Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
gb.JPG
de.JPG

Targi Pracy 2016

 

Rozpoczęliśmy już przyjmowanie zgłoszeń wystawców chętnych do wzięcia udziału w kolejnej edycji Targów Pracy UZ, które odbędą się 16 marca 2016r.

 

W pierwszych dniach stycznia wysłaliśmy blisko 150 zaproszeń do przedsiębiorców, dyrektorów instytucji i działów HR z całej Polski. Jeśli jednak informacja o targach nie dotarła do Państwa siedziby potrzebne informacje i niezbędne dokumenty można znaleźć tutaj.

 

 

 

 

targi pracy1.PNG

Rekrutacja rozpoczęta!

KSAP.jpg

 

Krajowa Szkoła Administracji Publicznej podległa Prezesowi Rady Ministrów (rok. zał. 1990) rozpoczyna dwudziestą ósmą rekrutację.

 

 

Osiemnaście miesięcy kształcenia zapewnia:
- wiedzę z zakresu nowoczesnej administracji publicznej,
- rozwój umiejętności niezbędnych w pracy,
- staże zawodowe: krajowe i zagraniczny,
- intensywną naukę języków obcych,
- umiejętności z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

Słuchacze otrzymują stypendium i gwarantowane ubezpieczenia społeczne oraz ofertę zakwaterowania w hotelu Szkoły.
Urzędnicy i inni pracownicy administracji publicznej na okres kształcenia w Szkole otrzymują urlop bezpłatny w urzędzie. Absolwenci Szkoły zostają zatrudnieni w administracji publicznej na stanowiskach postawionych im do dyspozycji przez Prezesa Rady Ministrów.

Warunki przystąpienia do egzaminu konkursowego:

- dyplom ukończenia studiów z tytułem magistra lub równorzędnym,
- nieukończone 32 lata,
- znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego.

Termin składania dokumentów do 4 marca 2016 r.
Rozpoczęcie zajęć 1 września 2016 r.

Więcej Informacji można uzyskać drogą meilową: rekrutacja@ksap.gov.pl
oraz telefoniczną: (22) 6080128, 6080105, 6080131

W sobotę 20 lutego br.  KSAP organizuje w swojej siedzibie przy ul. Wawelskiej 56 w Warszawie Dzień Otwarty.

Osoby zainteresowane kształceniem w KSAP będą mogły zapoznać się z oferowanym im
programem kształcenia oraz z możliwościami rozwoju zawodowego po jej ukończeniu.
Zapraszamy w godz. 10.00-11.30 lub 12.00-13.30.

Zgłoś chęć udziału: ksap.gov.pl

Tubądzin Design Awards

tubedzin.png

 

Do 10 października 2016 roku trwa konkurs dla projektantów, architektów i studentów Tubądzin Design Awards (TDA). Jego celem jest wspieranie rozwoju projektantów, którzy aktywnie realizują swoje pomysły.

 

Konkurs składa się z trzech etapów:

 

I etap: 15.11.2015 – 29.02.2016

II etap: 1.03. – 30.06.2016

III etap: 1.07. – 10.10.2016

 

 

W każdym z nich nagradzamy zwycięzców z poszczególnych kategorii (wnętrza indywidualne, inwestycje, projekty koncepcyjne). Z laureatami poszczególnych etapów spotkamy się 25 listopada 2016 r. w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi podczas Wielkiego Finału połączonego z uroczystą Galą. Wśród nagród głównych znalazły się:

  • Grand Prix 10 000 zł,
  • 10 wyjazdów do Mediolanu na Salone de Mobile,
  • warsztaty w DOROTA KOZIARA STUDIO w Mediolanie,
  • publikacje w ELLE Decoration,
  • nagrody specjalne Partnerów Tubądzin Design Awards.

By zostać uczestnikiem konkursu wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej: www.tubadzin.pl/design/index.php i zgłosić minimum jeden projekt, w co najmniej jednym z etapów konkursu. Projekty ocenia jury w składzie: Dorota Koziara (przewodnicząca jury), Małgorzata Szczepańska, prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Maciej Mańkowski oraz Tomek Smus. Więcej informacji o samym konkursie i regulaminie na stronie internetowej konkursu.

Praktyki w Komitecie Regionów

komitet regionalny.png

 

Każdego roku Komitet Regionów organizuje pięciomiesięczne praktyki dla absolwentów studiów uniwersyteckich. Szkolenia obejmują pracę na rzecz Komitetu Regionów i trwają od 16 lutego do 15 lipca (praktyki wiosenne) i od 16 września do 15 lutego (praktyki jesienne).

Praktyki w Komitecie Regionów mają na celu:
- zapewnienie bezpośrednich doświadczeń związanych z pracą w KR
- dostarczenie praktycznej wiedzy na temat pracy poszczególnych departamentów KR
- pracę w środowisku wielokulturowym i wielojęzycznym
- wykorzystanie w praktyce wiedzy nabytej podczas studiów lub praktyki zawodowej
- umożliwienie stażystom możliwości zorganizowania wizyty studyjnej do europejskiego, lokalnego lub regionalnego organu, w związku z priorytetami politycznymi Komitetu

Praktykanci są wybierani spośród obywateli państw członkowskich UE, jednak możliwe jest również przyjęcie ograniczonej liczby kandydatów pochodzących z państw znajdujących się poza UE

Kandydaci powinni:

- posiadać dyplom studiów uniwersyteckich lub jego odpowiednik otrzymany przed upływem terminu zgłoszeń;
- wykazać się dogłębną znajomością jednego z roboczych języków UE (angielski lub francuski);
- mieć nie więcej niż 30 lat. Jednak, w uzasadnionych przypadkach, na wniosek kandydata limit wiekowy może zostać zniesiony. W tym celu należy zwrócić się z pisemną prośbą do biura praktyk z odpowiednim uzasadnieniem .

Stażyści KR mają prawo do miesięcznej dotacji. Kwota dotacji jest równa 25% wynagrodzenia urzędniczego w danym roku (etap 1) i jest wypłacana na początku stażu za cały 5-miesięczny okres. Miesięczny dodatek w wysokości 100 euro jest przyznawany stażystom, których małżonkowie nie są nigdzie zatrudnieni oraz stażystom, którzy mają na utrzymaniu dzieci (100 euro za dziecko na miesiąc). Dotacja uzupełniająca w wysokości do 50% kwoty miesięcznej dotacji może być przyznana niepełnosprawnemu stażyście.

Terminy nadsyłania zgłoszeń:
- 31 marca (dla praktyk odbywających się w okresie 16 września - 15 lutego)
- 30 września (dla praktyk odbywających się w okresie 6 lutego - 15 lipca).

Aplikacje można nadsyłać jedynie poprzez Internet, poprzez formularz aplikacyjny on-line

 

Komitet Regionów oferuje także możliwość odbycia krótkich wizyt studyjnych osobom, których działalność zawodowa, akademicka lub naukowa wskazuje na potrzebę zaznajomienia się z pracą i polityką Komitetu Regionów. Szczegółowe informacje na stronie: www.eurodesk.pl

Nabór do ostatniej edycji Międzynarodowej Wymiany Młodzieży w Brukseli z projektu unijnego „yBBregions”

yBBregions.JPG

 

Biuro Regionalne Województwa Lubuskiego w Brukseli zaprasza wszystkich młodych Lubuszan w wieku 18-25 lat do zgłaszania chęci udziału w ostatniej już edycji Międzynarodowej Wymiany Młodzieży projektu „yBBregions”, która odbędzie się od 11 do 24 kwietnia 2016 r. w Brukseli. Zainteresowani mogą zgłosić się poprzez rejestrację na stronie internetowej projektu do 21 lutego br.

 

Uczestnikom organizatorzy zapewniają ubezpieczenie, przejazd do i z Brukseli, bilety komunikacji publicznej w Brukseli a także zakwaterowanie i  wyżywienie. Mając na uwadze fakt, że językiem roboczym projektu jest angielski, do udziału w działaniu konieczna jest dobra znajomość języka angielskiego.

 

W IV - ostatniej już edycji międzynarodowej wymiany młodzieży weźmie udział szesnaście osób: po cztery osoby z każdego regionu uczestniczącego w projekcie: Województwa Lubuskiego, Kraju Preszowskiego, Abruzji i Dubrownika-Neretwy.

 

Zapraszamy wszystkie osoby zarejestrowane na stronie projektu yBBregions do zgłaszania chęci udziału w II turze wiosennej, międzynarodowej wymiany młodzieży. Osoby zainteresowane uczestnictwem w działaniu projektu, które nie są jeszcze członkami projektowej społeczności prosimy o uprzednią rejestrację na stronie: www.ybbregions.eu.org/index.php/pl/

 

Więcej informacji opublikowano na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego http://lubuskie.pl

Program Management Trainee w Jerónimo Martins

JM TwojaKariera.jpg

Jerónimo Martins jest międzynarodową grupą pochodzenia portugalskiego specjalizującą się w dystrybucji i produkcji żywności. Jesteśmy obecni w trzech krajach: Portugalii, Polsce i Kolumbii.

Głównym celem Management Trainee Programme jest zaoferowanie najlepszym absolwentom możliwości przyspieszonego rozwoju kariery zawodowej w branży handlu detalicznego. Naszą ofertę kierujemy do osób, które wkrótce ukończą lub już ukończyły różne kierunki studiów, od humanistycznych, przez techniczne, aż po biznesowe – stawiamy na różnorodność.


Nasza oferta:       
- możliwość budowania kariery w różnych obszarach biznesowych (Zakupy Finanse, HR, Marketing, Logistyka i Łańcuch Dostaw, Operacja, IT, Rozwój Jakości Produktu itp.),
- możliwość osobistego i zawodowego rozwoju dzięki odpowiedzialnym zadaniom już na samym początku Twojej kariery,
- zdobycie pełnego zrozumienia naszego biznesu i jego różnych wymiarów dzięki kompleksowemu programowi wdrożeniowemu
- zaangażowanie specjalistów i menedżerów wyższego szczebla w Twój rozwój zawodowy,
- zbudowanie dynamicznej i wszechstronnej kariery w firmie, będącej liderem rynkowym w Portugalii i w Polsce, obecnym od niedawna również na rynku kolumbijskim,
- stała umowa o pracę, atrakcyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów.

Profil kandydata:
- studia magisterskie (kierunki biznesowe, techniczne, humanistyczne),
- nie więcej niż 2 lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów,
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (min. B2/C1 w skali europejskiej),
- dodatkowym atutem będzie doświadczenie zagraniczne zdobyte dzięki wyjazdom akademickim lub zawodowym,
- proaktywna postawa przejawiająca się działalnością dodatkową (organizacje studenckie, praktyki i staże, wolontariat itp.),
- dynamizm, ciekawość i chęć uczenia się każdego dnia,
- umiejętność wpływania na innych oraz inspirowania do działania,
- chęć i pasja do sięgania jeszcze wyżej i osiągania jeszcze więcej,
- mobilność na terenie całego kraju w celach szkoleniowych i rozwojowych w trakcie i po zakończeniu programu,
- dyspozycyjność do podjęcia pracy w pełnym wymiarze godzin od lipca 2016.

