to profesjonalne zachowanie. Możemy także wcześniej wydrukować nasze CV i mieć je przed sobą, by łatwiej opisywać doświadczenie zawodowe. Nie unikniemy pytań o umiejętności, oczekiwania finansowe czy wiedzę o firmie, do której aplikowaliśmy. Warto dla pewności spisać więc odpowiedzi na kartce, bo taka „ściągawka" pozwoli nam łatwiej zebrać myśli - podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Często bywa jednak tak, że rekruter dzwoni niespodziewanie i zaskakuje kandydata w niekomfortowym do rozmowy miejscu np. na zakupach. Jeśli ma być to dłuższa rozmowa -  należy przeprosić i umówić się na kontynuowanie dyskusji w innym, dogodnym terminie.
 

8 nawyków, które mogą niszczyć karierę

kariera1.jpg

Czasem jest tak, że to sami pracownicy są swoimi największymi wrogami i wstrzymują postęp własnej kariery. Portal Business Insider wyodrębnił osiem nawyków, które uniemożliwiają nasz awans.



1. Niepromowanie własnej pracy

Możesz wykonywać kawał dobre roboty, ale jeśli nikt o tym nie wie, nie pomoże to twojej reputacji, nie podniesie ci pensji, ani nie pomoże w awansie..

Upewnij się, że manager wie o twoich dokonaniach. W szczególności o tych wykraczających poza twoje standardowe obowiązki.


2. Przejście do defensywy

Przejście do defensywy w sytuacji, gdy opinia o wynikach naszej pracy jest mniej niż zadowalająca, może być strzałem w stopę.

Wiele osób nie wchodzi w znaczące interakcje z osobami, które są defensywne. Oznacza to, że współpracownicy mogą zacząć cię unikać. To może zniszczyć relacje potrzebne do czynienia postępów w karierze, ponieważ traci się dostęp do informacji pomagających w rozwoju.

 


3. Podejmowanie pospiesznych decyzji

Niezależnie od tego czy wyjdziesz z pracy, bo szef powiedział coś co ci się nie spodobało, czy też decydujesz się przyjąć ofertę pracy, której nie przemyślałeś dokładnie, impulsywne decyzje mogą kosztować rozwój kariery zawodowej.


4. Brak asertywności

Wygłaszanie profesjonalnych decyzji w profesjonalny sposób, to klucz do sukcesu zawodowego. Bezkrytyczne przyjmowanie narzucanych rozwiązań w pewnych sytuacjach zamiast świętego spokoju może oznaczać poważne konsekwencje zawodowe.


5. Przesadny negatywizm

Jeśli ciągle narzekasz na nowe projekty, politykę firmy, funkcjonowanie działu IT, roztaczasz negatywną aurę wokół siebie.

To samo dotyczy narzekania czy złośliwych żartów odnośnie szefa czy innych kolegów z pracy.



6. Kłamanie

Jeśli zostaniesz złapany na kłamstwie, choćby małym, niszczysz swoją wiarygodność, której możesz już nigdy nie odzyskać. Przez kolejne trzy lata możesz być rzetelny i skrupulatny, ale i tak zostaniesz zapamiętany jako osoba, której w pełni nie można zaufać.


7. Chroniczna dezorganizacja

Ludzie zwracają uwagę na to czy robisz to co zapowiedziałeś w terminie i to niezależnie czy chodzi o małe rzeczy, czy duże projekty.

Jeśli dotrzymujesz słowa, zyskujesz reputację osoby solidnej. Jeśli nie dotrzymujesz słowa ludzie będą przekonani, że nie można na ciebie liczyć.



8. Nieuczenie się nowych technologii

Może wydawać ci się, że twoje metody pracy są dobre, dlatego nie musisz się uczyć nowych technologii, ale to może oznaczać, że wkrótce zostaniesz w tyle za kolegami, którzy nie maja takich oporów.

 

źródło:Businessinsider.com

7 błędów, które popełniają pracodawcy podczas rekrutacji

rekrutacja.jpg


Czy jako przedsiębiorca lub rekruter dbasz o to, aby kandydaci czuli się dobrze w procesie rekrutacyjnym? Czy jako kandydat jesteś świadomy tego, że charakter procesu rekrutacji świadczy o poziomie firmy, do której aplikujesz? Opisane niżej 7 błędów rekruterów zmieni Twoje spojrzenie na każdą rozmowę kwalifikacyjną.



Niedawno na inicjatywę Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji przeprowadzono dwa badania dotyczące candidate experience. W badaniach wzięło udział 3021 kandydatów oraz 554 osoby zajmujące się rekrutacją w firmach. Celem tych badań było sprawdzenie opinii i wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji.