Bycie uczestnikiem programu Management Trainee oznacza budowanie kariery i zdobywanie wiedzy poprzez unikalne połączenie doświadczeń on-the-job oraz dedykowanego programu szkoleniowego, trwającego 12 miesięcy, a następnie objęcie samodzielnego stanowiska w ramach struktury naszej grupy.
 

Więcej na stronie: http://karierawjm.pl

Ruszył II etap konkursu Global Management Challenge.

GMC.jpg

12 grudnia ruszył kolejny etap 16. już edycji konkursu Global Management Challenge, który potrwa do 16 lutego. Najlepsze 42 zespoły, które w pierwszym etapie pokonały blisko 300 drużyn będą rywalizować ze sobą przez 5 tygodni o najlepszy wynik inwestycyjny swojej spółki.

Wszystkie zespoły zaczęły grywalizację z tego samego poziomu, dostały do zarządzania przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe o międzynarodowym zasięgu. Co ciekawe, zespoły otrzymały historię, w której swoje przedsiębiorstwo budują w zasadzie od podstaw.

W II etapie studenci konkurują  z managerami oraz specjalistami przedsiębiorstw takich jak KGHM,  PGNiG Obrót Detaliczny, TAURON, GK PGE. Do kolejnej rundy awans wywalczyły również zespoły firmowe z Banku Zachodniego WBK oraz Top Farms.

 

Do finałów krajowych dostanie się osiem zespołów. Zwycięzca polskiej edycji pojedzie na Światowy Finał GMC do Makao (w kwietniu 2016).

Organizator w Polsce: BIGRAM
Partner strategiczny: KGHM
Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Personel i Zarządzanie, My Company Polska,
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, HRbiznes, Startup INSIDER, Eurostudent, dlaStudenta.pl, KarierawFinansach.pl, SGH TV, TVPW, Stowarzyszenie Studentów BEST, GetResponse, MarkaPracodawcy.pl

praktyki-psychologia.jpg

Weź udział w naszym badaniu trendence Graduate Barometer!

Barometr2016.jpg

Przypominamy, że nadal możesz wziąć udział w naszym badaniu trendence Graduate Barometer!

By rozpocząć wypełnianie ankiety, kliknij: www.trendence-gradbarometer.eu

Dzięki trendence Graduate Barometer  Twoja uczelnia otrzyma cenne dane na temat poziomu zadowolenia swoich słuchaczy, a pracodawcy pozyskają informacje o potrzebach nowego pokolenia w zakresie rynku pracy. Rocznie około 280 000 studentów z całej Europy pomaga nam kształtować przyszłość środowiska akademickiego i zawodowego.

Dodatkowo po zakończeniu możesz pobrać raport na temat studiów i kariery, a także wygrać atrakcyjne nagrody:


5 voucherów € 500 BestChoice Europe*
10 voucherów € 200 BestChoice Europe*


* Możesz wykorzystać swój voucher w ponad 70 sklepach internetowych i podzielić wygraną kwotę, robiąc zakupy w różnych sklepach partnerskich.

Dziękujemy za udział i życzymy powodzenia w losowaniu nagród!

Girls go start-up! Academy

Girls-go-start-up!-Academy.png

Studentki, doktorantki i absolwentki kierunków technicznych i ścisłych, chcące uruchomić własne firmy, mogą starać się o wsparcie w ramach programu Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.

Celem programu "Girls go start-up!" jest wspieranie kobiet związanych z obszarem STEM (Science, Technology, Engieering, Mathematics) w zdobyciu wiedzy na temat tworzenia i prowadzenia firm technologicznych (start-upów).

Panie zakwalifikowane do programu będą mogły skorzystać z 6-miesięcznego wsparcia wybitnych mentorek – kobiet działających w sektorze nowych technologii i nauk ścisłych oraz ekspertek z dziedziny prowadzenia działalności gospodarczej.

W efekcie programu powstaną seed-upy (zaawansowane pomysły na własną działalność) oraz start-upy (zalążki firm). Pierwsze szkolenie zaplanowano w lutym 2016 r. w Google Campus Warsaw.

Program realizowany jest przez Fundację Edukacyjną Perspektywy oraz Stowarzyszenie TOP500 Innovators, przy współpracy z Ambasadą USA.

Termin składania wniosków: 22 stycznia 2016 r.


Więcej na stronie: www.girls-startup.pl

PLAKAT INSTRUKTOR.png

Wolontariat europejski EVS

Aktion west-OST.gif

 

Poszukiwany(a) wolontariusz(ka) z Polski do współpracy z niemiecką organizacją West-Ost w Düsseldorfie na 6-12 miesięcy od marca 2016r.

 

 

Co to jest Wolontariat Europejski EVS?


Co roku tysiące młodych ludzi postanawia wyjechać do krajów UE, aby odbyć wolontariat
w różnych organizacjach i instytucjach, uczyć się języka, zdobywać doświadczenia życiowe
i zawodowe, a także dobrze się bawić i poznać nowych ludzi! Wszystko to w ramach Wolontariatu Europejskiego (EVS) wspieranego przez Unię Europejską.

 

Kandydat(ka) powinien(nna) spełniać następujące wymagania:

  • wiek pomiędzy 18-30 lat
  • podstawowa znajomość języka niemieckiego oraz gotowość do pogłębienia swoich umiejętności językowych
  • otwartość na nowe znajomości
  • podstawowe umiejętności IT (lub gotowość do ich zdobycia)
  • gotowość do podróży
  • chęć do angażowania się w dalsze kształtowanie polsko-niemieckiego porozumienia
  • gotowość do pracy w zespole.

Jeżeli jesteś zainteresowany powyższą ofertą, zgłoś się jak najszybciej, mamy do dyspozycji tylko jedno miejsce!

Wyślij swoje CV, list motywacyjny, świadectwa i referencje na adres: gosial@krzyzowa.org.pl do dnia 30 stycznia 2016.
 



 

LUMEL My First Experience

lumel.jpg

Będąc  uczestnikiem  programu „LUMEL   My   First   Experience” będziesz  miał  możliwość wykorzystania w praktyce wiedzy, którą nabyłeś podczas studiów i zdobycia kwalifikacji, które wyróżnią Cię na wymagającym rynku pracy.

Osoby, które wezmą udział w projekcie „LUMEL My First Experience” będą mogły odbyć staż w następujących działach:
- w Dziale Technologicznym, który konstruuje, wytwarza oraz opracowuje dokumentację techniczną do produkcji form do odlewów ciśnieniowych oraz do narzędzi
wykorzystywanych do obróbki powierzchniowej. Zajmuje się wdrażaniem do produkcji  nowych części i wyrobów oraz  usprawnianiem procesó w technologicznych.  
- w  Dziale  Badań  i  Rozwoju,  który  zajmuje  się  projektowaniem  urządzeń  automatyki przemysłowej przeznaczonych do pomiarów, przetwarzania i regulacji, a także  rejestracji
oraz  transmisji  i  wizualizacji  procesów  przemysłowych.  Konstruuje  i  modernizuje  wyroby  wykorzystując najnowocześniejsze technologie.

Chcemy  do  współpracy  zaprosić    8  stażystów  i  zaproponować  Wam  udział  w    6  miesięcznym  płatnym  stażu,  w ramach którego będziecie mogli uzyskać doświadczenie tak pożądane przez
aktualny  rynek  pracy.  Istnieje  również  możliwość  zorganizowania  stażu  w  innych  działach  produkcyjnych, jakości   czy logistyce.

Do programu LUMEL My First Experience zapraszamy:

- wszystkich  studentów  V  roku  oraz  absolwentów  studiów  wyższych  z  Wydziału Mechanicznego oraz Wydziału Elektrotechniki,
- osoby, ze znajomością języka angielskiego lub niemieckiego.

W ramach projektu zapewniamy:
- osobistego  opiekuna,  który  zapewni  wsparcie  i  opiekę  podczas  uczestnictwa w programie,
- dostęp do narzędzi i materiałów potrzebnych do odbycia praktyki,
- Referencje po odbytym stażu,
- wynagrodzenie za staż,
- możliwość stałego zatrudnienia w naszej firmie.


Jak zgłosić się do programu?
1.Prześlij zgłoszenie na adres mailowy: kadry@lumel.com.pl z dopiskiem „LUMEL My First Experience”,
2.Wybrane  osoby  zaprosimy  na  rozmowę  kwalifikacyjną (osoby   te      zostaną poproszone o wykonanie kilku zadań),
3.Wybierzemy 8 kandydatów.

VII edycja konkursu International VELUX Award dla studentów architektury

Velux.jpg

Firma VELUX pragnie zaprosić studentów architekturydo udziału w siódmej edycji międzynarodowego konkursu International VELUX Award (IVA), w którym mogą wziąć udział studenci z całego świata. Motywem przewodnim konkursu jest rola światła dziennego w architekturze.

 

Rejestracja do konkursu już ruszyła i potrwa do końca marca 2016 roku. Można zgłaszać się indywidualnie lub zespołowo. Każdy zgłaszający się do konkursu student lub zespół powinien mieć swojego opiekuna naukowego. Aby znaleźć się na liście uczestników należy podać swoje podstawowe dane w formularzu na stronie konkursu iva.velux.com. Tylko osoby zarejestrowane mogą przesłać swoje projekty.

 

Prace konkursowe mogą być zgłaszane w dwóch kategoriach. Pierwsza to „Światło naturalne w budynkach” – obejmująca projekty, które we wzorcowy sposób przedstawiają zasady prawidłowego doświetlenia budynku, uwzględniając m.in. specyfikę konstrukcji, kontekst miejsca, materiały oraz warunki zewnętrzne. Druga kategoria to „Badania nad światłem naturalnym” — w tym wypadku projekty powinny badać takie czynniki jak właściwości fizyczne światła, nowe materiały lub wpływ światła dziennego na zdrowie i samopoczucie.

 

Konkurs ma zasięg globalny i jest organizowany w dwóch etapach. W pierwszym etapie nagrodzone zostaną najlepsze prace w ramach pięciu regionów: Europy Zachodniej, Europy Wschodniej i Bliskiego Wschodu, Ameryk, Azji i Oceanii oraz Afryki. W drugim etapie zostaną przyznane nagrody główne.

 

Wszystkie nagrody zostaną przyznane w dwóch kategoriach — „Światło naturalne w budynkach”
i „Badania nad światłem naturalnym”. Jury może również nagrodzić autorów najlepszych projektów
z zastosowaniem produktów VELUX, chociaż studenci nie mają obowiązku wykorzystywać ich w swoich pracach.

 

Nagrody otrzymają zarówno autorzy prac, jak i ich opiekunowie naukowi. Łączna pula nagród wynosi 30 000 euro. Nagroda główna w każdej kategorii to 5 000 euro (4000 euro dla studenta i 1 000 euro dla opiekuna), natomiast nagrody za najlepsze prace w regionach w ramach każdej kategorii to 1 250 euro (1 000 euro dla studenta oraz 250 euro dla opiekuna).

 

Konkurs International VELUX Award odbywa się co dwa lata. Odpierwszej edycji, w 2004 roku, urósł on do ranginajwiększego tego rodzaju wydarzeniadla studentów architektury.

 

Harmonogram konkursu przedstawia się następująco:

 1 kwietnia 2016:           zamknięcie internetowej rejestracji uczestników

15 czerwca 2016:          ostateczny termin przesyłania projektów

  październik 2016:          ogłoszenie zwycięzców

Praktyki w PwC

PwC_logo_new.JPG

PwC zaprasza na płatne praktyki w jednym z obszarów:

  • audyt,
  • doradztwo podatkowe,
  • konsulting,
  • kancelaria prawna,
  • doradztwo transakcyjne,
  • zarządzanie ryzykiem,
  • doradztwo IT, aktuariat.



Jeżeli jesteś:
- absolwentem/studentem studiów drugiego stopnia lub 4-go - 5-go roku jednolitych studiów magisterskich lub studentem 3-go roku studiów pierwszego stopnia bez względu na specjalizację i rodzaj uczelni;
- osobą, która: posiada zdolności analityczne, potrafi budować relacje i umie pracować w zespole, myśli w sposób innowacyjny i znajduje nietuzinkowe rozwiązania, interesuje się światem i biznesem,
zna język angielski na poziomie swobodnej komunikacji, dobrze zna programy MS Office

PwC jest najlepszym miejscem do rozpoczęcia Twojej kariery zawodowej!

Oprócz wynagrodzenia i karty Multisport, oferujemy Ci:
- naukę od najlepszych specjalistów w branży doradczej,
- możliwość pracy przy projektach realizowanych dla naszych klientów,
- świetną atmosferę,
- możliwość otrzymania oferty pracy po okresie praktyk.


Pamiętaj, że Twoja aplikacja będzie rozpatrywana tylko wówczas gdy wypełnisz formularz aplikacyjny, załączysz cv oraz rozwiążesz testy analityczne on-line.

Masz problem z wypełnieniem aplikacji?
Skontaktuj się z nami: kariera@pl.pwc.com

Najnowszy raport już jest!


 

Poniżej prezentujemy raport - Wizerunek Uniwersytetu Zielonogórskiego, ocena efektów kształcenia oraz własnej aktywności ekonomicznej w przekonaniach absolwentów. Edycja 2015 

 

 

 WEJŚCIE 

uzetikus1.jpg
banner statyczny_750x200.png

W roku akademickim 2015/2016 po raz kolejny EY (dawniej Ernst & Young) ma przyjemność zaprosić studentów do udziału w naszych konkursach: EY Financial Challenger oraz EYe on Tax!

Wierzymy, iż udział w konkursach to praktyczna możliwość sprawdzenia i uzupełnienia wiedzy zdobytej podczas studiów. Uczestnicy mierzą się z zdaniami stawianymi profesjonalistom z branży, mają także okazję rozwiązywać problemy z jakimi spotykają się w swojej codziennej pracy Eksperci z EY. Jest to również doskonała okazja do nawiązania biznesowych znajomości, które z pewnością zaprocentują w przyszłości. Udział w konkursach to z naszej perspektywy także ważny element CV studenta, co w wielu przypadkach bezpośrednio przekłada się na skrócony procesu rekrutacji.  

 

Ostrzysz zęby na transakcje czy może masz prawo widzieć więcej w podatkach? Wybierz konkurs dla siebie, zarejestruj zespół i zgarnij nagrodę z puli 64 000 zł oraz płatne praktyki w EY.

EYe on Tax: www.EYeonTax.pl

EY Financial Challenger: www.EYFC.pl

Program praktyk studenckich w administracji rządowej

PAR.jpg

Zgodnie z zaleceniem Rady Ministrów rozpoczęła się realizacja programu praktyk studenckich w administracji rządowej i instytucjach im podległych lub przez nie nadzorowanych.

Rządowy program praktyk studenckich w administracji publicznej jest szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowego, ale przede wszystkim pozwoli studentom na wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktycznym działaniu oraz poznanie warunków pracy w administracji. Istotnym celem jest również umożliwienie studentom sprawdzenia zdolności do adaptacji w nowym środowisku, elastyczności zachowań oraz oceny możliwości realizacji własnych planów zawodowych.

Program dotyczy wyłącznie obowiązkowych praktyk, odbywanych zgodnie z tokiem studiów i wynikających z programu studiów.

Ofertę praktyk studenckich pochodzącą z Centralnej Bazy Ofert Pracy można znaleźć na stronie internetowej www.oferty.praca.gov.pl w zakładce PRAKTYKA STUDENCKA.

 

Więcej o programie na stronie: www.nauka.gov.pl

Archiwum Państwowe w Zielonej Górze

Nasz urząd uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty
o wolnych miejscach publikujemy na naszej stronie www.zus.pl oraz na stronie oferty.praca.gov.pl.
 
W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.
 
Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM (http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/praktyki-studenckie-w-administracji-rzadowej-w-2015-roku)
  
Szczegółowych informacji o programie w naszym urzędzie można uzyskać pod numerem telefonu (68) 329 98 01 wew. 206 oraz adresem mailowym: d.duber@archiwum.zgora.pl .

Ministerstwo Sprawiedliwości

Uczestniczymy w rządowym programie praktyk studenckich przyjętym w formie zaleceń Rady Ministrów z 3 marca 2015 r. dotyczącym praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r.

Oferty o wolnych miejscach praktyk w Ministerstwie Sprawiedliwości są publikowane na stronie www.oferty.praca.gov.pl.

Zapraszamy uczelnie i studentów do zapoznania się z ofertą. W przypadku pytań co do zamieszczonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oferty prosimy o kontakt e-mailowy: praktyki.ms@ms.gov.pl lub telefoniczny: (22) 52 12 378.

 

Studenci zainteresowani praktyką studencką w Ministerstwie Sprawiedliwości powinni zgłosić chęć udziału w niej na uczelni, następnie uczelnia przekaże do Ministerstwa Sprawiedliwości komplet dokumentów: skierowanie, program praktyki, CV kandydata oraz formularz aplikacyjny.

Aplikacje zawierające komplet dokumentów prosimy przesyłać na adres: Ministerstwo Sprawiedliwości; Biuro Dyrektora Generalnego; Al. Ujazdowskie 11 00-950 Warszawa

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Nasz urząd uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty
o wolnych miejscach publikujemy na naszej stronie www.zus.pl oraz na stronie oferty.praca.gov.pl.
 
W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.
Szczegółowe informacje o programie praktyk w naszym urzędzie można uzyskać pod numerem telefonu 68 3294228 – Pani Edyta Kupaj oraz adresem mailowym: praktyki.zielonagora@zus.pl.
 
Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM (http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/praktyki-studenckie-w-administracji-rzadowej-w-2015-roku)
  

Ministerstwo Sprawiedliwości

Uczestniczymy w rządowym programie praktyk studenckich przyjętym w formie zaleceń Rady Ministrów z 3 marca 2015 r. dotyczącym praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r.

Oferty o wolnych miejscach praktyk w Ministerstwie Sprawiedliwości są publikowane na stronie www.oferty.praca.gov.pl.

Zapraszamy uczelnie i studentów do zapoznania się z ofertą. W przypadku pytań co do zamieszczonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oferty prosimy o kontakt e-mailowy: praktyki.ms@ms.gov.pl lub telefoniczny: (22) 52 12 378.

 

Studenci zainteresowani praktyką studencką w Ministerstwie Sprawiedliwości powinni zgłosić chęć udziału w niej na uczelni, następnie uczelnia przekaże do Ministerstwa Sprawiedliwości komplet dokumentów: skierowanie, program praktyki, CV kandydata oraz formularz aplikacyjny.

Aplikacje zawierające komplet dokumentów prosimy przesyłać na adres: Ministerstwo Sprawiedliwości; Biuro Dyrektora Generalnego; Al. Ujazdowskie 11 00-950 Warszawa

Lubuski Urząd Wojewódzki

Uprzejmie przypominamy, że Lubuski Urząd Wojewódzki uczestniczy w rządowym programie praktyk studenckich. Oferty o wolnych miejscach praktyk w urzędzie publikowane są na stronie oferty.praca.gov.pl .

W trakcie praktyk studenci będą mogli nabyć umiejętności poszukiwane przez pracodawców, takie jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja, współpraca i praca zespołowa, nastawienie na rozwój oraz umiejętności analityczne.

 

Szczegółowe informacje o programie praktyk w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim można uzyskać pod numerem telefonu (95) 711 52 61 oraz adresem mailowym praktyki.luw@lubuskie.uw.gov.pl.

 

Więcej informacji o rządowym programie praktyk znajdą Państwo na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM.

Urząd Statystyczny w Zielonej Górze

Urząd w Zielonej Górze uczestniczy w programie praktyk w administracji rządowej w 2015 roku. Oferty dotyczące wolnych miejsc publikujemy na stronie http://oferty.praca.gov.pl/ oraz na stronie Biura Karier w zakładce oferty praktyk 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

 

Szczegółowe informacje o programie praktyk w Urzędzie Statystycznym w Zielonej Górze można uzyskać pod numerem telefonu 68 3223 131 oraz pod adresem mailowym Praktyki.USZGR@stat.gov.pl 

Inżynierskie e-wydanie „Eurostudenta” już na portalu www.eurostudent.pl

eurostudent_234.jpg
Na portalu www.eurostudent.pl jest już kolejne e-wydanie magazynu „Eurostudent” (nr 234). Wydanie to poświęcone jest w całości karierze inżyniera. Magazyn w tradycyjnej wersji dostępny jest na uczelniach w całej Polsce.
 
W numerze m.in.:
  • Raport specjalny – Branża IT czeka na Ciebie – artykuł nt. aktualnej sytuacji na rynku pracy dla specjalistów branży IT,
  • IT w finansach i bankowości – o jednej z wielu branż, w której szczególnie poszukiwani i cenieni są specjaliści branży IT,
  • Zaplanuj karierowe wakacje – czyli o tym, dlaczego czas studenckich wakacji warto wykorzystać nie tylko na odpoczynek, ale także na zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych.
 
Zaplanujcie swoją karierę z „Eurostudentem”!
 

Program LUMEL My First Experience

lumel.jpg

Będąc uczestnikiem programu „LUMEL My First Experience” będziesz miał możliwość wykorzystania w praktyce wiedzy, którą nabyłeś podczas studiów i zdobycia kwalifikacji, które wyróżnią Cię na wymagającym rynku pracy.
Osoby, które wezmą udział w projekcie „LUMEL My First Experience” będą mogły odbyć staż w następujących działach:
- W Dziale Technologicznym, 
- W Dziale Badań i Rozwoju.