Co ciekawe, opinie firm były zupełnie rozbieżne z opiniami kandydatów… Otóż 73% firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, podczas gdy aż 68% kandydatów twierdzi, że firmy specjalnie się nimi nie przejmują. Sam zdecyduj, komu wierzysz bardziej.

Nie będziemy w tym artykule dociekać prawdy (w końcu każdy ma swoją), ale zajmiemy się czymś bardziej konstruktywnym. Temat jest niezwykle ważny, zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony. Przedstawiam Ci zatem 7 błędów, które firmy popełniają podczas rekrutacji.

Dla przedsiębiorców może to być okazja do zmiany swoich zwyczajów o 180 stopni, a dla kandydatów – sposób na rozpoznanie, z firmą na jakim poziomie mają do czynienia. Do dzieła:


1. Brak informacji o statusie rekrutacji


Tylko 45% firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie o dotarciu aplikacji kandydata do firmy. W pozostałych przypadkach kandydat nie ma pojęcia, czy jego zgłoszenie zostało odebrane, czy może zagubiło się gdzieś w sieci lub trafiło do spamu.

Co czwarty kandydat deklaruje, że został poinformowany o odrzuceniu jego kandydatury. Cała reszta czeka, obgryzając całymi dniami paznokcie z gasnącą nadzieją na to, że zaraz zadzwoni telefon


Aplikowanie o pracę to proces, podczas którego wchodzi w grę wiele emocji, najczęściej tych mniej przyjemnych. Brak informacji o statusie rekrutacji to niehumanitarne zagranie. Jako rekruter, postaw się w pozycji niepoinformowanego kandydata i zadbaj o to, aby następnym razem wiedział o każdym etapie procesu.



2. Zbytnie przywiązywanie się do treści CV


CV to papier, który ma bardzo okrojoną i niepełną treść o kandydacie. Wykształcenie i doświadczenie nie są jedynymi czynnikami, które należy brać pod uwagę podczas rekrutacji.

Liczy się również to, kim jest i jaka jest osoba, która stara się o pracę. Umiejętności i doświadczenie to coś, co można zdobyć w krótkim czasie – natomiast osobowość to coś, co zmienia się latami. Jeśli trafisz na kogoś, kto ma ogromny zapał do pracy, wielką chęć uczenia się, zaraża pozytywną energią wszystkich dookoła i ma kreatywną inicjatywę – przymknij oko na niektóre braki w CV, zostaną one szybko nadrobione.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji zatrudniłem osobę na ważne stanowisko ani razu nie widząc jej CV. Jedyne czego potrzebowałem to wynik zleconego przeze mnie zadania i dwa spotkania, które pokazały mi, że mam do czynienia z wyjątkową osobą. Z perspektywy czasu wiem, że to była jedna z najlepszych decyzji w historii moich rekrutacji.

Jeśli chcesz poznać kandydata z nieco innej, ciekawszej strony niż tylko tej czysto zawodowej, naucz się zadawać dobre, dające do myślenia pytania. Dobrą okazją do tego będzie 1-dniowy warsztat Life Coaching, który organizujemy z Life Architect 21 czerwca w Krakowie (oraz 23 sierpnia w Warszawie i 30 sierpnia w Gdańsku).


3. Za mała ilość spotkań

Duża część firm podejmuje decyzję po jednym spotkaniu z kandydatem. Te firmy zapominają, że podczas pierwszego spotkania kandydat zwykle jest zestresowany i przygotowany na odklepanie formułek z książek typu “100 najpopularniejszych pytań do kandydatów podczas rekrutacji”.

Z kandydatami, których bierzesz pod uwagę, spotkaj się dwa lub nawet trzy razy. Zadaj im kilka niestandardowych pytań, poznaj ich od tej bardziej prywatnej strony (np. “Co musiałoby się stać, aby był Pan zachwycony swoją pracą?”, lub “Co Pana w pracy najbardziej blokuje?”). Często drugie lub trzecie spotkanie może zupełnie zmienić wrażenie, które odniosłeś za pierwszym razem (zarówno na lepsze, jak i na gorsze).

Zwróć też uwagę na atmosferę spotkań. Twoja dbałość o szczegóły i o komfort kandydata ma duży wpływ zarówno na jego samopoczucie, jak i na opinię o Twojej firmie. Kluczem do sukcesu w tym zakresie jest dobre miejsce rekrutacji oraz odpowiednia osoba rekrutująca. Powinna być uprzejma, otwarta, pełna ciekawości, uśmiechnięta i dociekliwa.