Chcemy do współpracy zaprosić  8 stażystów i zaproponować Wam udział w  6 miesięcznym  płatnym  stażu,  w ramach którego będziecie mogli uzyskać doświadczenie tak pożądane przez aktualny rynek pracy. Istnieje również możliwość zorganizowania stażu w innych działach  produkcyjnych, jakości   czy logistyce.

Do programu LUMEL My First Experience zapraszamy:

Wszystkich studentów V roku oraz absolwentów studiów wyższych z Wydziału Mechanicznego oraz Wydziału Elektrotechniki, Osoby, ze znajomością języka angielskiego lub niemieckiego.

 

Jak zgłosić się do programu?
1.  Prześlij zgłoszenie na adres mailowy: kadry@lumel.com.pl z dopiskiem „LUMEL My First Experience”,
2.    Wybrane osoby zaprosimy na rozmowę kwalifikacyjną (osoby te  zostaną poproszone o wykonanie kilku zadań),
3.   Wybierzemy 8 kandydatów.

 

Szczegółowy opis stażu znajdziecie w TYM miejscu.

Program stażowy w Niemczech

telent.jpg

We are looking for recent graduates/alumni and Young Professionals who are interested in taking part in our SAP Banking program for Junior Application Managers and Junior Administrators. As a Juni­or Consultant you have the opportunity to work in large-scale projects for Germany’s biggest financial institutions in order to develop your gained skills within their working environment.

 

During several months of training we will introduce you, with the help of experienced professionals, to the fields of SAP Application Management as far as assigning you to your own tasks. For entry into the program you studied Informatics, Information Systems, Economics with IT major, Mathematics, Physics or an Engineering Subjects (University or University of Applied Sciences).

 

You are passionate about working in small and powerful teams, you assist with kindness during trou­bleshooting and you support the entire team with your personality during the project. We ensure to support and strengthen your particular qualifications and extend your development with extensive qualification, certification and our individual coaching.

 

From the very start we offer permanent employment, attractive starting salary with additional social services, further education as well as every required technical support for our employees. Take this opportunity and visit one of our recruiting events: http://www.facebook.com/Talentschmied

 

Apply now and convince yourself why numerous renowned customers count on us.
 Talentschmiede Unternehmens- und Personalberatung GmbH & Co. KG
Leipzigerstr. 59a - 60487 Frankfurt am Main
http://www.talentschmiede.com - jobs@talentschmiede.com - +49 69 970 979 58

Inżynierskie e-wydanie „Eurostudenta”

okladka_eurostudent_232.jpg

Na portalu www.eurostudent.pl jest już kolejne e-wydanie magazynu „Eurostudent” (nr 232), poświęcone szeroko pojętej karierze inżyniera. Magazyn w tradycyjnej wersji dostępny jest na uczelniach oraz na inżynierskich targach pracy.

Sezon targów pracy rozkręcił się na dobre. 232. wydanie „Eurostudenta” dedykujemy inżynierom – koncentrujemy się w nim w szczególności na inżynierskich targach pracy.

Co w numerze?
Perspektywy kariery inżynierów w branży automotive.
Profesjonalne CV specjalisty branży IT.
Wywiady o możliwościach pracy dla inżynierów z Ewą Mańkiewicz-Cudny, prezesem Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej oraz z Alfredem Franke, prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, członkiem zarządu Międzynarodowej Federacji Niezależnych Dystrbutorów Motoryzacyjnych.
O potencjale rynku samochodowego w Polsce rozmawiamy z Wojciechem Drzewieckim, prezesem Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
Perspektywy pracy w branży telekomunikacyjnej.
Kalendarium targów pracy.
 

Darmowe e-wydanie znajdziecie na stronie:

http://ewydanie.eurostudent.pl/232/#1

Zaplanujcie swoją karierę z „Eurostudentem”!

NOKIA Academy

Nokia.jpg

NOKIA Academy to projekt prowadzony we wrocławskim centrum technologicznym Nokii.

 

Akademia skierowana jest do ambitnych osób, chcących się rozwijać i zgłębiać umiejętności związane z testowaniem.

Szukamy osób z potencjałem, które szybko się uczą, chcą zdobyć unikatową wiedzę i zasilić szeregi naszych specjalistów.

Otwieramy pierwszą w tym roku NOKIA Academy! Dzięki nam i swojej pracy osiągniesz umiejętności testerskie, które pozwolą Ci realizować się w nowych obszarach zawodowych.

Kto może dołączyć do NOKIA Academy?

NOKIA Academy kierowana jest do osób, które spełniają wszystkie poniższe kryteria:

  • są dyspozycyjne do pracy na cały etat (w biznesowych godzinach pracy);
  • są studentami ostatniego roku studiów licencjackich/magisterskich lub są absolwentami studiów (niekoniecznie technicznych);
  • swobodnie komunikują się w języku angielskim w mowie i piśmie;
  • mają przynajmniej podstawową wiedzę w jednym z wymienionych poniżej obszarów (wiedza z kursów na uczelni jest wystarczająca):
  • programowanie,
  • testowanie,
  • telekomunikacja,
  • matematyka,
  • algorytmika,
  • fizyka.

 pamiętaj, żeby opisać ten aspekt w CV załączonym do zgłoszenia

NOKIA Academy – krok po kroku: http://nokiawroclaw.pl/akademia/

Rusza program mentoringowy dla kobiet w nauce i technologii!

mnisw.jpg
Studentki i absolwentki uczelni technicznych mogą wziąć udział w programie mentoringowym, w którym otrzymają wsparcie kobiet, osiągających sukcesy w branży technologicznej i nauce. Wsparcia w programie udzielą np. prof. Katarzyna Chałasińska-Macukow, dr Bożena Tyliszczak czy Kinga Panasiewicz. Pierwszy w Polsce Program Mentoringu Kobiecego w branży technologicznej i nauce, realizuje Fundacja Edukacyjna Perspektywy we współpracy z Ambasadą USA, Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji i Partnerami Technologicznymi. Jest on częścią projektu "Lean in STEM", którego celem jest wspieranie budowania karier kobiecych w obszarze STEM - Science, Technology, Engineering, Mathematics.
 
Z programu mentoringowego mogą skorzystać studentki i absolwentki uczelni technicznych i wydziałów ścisłych uniwersytetów. Każda z nich może wysłać swoją aplikację do jednej - wybranej mentorki. W programie jest ich trzynaście: prezesów dużych firm technologicznych, ekspertów w swoich dziedzinach, inżynierów i naukowców.
 
Należą do nich: Agnieszka Adamus - menadżer w Fabryce Gillette (P&G); Karin Ahl - prezydent Europejskiego Stowarzyszenia Światłowodów; Łucja Barbaszewska - dyrektor Sprzedaży Rozwiązań IT (Cisco); Krystyna Boczkowska - prezes Bosch; prof. Katarzyna Chałasińska-Macukow - była rektor Uniwersytetu Warszawskiego i fizyk; Aleksandra Kłapcińska - inżynier z Google-Londyn; Barbara Nowacka - kanclerz Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych i polityk; Katarzyna K. Ochocińska - specjalistka ds. sprzedaży (Siemens); Kinga Panasiewicz - naukowiec; Kinga Piecuch - prezes SAP; dr Bożena Tyliszczak - specjalizująca sie w technologii chemicznej (Politechnika Krakowska); Katarzyna Walczyk-Matuszyk - prezes Stowarzyszenia Top500 Innovators; Maria Zakidalska - inżynier i menadżer (Intel).
 
Aplikacje studentek i absolwentek trafiają do biura programu „Lean in STEM” skąd - po wstępnej selekcji - przekazywane są bezpośrednio do wybranej mentorki. W maju studentki zostaną poinformowane mailowo o wyborze podjętym przez mentorki. W czerwcu 2015 w Warszawie odbędzie się ich pierwsze spotkanie. Program zakończy się w grudniu 2015 roku.
 
Szczegółowe informacje na temat programu i formularze aplikacyjne są dostępne na stronie: http://www.leaninstem.pl/program-mentoringowy
 

Zmiany dot. praktyk w nowej ustawie „Prawo o szkolnictwie wyższym”

Praktyki.jpg

 

Praktyka studencka to doświadczenie zawodowe na przyszłość. W jej ramach można zdobyć nowe umiejętności, sprawdzić wiedzę zdobytą na studiach i nawiązać kontakty.
Nowa ustawa „Prawo o szkolnictwie wyższym” wprowadza obowiązek co najmniej trzymiesięcznych praktyk zawodowych na studiach o profilu praktycznym. Ich celem jest uzupełnienie wiedzy zdobywanej na studiach i przygotowanie do przyszłej pracy. Praktyki mogą być finansowane przez uczelnie w ramach dotacji z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz dodatkowo z funduszy europejskich.

 

 

 

Szukasz informacji?

Ulotka dla studentów
Ulotka dla pracodawców
Statystyki dotyczące praktyk
 
Jesienią 2014 r. rusza internetowa baza praktyk studenckich stworzona przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej, więcej na lepszepraktyki.pl

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą

NPP.jpg

Każdy początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Potrzebna jest determinacja, ciężka praca i… wiedza. Ten ostatni czynnik jest równie niezbędny na starcie, jak kapitał na rozruch biznesu. Przewodnik, który oddajemy do Państwa rąk, powstał w odpowiedzi na potrzebę zgromadzenia w jednej publikacji podstawowych informacji, niezbędnych początkującym przedsiębiorcom oraz takim, którzy szukają sposobów na rozwój swej firmy. Gromadzi on wiedzę o dostępnych na rynku programach i narzędziach pomocy dla przedsiębiorców.

 

W tekście zawarto wiele odniesień do stron internetowych instytucji, które wspólnie tworzą system wsparcia dla przedsiębiorców: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Banku Gospodarstwa Krajowego, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i wielu innych. Ich celem jest rozszerzenie prezentowanej w niniejszej publikacji treści i ułatwienie dostępu do dokumentacji poszczególnych programów wsparcia.

 

Pragniemy zaprosić Państwa do współtworzenia treści przewodnika. Na wszelkie uwagi, spostrzeżenia oraz sugestie dotyczące tematyki, o jaką warto rozbudować jego treść, czekamy pod adresem e-mail: promocja@parp.gov.pl

 

Więcej na stronie: http://www.parp.gov.pl/files/e-book/

Akademia PARP

Akademia PARP.jpg

Akademia PARP to portal edukacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw z systemem bezpłatnych szkoleń internetowych. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Celem Akademii PARP jest darmowe upowszechnienie dostępu do wiedzy biznesowej za pomocą metod zdalnej edukacji (e-learningu) wśród:

  • uczestników z mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP – definicja MMŚP znajduje się na portalu),
  • uczestników z dużych przedsiębiorstw oraz
  • osób planujących własną działalność gospodarczą

Szkolenia internetowe Akademii PARP gwarantują stałą, wysoką jakość kształcenia, są dopasowane merytorycznie do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, a sposób ich przedstawienia jest przystępny i praktyczny. Dzięki Akademii PARP, uczestnicy z polskich małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy mogą sobie pozwolić na najlepsze szkolenia, które operują przykładami z praktyki biznesowej i są dostosowane do realiów gospodarczych w Polsce.

Obecnie na portalu Akademii PARP dostępnych jest osiemdziesiąt jeden szkoleń, na bieżąco aktualizowanych i uzupełnianych, m .in.:

  1. Planowanie własnej kariery zawodowej
  2. E-biznes
  3. Jak założyć własną firmę?
  4. Zarządzanie kryzysowe
  5. Ochrona własności intelektualnej
  6. Komunikacja marketingowa i public relations
  7. Jak rozwijać firmę
  8. Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
  9. Zabezpieczanie transakcji handlowych
  10. Zamówienia publiczne
  11. Umiejętności osobiste
  12. Umiejętności kierownicze
  13. Finanse dla niefinansistów
  14. Techniki sprzedaży
  15. Pozyskiwanie funduszy UE na projekty w MŚP
  16. ABC Eksportera
  17. Telesprzedaż
  18. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
  19. Podstawy planowania finansowego
  20. Media społecznościowe w biznesie
  21. Umiejętności interpersonalne
  22. Umiejętności indywidualne - jak znaleźć w sobie motywację?
  23. Podstawy planowania własnej kariery zawodowej
  24. Kluczowe momenty w negocjacjach
  25. Budowanie wizerunku firmy
  26. Ryzyko w działalności gospodarczej
  27. Organizacja pracy sekretariatu
  28. Nawiązywanie kontaktów
  29. Savoir-vivre w biznesie
  30. Planowanie założenia firmy
  31. Planowanie projektu dofinansowanego z funduszy UE
  32. Podstawy sporządzania biznesplanu

W ramach szkoleń uczestnicy mogą korzystać ze wsparcia infolinii z opiekunami kontaktującymi się telefonicznie lub poprzez e-mail, przez 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu. Dodatkową możliwością jest dostęp do ekspertów merytorycznych - tutorów. Fora i czaty internetowe dają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz pracę w grupach. Oprócz szkoleń internetowych odbyło się blisko 40 warsztatów regionalnych w różnych miastach Polski, a także szkolenia stacjonarne i blended dla branży szkoleniowej.

Akademia PARP to również nowoczesna i lekka konwencja szkoleniowa tzw. edutainment czyli "uczyć bawiąc, bawić ucząc". W ramach działu "Rozrywka i wiedza" przeprowadzonych zostało 5 edycji symulacyjnej gry menedżerskiej dla przedsiębiorców "Gwiezdne szkolenia", służącej zespołowemu ćwiczeniu umiejętności i postaw przedsiębiorczych w warunkach biznesowych. Ponadto, w dziale uruchamiane są łatwe do przyswojenia pigułki wiedzy, gry decyzyjne i psychozabawy adresujące bieżące tematy szkoleniowe, szczególnie interesujące dla sektora MMŚP.

Więcej na stronie: http://www.akademiaparp.gov.pl/

Wolontariat w fundacji Ja, My, Oni

ja,my,oni.jpg

Wolontariusze są bardzo ważnym filarem realizowanej działalności, gdyż bez ich wsparcia, motywacji i chęci do działania, większość projektów nie mogłaby być przygotowywana i realizowana. Jako organizacja nowocześnie zarządzana, inwestujemy w naszych wolontariuszy i podejmujemy wszelkie możliwe działania zmierzające do zapewnienia osobom ciekawie spędzonego czasu w oparciu o dużą dozę samodzielności i atrakcyjność realizowanych projektów.

 

Każda osoba, która podejmie z nami współpracę w oparciu o wolontariat może liczyć na:

  • wsparcie w rozwoju umiejętności;
  • atrakcyjnie spędzony czas wolny;
  • możliwość nauki;
  • możliwość realizacji w III sektorze;
  • dużą dozę samodzielności;
  • odpowiedzialność projektową;
  • możliwość późniejszego zatrudnienia.

 

Nasza Fundacja ceni osoby aktywne, kreatywne, dążące do rozwoju zawodowego opartego na realizacji idei III sektora. Każdego wolontariusza traktujemy indywidualne oraz zapewniamy zadania w oparciu o predyspozycje osobowościowe. Naszą misją jest postrzeganie Fundacji przez każdego wolontariusza jako ORGANIZACJI PRZYJAZNEJ WOLONATRIUSZOM, czyli spełniającej poniższe kryteria:

  • nasi wolontariusze znają misję, cele i działania organizacji;
  • w organizacji funkcjonuje koordynator przygotowany do pracy z wolontariuszami;
  • opracowany jest regulamin pracy wolontariuszy, zawierający zasady funkcjonowania w placówce, oraz ich prawa i obowiązki;
  • każdy wolontariusz podejmujący współpracę z organizacją ma opisany indywidualny program pracy uwzględniający m.in. zakres prac, czas, sposoby i formy ich realizacji;
  • wolontariusze są przygotowywani do swoich zadań;
  • istnieje atmosfera partnerstwa i życzliwości w pracy z wolontariuszami;
  • wolontariusze mają możliwość rozwoju i samorealizacji, uczestniczenia w szkoleniach, akcjach i uroczystościach organizowanych przez placówkę;
  • organizacja na co dzień dba o wolontariuszy, nagradza ich, dziękuje im za pomoc, wspiera w trudnych chwilach.

Każda osoba, która chce zdobywać doświadczenie w Fundacji i jest otwarta na nowe pomysły oraz chętna do zdobywania wiedzy, powinna skontaktować się z odpowiednim oddziałem Fundacji mailowo i przesłać swoje podstawowe dane osobowe (imię, nazwisko, adres, numer telefonu) z dopiskiem, iż jest zainteresowana wolontariatem.

Po otrzymaniu maila skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy na temat Twoich możliwości współpracy oraz zasad współpracy. Każdego naszego wolontariusza chcemy poznać osobiście, dlatego zaplanujemy takie spotkanie w Zielonej Górze, Wrocławiu lub innym mieście.

Osoby, które chciałyby odbyć w Fundacji praktyki studenckie, również zachęcamy do kontaktu mailowego i następnie omówimy zasady współpracy.

Pragniemy zaznaczyć, iż poszukujemy osób chętnych do zaangażowania się w działalność organizacji i realizowane projekty.

 

W przypadku zainteresowania współpracą zachęcamy do kontaktu:

Erasmus ważnym krokiem na drodze do kariery!

erasmus+.jpg

Międzynarodowe doświadczenie pozwala łatwiej rozwijać karierę zawodową. Komisja Europejska przedstawiła wyniki raportu, dotyczącego wpływu programu Erasmus na zatrudnienie i mobilności zawodową jego uczestników.


Przypomniała, że w latach 2014-2020 cztery miliony osób będą mogły uzyskać stypendia z nowego programu wymiany Erasmus+, co da im możliwość poznania życia w innym kraju poprzez studia, staż, nauczanie lub wolontariat. Budżet programu to ok. 15 mld euro.

 

Według unijnej komisarz więcej niż jedna trzecia stażystów programu Erasmus otrzymuje ofertę pracy w przedsiębiorstwie, w którym odbywali staż. Młode osoby po stażu za granicą są też bardziej przedsiębiorcze niż ich rówieśnicy, którzy pozostają w kraju; według raportu jedna na dziesięć takich osób założyła własną firmę, a ponad trzy spośród czterech ma takie plany lub zakłada taką możliwość.

 

Badania wykazały też, że 64 proc. pracodawców jest zdania, iż pracownikom z międzynarodowym doświadczeniem powierza się większą odpowiedzialność. Oznacza to, że mają oni większe szanse na awans.

 

Jak informuje KE, testy przeprowadzone przed wyjazdem studentów na zagraniczne stypendium z programu Erasmus i po ich powrocie pokazały, iż studia czy staż za granicą pomagają kształtować pewne cenione przez pracodawców cechy charakteru, jak tolerancja, zaufanie, umiejętność rozwiązywania problemów, ciekawość, znajomość własnych mocnych i słabych stron. 92 proc. pracodawców chętniej zatrudnia osoby, wyróżniające się takimi cechami charakteru.

 

40 proc. spośród uczestników programu Erasmus co najmniej raz zmieniło po otrzymaniu dyplomu kraj zamieszkania lub pracy; to niemal dwa razy więcej w porównaniu z tymi, którzy podczas studiów nie byli mobilni.

 

Z raportu wynika, że 33 proc. byłych studentów Erasmusa ma partnera z innego kraju, podczas gdy dla tych, którzy studiowali w kraju, odsetek ten wynosi 13 proc.; 27 proc. studentów Erasmusa poznaje swojego długoletniego partnera właśnie podczas pobytu na stypendium. Na tej podstawie KE szacuje, że od roku 1987 parom, które poznały się, uczestnicząc w programie Erasmus, urodziło się około miliona dzieci.

 

Badanie efektów programu Erasmus miało charakter zarówno ilościowy, jak i jakościowy. Sondaże internetowe objęły 34 kraje (państwa członkowskie UE, Macedonię, Islandię, Liechtenstein, Norwegię, Szwajcarię, Turcję). Przeanalizowano odpowiedzi od ponad 75 tys. studentów i absolwentów, z których ponad 55 tys. studiowało lub odbywało staż za granicą. Ponadto w sondażach internetowych udział wzięło 5 tys. pracowników, tysiąc uczelni oraz 650 pracodawców (55 proc. z małych i średnich przedsiębiorstw). Badania jakościowe (wywiady, grupy dyskusyjne, warsztaty) przeprowadzono w ośmiu państwach: Bułgarii, Czechach, Finlandii, Niemczech, na Litwie, w Portugalii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 

 

 

Zainteresowany?

Więcej o Erasmusie+ na Uniwersytecie Zielonogórskim znajdziesz tutaj:
http://www.erasmus.uz.zgora.pl/

 

Kreatywne CV – zaskocz rekrutera pomysłowością

monsterpolska_2.PNG

 

 

Praktyka pokazuje, że rekruter poświęca zaledwie 10 sekund na każdy życiorys. To niewiele czasu,  aby CV wywarło pozytywny efekt na przyszłym pracodawcy. Warto więc stworzyć dokument, który z jednej strony będzie zawierał wszystkie niezbędne elementy, ale z drugiej będzie nosił rys indywidualizmu i pomysłowości. To cecha, która przydaje się w każdej pracy.

 

Zadbaj o czytelność

Kilka sekund jakie rekruter poświęca na pobieżne skanowanie tekstu, ma na celu wychwycenie kluczowych informacji. By ułatwić mu zadanie - w CV, nawet kreatywnym, kolorystyka i szata graficzna nie może dominować nad treścią. Nie warto upiększać nic na siłę, stosować jaskrawych kolorów, dużej liczby ramek, grafik, wyróżnień, czy też innych ozdobników. Należy za to zadbać o czytelną czcionkę, pomysłowy rozkład informacji, przejrzyste nagłówki oraz wyszczególnienie tych umiejętności, które rekruter powinien zauważyć już na początku. Lepiej prezentuje się dokument z jasnym tłem, w układzie pionowym, który zdecydowanie ułatwia czytanie oraz lepsze wychwycenie kluczowych treści.