4. Brak pomysłu na sprawdzenie umiejętności kandydata


W psychologii efekt aureoli (efekt halo) to tendencja do przypisywania osobie cech osobowości na podstawie pozytywnego lub negatywnego pierwszego wrażenia.

Zwykle po pierwszym spotkaniu (a nawet po pierwszej minucie spotkania!) mam już wyrobioną opinię o kandydacie. Wielokrotnie ta opinia zupełnie się zmieniała po tym, jak sprawdziłem zaproponowane później zadanie rekrutacyjne.

Po pierwszej serii spotkań zaproponuj wybranym kandydatom wykonanie zadania, które będzie miało na celu sprawdzenie ich umiejętności.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji poprosiłem 4 kandydatów o przygotowanie projektu 1-dniowego szkolenia, które ma się odbyć na początku stycznia. Mieli oni za zadanie przygotować pomysł na szkolenie, jego krótki opis, wycenę kosztów organizacji i planowane przychody, a także ramowy plan organizacji eventu.

Wyniki takiego zadania były dla mnie bezcenną pomocą przy ocenie faktycznych umiejętności kandydatów, czego nigdy bym nie wyczytał z CV.



5. Brak informacji o powodach braku zatrudnienia


Firmy tego nie robią, bo nie chcą sprawić przykrości kandydatowi (lub po prostu im się nie chce). Jednak jako rekruter musisz wiedzieć, że to dla kandydata bezcenna informacja. Skoro nie dostał pracy u Ciebie, będzie szukał dalej. Po co ma więc popełniać te same błędy, przez które Ty go nie wybrałeś?

Niezależnie od tego, jaki był powód odrzucenia kandydata, wiedza na temat powodu braku zatrudnienia może być dla niego kluczem do naprawienia swoich słabych stron.

Zawsze przekaż informację o tym, dlaczego nie zdecydowałeś sie na współpracę w danym przypadku. Aż 77% kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować kandydata, dlaczego nie dostał pracy.

 


6. Niepytanie kandydatów o wrażenia z rekrutacji


Feedback przyda się również rekrutującym. Im bardziej przyjazny dla kandydata będzie proces rekrutacji, tym będzie on bardziej efektywny. Stres po drugiej stronie bardzo utrudni Ci podjęcie decyzji, bo kandydat, który jest spięty i czuje się niekomfortowo nie jest sobą.

Podczas jednej z rekrutacji, którą miałem okazję przeprowadzać mniej więcej rok temu, do rozmów kwalifikacyjnych zaprosiłem dwóch moich pracowników (płci męskiej). Wyobraź sobie kobietę, która stara się o pracę i podczas rekrutacji odpowiada na pytania trzech facetów… Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak bardzo może to zestresować drugą stronę, dopóki nie spytałem o wrażenia z rekrutacji.

Według wspomnianych badań na temat candidate experience 64% firm pyta kandydatów lub nowych pracowników o wrażenia z procesu rekrutacji.

 



7. Zapominanie o kandydacie po rekrutacji

69% firm tylko i wyłącznie zachowuje CV kandydatów w swojej bazie danych (nie robiąc nic więcej poza faktem przechowywania tych danych), a 21% informuje poprzednich kandydatów o kolejnych rekrutacjach.

Kandydat, który nie był odpowiedni na jedno stanowisko, może być idealnie dopasowany do innego stanowiska. Warto rozpocząć rekrutację od tych, z którymi już się widziałeś. Tym bardziej, jeśli masz z tego spotkania jakieś notatki.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która już raz wyraziła zainteresowanie Twoją firmą, wyrazi to zainteresowanie ponownie. Chyba, że popełniłeś 6 poprzednich błędów…



Kandydacie - bądź świadomy tych błędów i oczekuj od potencjalnego pracodawcy dobrego traktowania. Jeśli będzie on nagminnie popełniał wyżej opisane błędy, nie omieszkaj się mu o tym szczerze powiedzieć. A jeśli się po rekrutacji w ogóle nie odezwie, mam świetny pomysł – po prostu wyślij mu link do tego artykułu.

Przedsiębiorco i rekruterze - traktuj swoich kandydatów tak, jak chciałbyś, aby traktowano Ciebie. Pokaż, że szanujesz ich wysiłek i że reprezentujesz miejsce pracy, którego warto być częścią.

 

Staż przepustką do sukcesu na rynku pracy? To możliwe.

monsterpolska_2.PNG

 

Okres wakacji to czas, w którym studenci i absolwenci decydują się na podjęcie pracy. Jak wynika z badań Eurobarometru, prawie połowa respondentów z krajów UE, odbyła przynajmniej jeden staż lub praktykę i dla wielu z nich było to pierwsze doświadczenie zawodowe. Ekspert monsterpolska.pl radzi, jak szukać korzystnych form zdobycia szlifów zawodowych i jednocześnie wynieść z nich cenne doświadczenia.