 

Dodaj infografikę

Graficzne udoskonalenie CV to jeden ze sposobów na wyróżnienie swojego CV. W sieci łatwo znaleźć gotowe ikonki, które możesz wykorzystać przygotowując CV. Z ich pomocą możesz przedstawić swoje wykształcenie, doświadczenie zawodowe czy zainteresowania. Kolorową skalę można wykorzystać do pokazania chociażby stopnia znajomości języków obcych, a ilustracje liczb posłużą do podkreślenia kluczowych lat czy miesięcy doświadczeń. Rozmieszczając je w swoim życiorysie pamiętaj o umiarze. Obrazów nie może być za dużo, tak by rekruter nie miał poczucia chaosu i przytłoczenia informacjami. Pamiętaj, że infografiki mają wzbogacać treść, a nie być elementem dominującym. Całość musi być odpowiednio przemyślana i zawsze dopasowana do stanowiska – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Wykorzystaj stronę www

Umieszczenie w CV informacji o sobie na własnej stronie internetowej wymaga co prawda większego wysiłku, jednak w niektórych branżach rozwiązanie to jest bardzo skuteczne. Jeśli ubiegasz się o pracę chociażby grafika, fotografa czy redaktora, możesz publikować próbki swoich prac, w formie portfolio. W tym przypadku dopisz link do własnej strony www. Jeśli prowadzisz ciekawego bloga, także pochwal się tym rekruterowi. Wykorzystaj te formy jako promocję własnej twórczości – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Pamiętaj jednak, że rekruterzy odbierają dziennie setki maili, często ograniczając się do przeczytania tylko ich treści. Warto zachęcić ich więc  do pobrania załączonych plików, ciekawie i intrygująco konstruując treść wiadomości.


Pomyśl o wersji video

Wizytówka kandydata w postaci nagrania video bez wątpienia bardziej zapada w pamięć rekruterowi. W materiale cyfrowym można podkreślić swoje umiejętności, opisać dotychczasowe sukcesy, czy po prostu zareklamować się potencjalnemu pracodawcy. Może być to poważna autoprezentacja lub forma bardziej humorystycznego przedstawienia swojej osoby. Wybór zależy od charakteru pracy, o jaki się ubiegamy.

Instrukcja obsługi szefa

monsterpolska_2.PNG

 

Szef to też człowiek, ale do dobrych kontaktów z nim warto przywiązać szczególną uwagę. Mogą się okazać kluczem do sukcesu zawodowego lub znacząco utrudnić funkcjonowanie w firmie. Zadbanie o nie powinno być jednym z naszych priorytetów. Ekspert portalu monsterpolska.pl radzi, jak rozmawiać z przełożonym, aby współpraca układała się pomyślnie i jakich zwrotów unikać, by nie narazić się na krytykę.

Właściwie dobrane słowa bywają kluczem do zjednania sobie ludzi. Okazuje się, że nie tylko zwroty grzecznościowe np. „proszę” czy „dziękuję”, mogą skutecznie nam w tym pomóc.

 

„Jak mogę pomóc firmie osiągnąć cele biznesowe?”

To jeden z najbardziej pożądanych przez przełożonego zwrotów, jakie mogą paść z ust pracownika. Pytania o misję czy plany firmy oraz propozycja aktywnej pomocy w ich osiągnięciu, to sygnał, że jesteśmy skoncentrowani nie tylko na własnej karierze, ale też na rozwoju organizacji, której jesteśmy częścią – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Warto o tym pamiętać także na rozmowie kwalifikacyjnej. Przedstawiając swoje atuty, dobrze jest pokazać, jak zaprocentują na rzecz firmy, do której aplikujemy.

 

 „Chętnie to zrobię”

Energiczny i zaangażowany członek zespołu to marzenie każdego managera. Z pracownikiem, który dobrowolnie poszukuje nowych form aktywności zawodowej, szef będzie chętniej współpracował. Taka osoba prawdopodobnie szybciej przyczyni się też do sukcesu firmy niż ktoś, kto jedynie bezrefleksyjnie wykonuje powierzone zadania i nie wykazuje się inicjatywą.

 

„Zgadzam się, …”

Własne zdanie często jest przejawem kreatywności oraz analitycznego myślenia. Wypowiadając je należy pamiętać o neutralnym podejściu i koncentracji na zagadnieniu, a nie na osobie, która danym tematem się zajmuje. Przydatne mogą okazać się zwroty takie jak:  „To świetny początek procesu i warto rozwinąć go w kierunku…” lub „Powinniśmy wykorzystać ten projekt, jednak sądzę, że można wzbogacić go…”.

W codziennej komunikacji z przełożonym warto też unikać pewnych sformułowań, które na pewno nie pomogą nam w pracy. Co więcej, mogą rzutować na naszą relację z szefem.

 

„Poprzednia praca była lepsza”

Porównanie obecnego do byłego pracodawcy, zwłaszcza jeśli ma na celu wytknięcie wad, na pewno nie zaskarbi sympatii nowego szefa. Pracownicy, którzy nadmiernie eksponują w ten sposób swoje niezadowolenie, nie tylko wywołują negatywne emocje, ale także nie budzą zaufania. Pewne uwagi warto czasem zachować dla siebie. Można za to wnieść doświadczenie z poprzedniej organizacji i odpowiednio je zakomunikować, przedstawiając rozwiązania, które dobrze się sprawdzały w poprzedniej firmie, podzielić się ze współpracownikami wiedzą – proponuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

„Kolega nie angażuje się w pracę”

Istnieją takie zachowania, które niemalże od razu wywołują niechęć współpracowników. Jednym z nich jest donosicielstwo. Często jest to także najprostsza droga do zniechęcenia do siebie przełożonego. Doceni on raczej lojalność i pracowitość u innych, niż kogoś, kto rozsiewa plotki. Takie zachowanie rodzi tylko negatywną atmosferę
i przekłada się na słabsze wyniki zespołu.

 

„To nie należy do moich obowiązków!”

Zdarza się niekiedy, że z różnych powodów pracownik musi przejąć projekt kolegi lub dostaje nadprogramowe zadanie. Jeśli za każdym razem kategorycznie odmawia pomocy to jest to dla szefa niepokojący sygnał. Zazwyczaj jest to odbierane jako negatywne nastawienie, lenistwo lub brak zaangażowania.  Warto więc unikać takich zwrotów jak: „Czy nie może zrobić tego ktoś inny?”, „Czy dostanę podwyżkę lub awans, gdy wykonam to zadanie?”, „Nie należy to do zakresu moich obowiązków” radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Jeśli liczba zadań niepokojąco rośnie, warto szczerze porozmawiać z przełożonym. Na pewno odniesienie to lepszy skutek niż wyżej wymienione zwroty. 
 

Tajna broń rekrutera – o wirtualnych formach poszukiwania pracowników

monsterpolska_2.PNG

 

Rozmowa kwalifikacyjna to wciąż najczęściej stosowana metoda sprawdzenia kandydata. Jednak coraz częściej tradycyjne spotkania zastępują nowoczesne ich formy - rekrutacja przez telefon lub videokonferencja. Dlatego warto się do nich odpowiednio przygotować.

 

Rozmowa online

Komunikatory typu Skype, umożliwiające organizację tzw. videokonferencji, to zarówno dla pracodawcy, jak i kandydatów oszczędność czasu i kosztów. Są pomocne zwłaszcza w sytuacji, gdy kandydat mieszka w innym mieście czy nawet kraju. Do przeprowadzenia rozmowy on-line wystarczy dostęp do Internetu oraz laptop, komputer czy tablet z zainstalowanym odpowiednim programem oraz kamerką. Zakładając konto w programie umożliwiającym połączenia video, warto zwrócić uwagę na login - najlepiej, by był złożony z imienia i nazwiska, bez zdrobnień czy mało profesjonalnych członów.

Pytania podczas rozmowy przez Internet, nie różnią się od tych, zadawanych podczas tradycyjnego spotkania kwalifikacyjnego i wymagają od kandydata odpowiedniego przygotowania. Pamiętajmy, aby zadbać o istotne szczegóły, tj. otoczenie oraz strój. Pomieszczenie powinno być więc czyste oraz ciche, a tło ściany - jasne i gładkie. Warto uprzedzić domowników, by na czas trwania rozmowy nie zachowywali się głośno, ani nie wchodzili do pokoju. Przetestuj ustawienie kamery tak, by oświetlenie było jak najbardziej naturalne, a lampa nie była skierowana na twarz. Zrób co w Twojej mocy, aby kamera internetowa i mikrofon były w pełni sprawne, a sprzęt podłączony do źródła prądu. Nie wahaj się powiadomić także rekrutera o ewentualnych problemach technicznych. Nie chcesz przecież ryzykować nieprawidłowej odpowiedzi na pytanie, którego po prostu nie usłyszałeś - zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Zawsze bardzo ważny jest kontakt wzrokowy. Naturalna tendencją jest patrzenie w oczy rozmówcy. W przypadku rozmów online - ze względu na to, że kamera umieszczona jest nad monitorem, najlepszym rozwiązaniem jest spoglądanie bezpośrednio w nią.

 

Rozmowa telefoniczna

Zazwyczaj tego typu rozwiązania poprzedzają spotkanie rekrutacyjne z pracodawcą. Jak w przypadku każdej rozmowy kwalifikacyjnej - nawet wstępnej, także ta wymaga przygotowania. Podstawą jest ustalenie dogodnej dla obu stron godziny. W drugiej kolejności warto zadbać o zapewniające dobry zasięg miejsce do rozmowy. Warto także przygotować listę nurtujących pytań do rekrutera. W przypadku rozmowy telefonicznej ważny jest odpowiedni ton głosu - osoba rekrutująca nie widzi kandydata, więc brzmienie głosu będzie pierwszym kryterium oceny. Absolutnie nie wolno podczas rozmowy jeść czegokolwiek czy żuć gumy. Te odgłosy wyraźnie słychać prze telefon i nie jest to profesjonalne zachowanie. Możemy także wcześniej wydrukować nasze CV i mieć je przed sobą, by łatwiej opisywać doświadczenie zawodowe. Nie unikniemy pytań o umiejętności, oczekiwania finansowe czy wiedzę o firmie, do której aplikowaliśmy. Warto dla pewności spisać więc odpowiedzi na kartce, bo taka „ściągawka" pozwoli nam łatwiej zebrać myśli - podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Często bywa jednak tak, że rekruter dzwoni niespodziewanie i zaskakuje kandydata w niekomfortowym do rozmowy miejscu np. na zakupach. Jeśli ma być to dłuższa rozmowa -  należy przeprosić i umówić się na kontynuowanie dyskusji w innym, dogodnym terminie.
 

8 nawyków, które mogą niszczyć karierę

kariera1.jpg

Czasem jest tak, że to sami pracownicy są swoimi największymi wrogami i wstrzymują postęp własnej kariery. Portal Business Insider wyodrębnił osiem nawyków, które uniemożliwiają nasz awans.



1. Niepromowanie własnej pracy

Możesz wykonywać kawał dobre roboty, ale jeśli nikt o tym nie wie, nie pomoże to twojej reputacji, nie podniesie ci pensji, ani nie pomoże w awansie..

Upewnij się, że manager wie o twoich dokonaniach. W szczególności o tych wykraczających poza twoje standardowe obowiązki.


2. Przejście do defensywy

Przejście do defensywy w sytuacji, gdy opinia o wynikach naszej pracy jest mniej niż zadowalająca, może być strzałem w stopę.

Wiele osób nie wchodzi w znaczące interakcje z osobami, które są defensywne. Oznacza to, że współpracownicy mogą zacząć cię unikać. To może zniszczyć relacje potrzebne do czynienia postępów w karierze, ponieważ traci się dostęp do informacji pomagających w rozwoju.

 


3. Podejmowanie pospiesznych decyzji

Niezależnie od tego czy wyjdziesz z pracy, bo szef powiedział coś co ci się nie spodobało, czy też decydujesz się przyjąć ofertę pracy, której nie przemyślałeś dokładnie, impulsywne decyzje mogą kosztować rozwój kariery zawodowej.


4. Brak asertywności

Wygłaszanie profesjonalnych decyzji w profesjonalny sposób, to klucz do sukcesu zawodowego. Bezkrytyczne przyjmowanie narzucanych rozwiązań w pewnych sytuacjach zamiast świętego spokoju może oznaczać poważne konsekwencje zawodowe.


5. Przesadny negatywizm

Jeśli ciągle narzekasz na nowe projekty, politykę firmy, funkcjonowanie działu IT, roztaczasz negatywną aurę wokół siebie.

To samo dotyczy narzekania czy złośliwych żartów odnośnie szefa czy innych kolegów z pracy.



6. Kłamanie

Jeśli zostaniesz złapany na kłamstwie, choćby małym, niszczysz swoją wiarygodność, której możesz już nigdy nie odzyskać. Przez kolejne trzy lata możesz być rzetelny i skrupulatny, ale i tak zostaniesz zapamiętany jako osoba, której w pełni nie można zaufać.


7. Chroniczna dezorganizacja

Ludzie zwracają uwagę na to czy robisz to co zapowiedziałeś w terminie i to niezależnie czy chodzi o małe rzeczy, czy duże projekty.

Jeśli dotrzymujesz słowa, zyskujesz reputację osoby solidnej. Jeśli nie dotrzymujesz słowa ludzie będą przekonani, że nie można na ciebie liczyć.



8. Nieuczenie się nowych technologii

Może wydawać ci się, że twoje metody pracy są dobre, dlatego nie musisz się uczyć nowych technologii, ale to może oznaczać, że wkrótce zostaniesz w tyle za kolegami, którzy nie maja takich oporów.

 

źródło:Businessinsider.com

18 rzeczy, które zrujnują twoją rozmowę o pracę

anioł.jpeg


Serwis Business Insider przygotował listę najczęstszych błędów popełnianych podczas rozmowy o pracę. Sprawdź, czego nie należy robić, aby z sukcesem ubiegać się o wymarzone stanowisko.


1. Nie przychodź na rozmowę pół godziny wcześniej. To sprawia, że osoba rekrutująca czuje presję, aby szybciej skończyć, to co robi. Wystarczy, jak przyjdziesz pięć minut przed umówioną godziną.


2. Oczywiście spóźnienie też jest niedopuszczalne. I nie uratuje cię wysyłanie e-maila bądź SMS-a 30 minut po planowanym rozpoczęciu rozmowy. Jeśli spóźnisz się kilka minut, przeproś po przyjeździe.


3. Nie przynoś własnego kubka kawy lub koktajlu na rozmowę. To nie jest profesjonalne i może sprawić, że osoba rekrutująca... pozazdrości ci napoju.

4. Nie dotykaj twarzy, nie kręć włosami, wąsami i nie drap się po brodzie. To obrzydliwe i rozpraszające.

5. Nie czekaj więcej niż 24 godziny z napisaniem e-maila z podziękowaniem za rozmowę. Wiadomość powinna być krótka i konkretna.

6. Powstrzymaj się przed wysyłaniem podziękowań pocztą tradycyjną. Mamy 2014 rok.

7. Nie odmawiaj, kiedy zostaniesz poproszony o napisanie testu albo wykonania jakiegoś innego ćwiczenia. Jeżeli stwierdzisz, że nie masz czasu, zobaczysz czerwoną kartkę.

8. Nie opowiadaj o sukcesach twojego ojca lub matki. To sprawi, że rekruter pomyśli, że to rodzic stoi za znalezieniem wszystkich twoich poprzednich miejsc pracy.

9. Nie pokazuj się na rozmowie z mokrymi włosami. Lepiej przyjechać spóźnionym kilka minut, ale z suchym włosami.


10. Nie przychodź na rozmowę z nieświeżym oddechem.


11. Nigdy nie mów, że nie wiesz, co chcesz w życiu robić. To sprawia, że wydajesz się człowiekiem zagubionym. Mów, że wiesz czym chciałbyś się zajmować i jest to właśnie praca, o którą się ubiegasz.

12. Nigdy nie mów: "Naprawdę potrzebuję pracy". Potrzebujesz TEJ pracy.

13. Jeżeli spotykasz się z rekruterem na kawę, albo obiad, nie zamawiaj jako pierwszy. Poczekaj aż zrobi to on.

14. Nie mieszaj podstawowych faktów. Nie mów np., że Business Insider jest znakomitym "czasopismem" (jest to serwis internetowy-red.).

15. Jeśli ubiegasz się o pracę w redakcji, nie mów swojemu rozmówcy, że twoim życiowym celem jest bycie projektantem mody bądź piosenkarzem. To samo odnosi się do każdej pracy w każdej dziedzinie.

16. Nie przychodź na rozmowę nie poświęcając uprzednio odpowiednio dużo czasu, aby dowiedzieć się czegoś o firmie. Inteligentny rekruter sprawdzi twoją wiedzę na jej temat.

17. Nie mów na koniec rozmowy, że nie masz żadnych pytań. Musisz zadać przynajmniej jedno pytanie i powinno być bardziej kreatywne niż "Jaka jest kultura organizacyjna w firmie"? Pytanie, którego musisz unikać to też: "Czy ludzie z firmy imprezują razem po pracy?".

Pamiętaj, że pytania powinny dotyczyć czegokolwiek związanego z pracą. Nie pytaj więc osoby rekrutującej jaki jest jej ulubiony film. Nie pytaj też, czy łatwo jest przejść na inne stanowisko w firmie. Rekruter pomyśli wtedy, że interesuje cię inna posada. Nie zadawaj też pytania: "Jak szybko mogę awansować". Zamiast tego spytaj: "Jak jest droga kariery dla kogoś o mojej pozycji".

18. Nigdy nie mów źle o poprzednim pracodawcy. Uwaga w stylu: "Mój stary szef był najgorszy" to natychmiastowa dyskwalifikacja.

 

Źródło: Business Insider

7 błędów, które popełniają pracodawcy podczas rekrutacji

rekrutacja.jpg


Czy jako przedsiębiorca lub rekruter dbasz o to, aby kandydaci czuli się dobrze w procesie rekrutacyjnym? Czy jako kandydat jesteś świadomy tego, że charakter procesu rekrutacji świadczy o poziomie firmy, do której aplikujesz? Opisane niżej 7 błędów rekruterów zmieni Twoje spojrzenie na każdą rozmowę kwalifikacyjną.



Niedawno na inicjatywę Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji przeprowadzono dwa badania dotyczące candidate experience. W badaniach wzięło udział 3021 kandydatów oraz 554 osoby zajmujące się rekrutacją w firmach. Celem tych badań było sprawdzenie opinii i wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji.

Co ciekawe, opinie firm były zupełnie rozbieżne z opiniami kandydatów… Otóż 73% firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, podczas gdy aż 68% kandydatów twierdzi, że firmy specjalnie się nimi nie przejmują. Sam zdecyduj, komu wierzysz bardziej.

Nie będziemy w tym artykule dociekać prawdy (w końcu każdy ma swoją), ale zajmiemy się czymś bardziej konstruktywnym. Temat jest niezwykle ważny, zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony. Przedstawiam Ci zatem 7 błędów, które firmy popełniają podczas rekrutacji.

Dla przedsiębiorców może to być okazja do zmiany swoich zwyczajów o 180 stopni, a dla kandydatów – sposób na rozpoznanie, z firmą na jakim poziomie mają do czynienia. Do dzieła:


1. Brak informacji o statusie rekrutacji


Tylko 45% firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie o dotarciu aplikacji kandydata do firmy. W pozostałych przypadkach kandydat nie ma pojęcia, czy jego zgłoszenie zostało odebrane, czy może zagubiło się gdzieś w sieci lub trafiło do spamu.

Co czwarty kandydat deklaruje, że został poinformowany o odrzuceniu jego kandydatury. Cała reszta czeka, obgryzając całymi dniami paznokcie z gasnącą nadzieją na to, że zaraz zadzwoni telefon


Aplikowanie o pracę to proces, podczas którego wchodzi w grę wiele emocji, najczęściej tych mniej przyjemnych. Brak informacji o statusie rekrutacji to niehumanitarne zagranie. Jako rekruter, postaw się w pozycji niepoinformowanego kandydata i zadbaj o to, aby następnym razem wiedział o każdym etapie procesu.



2. Zbytnie przywiązywanie się do treści CV


CV to papier, który ma bardzo okrojoną i niepełną treść o kandydacie. Wykształcenie i doświadczenie nie są jedynymi czynnikami, które należy brać pod uwagę podczas rekrutacji.

Liczy się również to, kim jest i jaka jest osoba, która stara się o pracę. Umiejętności i doświadczenie to coś, co można zdobyć w krótkim czasie – natomiast osobowość to coś, co zmienia się latami. Jeśli trafisz na kogoś, kto ma ogromny zapał do pracy, wielką chęć uczenia się, zaraża pozytywną energią wszystkich dookoła i ma kreatywną inicjatywę – przymknij oko na niektóre braki w CV, zostaną one szybko nadrobione.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji zatrudniłem osobę na ważne stanowisko ani razu nie widząc jej CV. Jedyne czego potrzebowałem to wynik zleconego przeze mnie zadania i dwa spotkania, które pokazały mi, że mam do czynienia z wyjątkową osobą. Z perspektywy czasu wiem, że to była jedna z najlepszych decyzji w historii moich rekrutacji.