 

Mit o stażystach, których rola ogranicza się do parzenia kawy i kserowania dokumentów, odchodzi w zapomnienie. Coraz więcej firm traktuje młodych adeptów na równi z innymi członkami zespołu, powierzając im realizację bieżących projektów. Uczestnictwo w stażach, praktykach czy wolontariatach to szansa do zapoznania się z rynkiem pracy i zdefiniowania wymagań wobec przyszłego pracodawcy.

 

Określ oczekiwania

Początki bywają trudne dla każdego pracownika. Najważniejsze to mieć plan, który pomoże przyczynić się do osiągnięcia celów zawodowych. Staż to jedna z form inwestycji w swoją przyszłość. Ubiegając się o praktyki pokaż swój zapał i energię do działania. Młodzi pracownicy potrafią wnieść do firmy wiele świeżości i nowych pomysłów, dlatego dobrze sprzedaj swoje umiejętności oraz pokaż mocne strony. Daj się poznać jako kandydat, któremu zależy na osiągnięciu sukcesu, a pierwszym krokiem będzie staż w danej firmie - radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Nie wszystkie staże są płatne i dlatego warto o to dopytać podczas spotkania. Firmy mają różne podejście do tematu wynagradzania stażystów. Często oferują darmowy miesiąc próbny, a kolejne już płatne. W przypadku staży nie płaca powinna być jednak najważniejsza. Na rozmowie zapytaj więc o zakres obowiązków oraz Twój udział w realizowanych projektach. Tylko w praktyce zdobędziesz bowiem niezbędne doświadczenie. Dzięki temu unikniesz rozczarowania.

 

Szukaj aktywnie

Znalezienie satysfakcjonującego stażu wymaga od kandydata wnikliwej analizy rynku. Najszybciej oferty praktyk znajdziesz portalach pracy. Na monsterpolska.pl dostępne są zawsze aktualne ogłoszenia, a dodając swoje CV do bazy kandydatów, ułatwisz potencjalnemu pracodawcy dotarcie do siebie. Odwiedzaj także targi pracy. Uzyskasz tam niezbędne informacje z pierwszej ręki i poznasz przedstawicieli konkretnych firm - zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Studenci i absolwenci mogą skorzystać również z pomocy Biura Karier swojej macierzystej uczelni lub udać się do Urzędu Pracy. W obu przypadkach doradcy zawodowi pomogą w wyborze najlepszej ścieżki rozwoju i wskażą właściwe kierunki działania.

 

Pomyśl o wolontariacie

Rynek pracy nie ogranicza się tylko do staży - początkujący pracownicy mają możliwość skorzystania z bogatej oferty wolontariatów. Taka formy współpracy jest bezpłatna i opiera się na bezinteresownej pomocy. Jeśli nie jesteś pewien, co chcesz robić w życiu, wolontariat da Ci możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach. Możesz chociażby prowadzić stronę internetową jakiejś firmy, pisać artykuły do gazety, prowadzić biuro lub organizować zajęcia dla dzieci - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. W przypadku trudności ze znalezieniem pracy, wolontariat stanie się dodatkowym atutem. Będzie to forma efektywnego wykorzystania czasu z pożytkiem dla siebie i innych.

 

Pracuj sezonowo

W okresie letnim, jak co roku wiele firm poszukuje pracowników do prac sezonowych. Warto skorzystać więc z takiej szansy. Przedsiębiorstwa z branży gastronomicznej, turystycznej czy rolniczej chętnie zatrudniają nowe osoby na czas wakacji - do pracy chociażby jako kelner, recepcjonista czy przy zbiorach. Praca ta zazwyczaj nie wymaga dużego doświadczenia czy kompetencji. Wbrew pozorom pozwala ona jednak na zdobycie cennych umiejętności, przydatnych na późniejszych szczeblach kariery. Uczy sztuki negocjacji np. w przypadku ustalania wysokości pensji czy pozwala nabrać swobody w efektywnej komunikacji - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Nie zrażaj się

Nikt na początku nie jest doskonały w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że jako początkujący pracownik masz prawo popełniać błędy. Nie bój się pytać, jeśli masz wątpliwości. Korzystając z doświadczeń współpracowników szybciej przyswoisz nową wiedzę, a dzięki praktyce zostaniesz specjalistą  - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Najlepszym stażystom firmy proponują stałą posadę i dalszy rozwój w strukturach organizacji, dlatego warto pracować wytrwale i sumiennie. Wysiłek potrafi zostać doceniony i nagrodzony.