Jeśli chcesz poznać kandydata z nieco innej, ciekawszej strony niż tylko tej czysto zawodowej, naucz się zadawać dobre, dające do myślenia pytania. Dobrą okazją do tego będzie 1-dniowy warsztat Life Coaching, który organizujemy z Life Architect 21 czerwca w Krakowie (oraz 23 sierpnia w Warszawie i 30 sierpnia w Gdańsku).


3. Za mała ilość spotkań

Duża część firm podejmuje decyzję po jednym spotkaniu z kandydatem. Te firmy zapominają, że podczas pierwszego spotkania kandydat zwykle jest zestresowany i przygotowany na odklepanie formułek z książek typu “100 najpopularniejszych pytań do kandydatów podczas rekrutacji”.

Z kandydatami, których bierzesz pod uwagę, spotkaj się dwa lub nawet trzy razy. Zadaj im kilka niestandardowych pytań, poznaj ich od tej bardziej prywatnej strony (np. “Co musiałoby się stać, aby był Pan zachwycony swoją pracą?”, lub “Co Pana w pracy najbardziej blokuje?”). Często drugie lub trzecie spotkanie może zupełnie zmienić wrażenie, które odniosłeś za pierwszym razem (zarówno na lepsze, jak i na gorsze).

Zwróć też uwagę na atmosferę spotkań. Twoja dbałość o szczegóły i o komfort kandydata ma duży wpływ zarówno na jego samopoczucie, jak i na opinię o Twojej firmie. Kluczem do sukcesu w tym zakresie jest dobre miejsce rekrutacji oraz odpowiednia osoba rekrutująca. Powinna być uprzejma, otwarta, pełna ciekawości, uśmiechnięta i dociekliwa.


4. Brak pomysłu na sprawdzenie umiejętności kandydata


W psychologii efekt aureoli (efekt halo) to tendencja do przypisywania osobie cech osobowości na podstawie pozytywnego lub negatywnego pierwszego wrażenia.

Zwykle po pierwszym spotkaniu (a nawet po pierwszej minucie spotkania!) mam już wyrobioną opinię o kandydacie. Wielokrotnie ta opinia zupełnie się zmieniała po tym, jak sprawdziłem zaproponowane później zadanie rekrutacyjne.

Po pierwszej serii spotkań zaproponuj wybranym kandydatom wykonanie zadania, które będzie miało na celu sprawdzenie ich umiejętności.

W trakcie mojej ostatniej rekrutacji poprosiłem 4 kandydatów o przygotowanie projektu 1-dniowego szkolenia, które ma się odbyć na początku stycznia. Mieli oni za zadanie przygotować pomysł na szkolenie, jego krótki opis, wycenę kosztów organizacji i planowane przychody, a także ramowy plan organizacji eventu.

Wyniki takiego zadania były dla mnie bezcenną pomocą przy ocenie faktycznych umiejętności kandydatów, czego nigdy bym nie wyczytał z CV.



5. Brak informacji o powodach braku zatrudnienia


Firmy tego nie robią, bo nie chcą sprawić przykrości kandydatowi (lub po prostu im się nie chce). Jednak jako rekruter musisz wiedzieć, że to dla kandydata bezcenna informacja. Skoro nie dostał pracy u Ciebie, będzie szukał dalej. Po co ma więc popełniać te same błędy, przez które Ty go nie wybrałeś?

Niezależnie od tego, jaki był powód odrzucenia kandydata, wiedza na temat powodu braku zatrudnienia może być dla niego kluczem do naprawienia swoich słabych stron.

Zawsze przekaż informację o tym, dlaczego nie zdecydowałeś sie na współpracę w danym przypadku. Aż 77% kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować kandydata, dlaczego nie dostał pracy.

 


6. Niepytanie kandydatów o wrażenia z rekrutacji


Feedback przyda się również rekrutującym. Im bardziej przyjazny dla kandydata będzie proces rekrutacji, tym będzie on bardziej efektywny. Stres po drugiej stronie bardzo utrudni Ci podjęcie decyzji, bo kandydat, który jest spięty i czuje się niekomfortowo nie jest sobą.

Podczas jednej z rekrutacji, którą miałem okazję przeprowadzać mniej więcej rok temu, do rozmów kwalifikacyjnych zaprosiłem dwóch moich pracowników (płci męskiej). Wyobraź sobie kobietę, która stara się o pracę i podczas rekrutacji odpowiada na pytania trzech facetów… Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak bardzo może to zestresować drugą stronę, dopóki nie spytałem o wrażenia z rekrutacji.

Według wspomnianych badań na temat candidate experience 64% firm pyta kandydatów lub nowych pracowników o wrażenia z procesu rekrutacji.

 



7. Zapominanie o kandydacie po rekrutacji

69% firm tylko i wyłącznie zachowuje CV kandydatów w swojej bazie danych (nie robiąc nic więcej poza faktem przechowywania tych danych), a 21% informuje poprzednich kandydatów o kolejnych rekrutacjach.

Kandydat, który nie był odpowiedni na jedno stanowisko, może być idealnie dopasowany do innego stanowiska. Warto rozpocząć rekrutację od tych, z którymi już się widziałeś. Tym bardziej, jeśli masz z tego spotkania jakieś notatki.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która już raz wyraziła zainteresowanie Twoją firmą, wyrazi to zainteresowanie ponownie. Chyba, że popełniłeś 6 poprzednich błędów…



Kandydacie - bądź świadomy tych błędów i oczekuj od potencjalnego pracodawcy dobrego traktowania. Jeśli będzie on nagminnie popełniał wyżej opisane błędy, nie omieszkaj się mu o tym szczerze powiedzieć. A jeśli się po rekrutacji w ogóle nie odezwie, mam świetny pomysł – po prostu wyślij mu link do tego artykułu.

Przedsiębiorco i rekruterze - traktuj swoich kandydatów tak, jak chciałbyś, aby traktowano Ciebie. Pokaż, że szanujesz ich wysiłek i że reprezentujesz miejsce pracy, którego warto być częścią.

 

Staż przepustką do sukcesu na rynku pracy? To możliwe.

monsterpolska_2.PNG

 

Okres wakacji to czas, w którym studenci i absolwenci decydują się na podjęcie pracy. Jak wynika z badań Eurobarometru, prawie połowa respondentów z krajów UE, odbyła przynajmniej jeden staż lub praktykę i dla wielu z nich było to pierwsze doświadczenie zawodowe. Ekspert monsterpolska.pl radzi, jak szukać korzystnych form zdobycia szlifów zawodowych i jednocześnie wynieść z nich cenne doświadczenia.

 

Mit o stażystach, których rola ogranicza się do parzenia kawy i kserowania dokumentów, odchodzi w zapomnienie. Coraz więcej firm traktuje młodych adeptów na równi z innymi członkami zespołu, powierzając im realizację bieżących projektów. Uczestnictwo w stażach, praktykach czy wolontariatach to szansa do zapoznania się z rynkiem pracy i zdefiniowania wymagań wobec przyszłego pracodawcy.

 

Określ oczekiwania

Początki bywają trudne dla każdego pracownika. Najważniejsze to mieć plan, który pomoże przyczynić się do osiągnięcia celów zawodowych. Staż to jedna z form inwestycji w swoją przyszłość. Ubiegając się o praktyki pokaż swój zapał i energię do działania. Młodzi pracownicy potrafią wnieść do firmy wiele świeżości i nowych pomysłów, dlatego dobrze sprzedaj swoje umiejętności oraz pokaż mocne strony. Daj się poznać jako kandydat, któremu zależy na osiągnięciu sukcesu, a pierwszym krokiem będzie staż w danej firmie - radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Nie wszystkie staże są płatne i dlatego warto o to dopytać podczas spotkania. Firmy mają różne podejście do tematu wynagradzania stażystów. Często oferują darmowy miesiąc próbny, a kolejne już płatne. W przypadku staży nie płaca powinna być jednak najważniejsza. Na rozmowie zapytaj więc o zakres obowiązków oraz Twój udział w realizowanych projektach. Tylko w praktyce zdobędziesz bowiem niezbędne doświadczenie. Dzięki temu unikniesz rozczarowania.

 

Szukaj aktywnie

Znalezienie satysfakcjonującego stażu wymaga od kandydata wnikliwej analizy rynku. Najszybciej oferty praktyk znajdziesz portalach pracy. Na monsterpolska.pl dostępne są zawsze aktualne ogłoszenia, a dodając swoje CV do bazy kandydatów, ułatwisz potencjalnemu pracodawcy dotarcie do siebie. Odwiedzaj także targi pracy. Uzyskasz tam niezbędne informacje z pierwszej ręki i poznasz przedstawicieli konkretnych firm - zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Studenci i absolwenci mogą skorzystać również z pomocy Biura Karier swojej macierzystej uczelni lub udać się do Urzędu Pracy. W obu przypadkach doradcy zawodowi pomogą w wyborze najlepszej ścieżki rozwoju i wskażą właściwe kierunki działania.

 

Pomyśl o wolontariacie

Rynek pracy nie ogranicza się tylko do staży - początkujący pracownicy mają możliwość skorzystania z bogatej oferty wolontariatów. Taka formy współpracy jest bezpłatna i opiera się na bezinteresownej pomocy. Jeśli nie jesteś pewien, co chcesz robić w życiu, wolontariat da Ci możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach. Możesz chociażby prowadzić stronę internetową jakiejś firmy, pisać artykuły do gazety, prowadzić biuro lub organizować zajęcia dla dzieci - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. W przypadku trudności ze znalezieniem pracy, wolontariat stanie się dodatkowym atutem. Będzie to forma efektywnego wykorzystania czasu z pożytkiem dla siebie i innych.

 

Pracuj sezonowo

W okresie letnim, jak co roku wiele firm poszukuje pracowników do prac sezonowych. Warto skorzystać więc z takiej szansy. Przedsiębiorstwa z branży gastronomicznej, turystycznej czy rolniczej chętnie zatrudniają nowe osoby na czas wakacji - do pracy chociażby jako kelner, recepcjonista czy przy zbiorach. Praca ta zazwyczaj nie wymaga dużego doświadczenia czy kompetencji. Wbrew pozorom pozwala ona jednak na zdobycie cennych umiejętności, przydatnych na późniejszych szczeblach kariery. Uczy sztuki negocjacji np. w przypadku ustalania wysokości pensji czy pozwala nabrać swobody w efektywnej komunikacji - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Nie zrażaj się

Nikt na początku nie jest doskonały w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że jako początkujący pracownik masz prawo popełniać błędy. Nie bój się pytać, jeśli masz wątpliwości. Korzystając z doświadczeń współpracowników szybciej przyswoisz nową wiedzę, a dzięki praktyce zostaniesz specjalistą  - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Najlepszym stażystom firmy proponują stałą posadę i dalszy rozwój w strukturach organizacji, dlatego warto pracować wytrwale i sumiennie. Wysiłek potrafi zostać doceniony i nagrodzony.